Vegatopia Forum

Makro of Sligro?

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Makro of Sligro?
« Gepost op: 08 maart 2006, 21:22:06 »
Welke groothandel is het best gesorteerd met vega producten??
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2009, 09:15:40 door Sander »
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Monique

Re:Makro of Sliegro??
« Reactie #1 Gepost op: 09 maart 2006, 13:40:26 »
De Marko heeft (voor zover ik weet) niet veel keus in vega producten en Sliegro ken ik niet.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Makro of Sliegro??
« Reactie #2 Gepost op: 09 maart 2006, 13:47:25 »
Makro heeft alpro producten. En denk idd niet heel veel vega producten. Maar waarom was mijn reactie van gisteren verwijderd?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Makro of Sliegro??
« Reactie #3 Gepost op: 09 maart 2006, 13:48:18 »
Bij Makro verschilt het aanbod ook wel eens van winkel tot winkel. In die van Antwerpen kan je wat vleesvervangers kopen van De Hobbit of Food for freedom, in Luik hebben ze dan weer helemaal niets.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Makro of Sliegro??
« Reactie #4 Gepost op: 09 maart 2006, 13:55:02 »
Bij de Makro in Hengelo hebben ze wel vegetarische nuggets, balletjes en nog wat andere producten, maar niet heel veel geloof ik.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Monique

Re:Makro of Sliegro??
« Reactie #5 Gepost op: 09 maart 2006, 14:02:38 »
Bij Makro verschilt het aanbod ook wel eens van winkel tot winkel.

Ja, dat is ook weer waar.
De Makro in Duivendrecht heeft in ieder geval weinig keus in vega producten...of ik heb er tot nu toe altijd overheen gekeken, al lijkt me dat sterk.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Makro of Sliegro??
« Reactie #6 Gepost op: 09 maart 2006, 14:05:04 »
Bij Makro verschilt het aanbod ook wel eens van winkel tot winkel.

Ja, dat is ook weer waar.
De Makro in Duivendrecht heeft in ieder geval weinig keus in vega producten...of ik heb er tot nu toe altijd overheen gekeken, al lijkt me dat sterk.

Alleen alpro producten volgens mij.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Makro of Sligro??
« Reactie #7 Gepost op: 09 maart 2006, 15:03:38 »
Nee hoor ze hebben wel meer, quorn enzo. Ik ben vandaag toevallig voor t eerst bij de sliegro geweest en kon nauwelijks iets vegas vinden, de keuze bij de makro is een stuk groter. Ze hebben ook heel veel hoummous en van die andere vega(n) salades daar.

Monique

Re:Makro of Sligro??
« Reactie #8 Gepost op: 09 maart 2006, 16:39:25 »
Ik ben vandaag toevallig voor t eerst bij de sliegro geweest en kon nauwelijks iets vegas vinden, de keuze bij de makro is een stuk groter.

Dan hebben ze bij Sliegro wel heel erg weinig...als de keuze bij de Makro al groter is ;)

Tigger

Re:Makro of Sligro??
« Reactie #9 Gepost op: 16 maart 2006, 08:17:17 »
Nee hoor ze hebben wel meer, quorn enzo. Ik ben vandaag toevallig voor t eerst bij de sliegro geweest en kon nauwelijks iets vegas vinden, de keuze bij de makro is een stuk groter. Ze hebben ook heel veel hoummous en van die andere vega(n) salades daar.

Houmous bij de Makro??
Waar vind ik die?? Ik ga zaterdag even naar Duivendrecht, als ik houmous kan vinden, neem ik die gelijk mee. Zijn het erg grote porties? Anders moet ik misschien weer wat weggooien en dat vind ik ook zonde.
Kan houmous ingevroren worden? Ik denk het eigenlijk niet... :-\
Groetjes,
Tigger

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Makro of Sligro?
« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2006, 15:03:06 »
Ze hebben het assortiment flink uitgebreid en sindsdien is er hoummous bij. Het zijn gewoon dezelfde bakjes die je bij de supermarkt kan kopen dus niet te groot. Ze staan in de koeling volgens mij bij de salades maar weet t niet zeker.

Offline Sharon

  • **
  • 56
  • Geslacht: Vrouw
Re:Makro of Sligro?
« Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2006, 16:28:57 »
De Makro hier in Groningen heeft inderdaad ook Hoummous in de koeling staan. Zowel grote als kleine bakjes en verschillende smaken (naturel, pittig etc).
Voor de rest haal ik er:
vegetarische kaas/feta,
veg. miniloempia's
veg. naanbrood (dus zonder E471 etc)
veg. erwtensoep/kerriesoep
tofu (zelfde verpakking als in de winkel. ligt bij de groente/fruit afd.)

Wat ik wel mis zijn:
Quorn-producten
Nasi/Bami schijfen/Kroketten etc. zonder dierlijke dingen
Gewoon Brood zonder dierlijke E nummers

En voor de rest kan ik even niets bedenken..

Tigger

Re:Makro of Sligro?
« Reactie #12 Gepost op: 17 maart 2006, 13:46:20 »
Heeft de Makro vegetarische erwtensoep??
Hoe ziet dat er uit, in blik of zak of pak?
Ik wil het dan morgen meteen kopen... :P

Trouwens: bij de Makro in Duivendrecht verkopen ze van Quorn: gehakt, stukjes, burgers, knakworst en schnitzels (gepaneerd en ongepaneerd).
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2006, 13:51:40 door Tigger »

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Makro of Sligro?
« Reactie #13 Gepost op: 17 maart 2006, 14:23:17 »
makro nuth heeft iig quorn gehakt, quorn filets, javaanse burgers, groenteschijven.

sjampetter

Re:Makro of Sligro?
« Reactie #14 Gepost op: 17 maart 2006, 21:01:07 »
Ik weet natuurlijk niet waar je woont
maar waarom ga je niet gewoon naar de Hanos, daat ligt namelijk genoeg produkten om heerlijk en eerlijk vegetarisch te koken
of wordt creatief en ga naar je groenten leverancier en bedenk zelf een heerlijk gerecht

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Makro of Sligro?
« Reactie #15 Gepost op: 15 juli 2009, 22:03:59 »
Ik was vandaag voor het eerst in de Sligro (naast de Makro overigens). Heel veel groenten en paddestoelen (ongetwijfeld ook soorten die ik nooit eerder gezien had), maar nauwelijks op vegetariers gerichte producten inderdaad. Maar hoummous e.d. hadden ze wel.

De Hanos  is er ook vlakbij, is die interessant genoeg om een pas aan te vragen?

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Makro of Sligro?
« Reactie #16 Gepost op: 16 juli 2009, 12:21:11 »
Ik meende dat je pas recht heb op een Hanos-pas als je een kantine hebt. Of een horeca-zaak.
Voor Sligro/Macro alleen een kvk-nummer.
Ik ben een keer bij de Hanos geweest en ik herinner me alleen de 5kg zakken pinda's enzo, maar ze hebben ongetwijfeld meer dan dat!! ;D

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Makro of Sligro?
« Reactie #17 Gepost op: 16 juli 2009, 12:30:28 »
Ik meende dat je pas recht heb op een Hanos-pas als je een kantine hebt. Of een horeca-zaak.

Zou niet raar zijn, maar http://www.hanos.nl/pages/info/pas.html suggereert dat een kvk-nummer genoeg is (en dan gewoon '98 diversen' selecteren).

Ik vraag me alleen af of het voor mij de moeite waard is, want ik herken alle exclusieve delicatessen vast niet :P

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Makro of Sligro?
« Reactie #18 Gepost op: 16 juli 2009, 12:34:52 »
hanos ziet er veel sjieker uit dan de makro en sligro...
ik zelf ga het liefst naar de makro.. maar maak altijd een lijstje want anders neem ik teveel mee  :-[
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Makro of Sligro?
« Reactie #19 Gepost op: 16 juli 2009, 14:34:43 »
Toen ik nog vaak bij Hanos kwam, kwam ik er niet voor de veggieburgers enzo, en volgens mij hebben ze daar ook niet veel van (of niet andere dingen dan je elders al kunt kopen), in de diepvries kom je soms wel coole kaasnacks tegen (kaasrolletjes van oma bob bv of jalapeno-kaassoufles). Kweker zit in het centrum, da's ook wel leuk, maar zelfde verhaal.

Als je op zoek bent naar nieuwe veggieburgers kun je ook C1000 Oostelijk Handelkade bezoeken, daar liggen nieuwe burgers van veggietrend die ze op niet veel plekken hebben, lekker wel.
,,,,فلافل