Vegatopia Forum

Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Gepost op: 29 april 2006, 07:48:58 »
Het aantal parttime vegetariërs neemt de laatste maanden snel toe, concludeert onderzoeksbureau Metrixlab op grond van een enquête onder 500 consumenten. Dat sluit aan bij wat de laatste maanden blijkt uit de bezoekcijfers van Vegatopia.com: veel mensen zijn op zoek naar alternatieven voor elke dag vlees op het bord.

Sinds de vogelgriep begin dit jaar Europa bereikte, ligt het aantal bezoekers ruim 30% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar: gemiddeld ruim 45.000 bezoekers per maand.

De stijging doet zich vooral voor vanaf maart, toen de ophokplicht in Nederland van kracht was en de vogelgriep Duitsland bereikte: 42% meer bezoek ten opzichte van maart 2005. In april kwamen er zelfs 75% meer bezoekers dan vorig jaar april.

De recepten die het meest geraadpleegd werden:  Griekse salade, Mozarella-auberginetaart en Mexicaanse pannenkoeken.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2006, 12:48:47 »
ach ja, zo zijn die ziektes toch nog ergens goed voor.

en als er dan minder mensen vlees gaan ete, worden er minder dieren gehouden en zullen er minder snel ziektes uitbreken of zich minder goed verspreiden... een win-win situatie dus.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #2 Gepost op: 01 mei 2006, 16:56:46 »
Het aantal parttime vegetariërs neemt de laatste maanden snel toe, concludeert onderzoeksbureau Metrixlab op grond van een enquête onder 500 consumenten. Dat sluit aan bij wat de laatste maanden blijkt uit de bezoekcijfers van Vegatopia.com: veel mensen zijn op zoek naar alternatieven voor elke dag vlees op het bord.

Sinds de vogelgriep begin dit jaar Europa bereikte, ligt het aantal bezoekers ruim 30% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar: gemiddeld ruim 45.000 bezoekers per maand.

De stijging doet zich vooral voor vanaf maart, toen de ophokplicht in Nederland van kracht was en de vogelgriep Duitsland bereikte: 42% meer bezoek ten opzichte van maart 2005. In april kwamen er zelfs 75% meer bezoekers dan vorig jaar april.

De recepten die het meest geraadpleegd werden:  Griekse salade, Mozarella-auberginetaart en Mexicaanse pannenkoeken.

Nee joh, dat zijn al mijn vrienden die ik verteld heb dat ze recepten van vegatopia voor me moeten maken, ná mijn allergielijst gecheckt te hebben ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Monique

Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #3 Gepost op: 01 mei 2006, 17:28:19 »
zijn die ziektes toch nog ergens goed voor.

Ja dat was ook mijn eerste reactie na het lezen van het bericht.

Miriam

Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #4 Gepost op: 03 mei 2006, 08:44:50 »
Zo ken ik mensen die afhankelijk van welke ziekte heerst een tijdje geen varkensvlees en kip eten (of rund met BSE etc. etc.)  :heehee: (die mensen worden zowel door vleeseters als vegetariers uitgelachen  :heehee:)

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #5 Gepost op: 06 mei 2006, 15:45:41 »
De varkenspest komt ook weer dichter in de buurt van ons land, dus wie weet heeft dat ook een positief effect.  :)

bienne

Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #6 Gepost op: 06 mei 2006, 22:43:25 »
Oh vast wel, dan krijgen mensen weer de kriebels en gaan ze op eens heeeeeeeeeeeel braaf worden ;D

Veppie

Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #7 Gepost op: 07 mei 2006, 20:00:36 »
Ach, die hypocriete parttimers! Pas als het gevaarlijk wordt eten ze geen vlees meer. Eigenlijk verdienen alle  (bioindustrie)vleeseters het te overlijden aan de door hun gefaciliteerde ziektes!  


Gwennepen

Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #8 Gepost op: 08 mei 2006, 10:06:31 »
Nounounounounou.Van mij hoeft er helemaal niemand dood!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #9 Gepost op: 08 mei 2006, 10:11:08 »
Nounounounounou.Van mij hoeft er helemaal niemand dood!
Want mensen zijn precies als dieren (toch, Meneer de Uil?).
Gemüse ist mein Fleisch

Harry

Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #10 Gepost op: 08 mei 2006, 11:05:09 »
Nounounounounou.Van mij hoeft er helemaal niemand dood!
Want mensen zijn precies als dieren (toch, Meneer de Uil?).
Inderdaad jongeheer Eelco. Dieren zijn precies als mensen, dus zijn mensen precies als dieren. Elk mens is een dier, maar niet elk dier is een mens. En dat is maar goed ook, jawel! ;)
Maar Meneer de Uil had al gezien dat Veppie een felle kikker was bij de (dood)strafdraad.
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2006, 11:07:42 door Meneer De Uil »

Gwennepen

Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #11 Gepost op: 08 mei 2006, 17:20:43 »
Ik vind het heel naar als dieren ziek worden.Maar als mensen daardoor vegetarisch eten gaan waarderen;van harte welkom hoor.Daar vind ik niets hypocriets aan.

Dee

Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #12 Gepost op: 08 mei 2006, 17:33:00 »
Ach, die hypocriete parttimers! Pas als het gevaarlijk wordt eten ze geen vlees meer. Eigenlijk verdienen alle  (bioindustrie)vleeseters het te overlijden aan de door hun gefaciliteerde ziektes!
Te belachelijk om op in te gaan.

Veppie

Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #13 Gepost op: 08 mei 2006, 19:39:40 »
okee, okee...overlijden is een beetje erg hard...maar een flinke voedselvergiftiging...moeten ze maar nadenken voordat ze iets in hun mond stoppen en niet alleen wanneer ziektes breeduit in het nieuws worden uitgemeten. Teveel mensen willen er niet bij nadenken wat voor mishandelingen ze stimuleren.  

Gwennepen

Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #14 Gepost op: 09 mei 2006, 08:01:39 »
Van mij hoeft ook niemand ziek! >:(

Harry

Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #15 Gepost op: 09 mei 2006, 08:10:46 »
Yeah, love and peace. :angel:

Dee

Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #16 Gepost op: 09 mei 2006, 09:04:41 »
okee, okee...overlijden is een beetje erg hard...maar een flinke voedselvergiftiging...moeten ze maar nadenken voordat ze iets in hun mond stoppen en niet alleen wanneer ziektes breeduit in het nieuws worden uitgemeten. Teveel mensen willen er niet bij nadenken wat voor mishandelingen ze stimuleren.  
Dat begint te lijken om de speech van een moslim-extremist: 'dan moeten ze maar de ware godsdienst aanhangen'...

Harry

Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #17 Gepost op: 09 mei 2006, 09:07:39 »
Nee joh, da's gewoon jeugdige overmoed i.c.m. een vurig karakter. Dat zou jij toch moeten herkennen, Dee. ;D

Dee

Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #18 Gepost op: 09 mei 2006, 09:10:52 »
Jeugdige overmoed kan ik alleen maar toejuichen  ;D. Maar om vegetarisme -of nog erger veganisme - nu te gaan promoten als het ware goed, dat doet mijn tenen krullen  ::).

Maar soit, ik juich het dus toe  ;D

Harry

Re:Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep
« Reactie #19 Gepost op: 09 mei 2006, 09:17:50 »
Zo jong en toch al zo wijs..., nu nog Poekie en Chrissie in hun sop gaar laten koken. ;)