maar ik heb geen apathie tegen het product zelf.
Maar ik wel een antipathie.
Ik heb ook 21 jaar vlees gegeten, ben ook vaak met m'n vader naar het slachthuis geweest, maar dat is een ander verhaal.
Dat ik Vega ben is inderdaad uit ideologische overwegingen, maar met de jaren ben ik het id van vlees eten (binnen krijgen op enigerlei wijze) toch wel in ruime mate afstotend gaan vinden.
Ook vind ik (maar dat vind ik dus) het niet nodig dat er een levend wezen voor mij sterft om mij te voeden, maar daar praten we ergens in een andere draad over geloof ik.
Verders dring ik het ook niet op aan mijn partner, alleen vind ik het niet smakelijk om haar te kussen als ze vleesgegeten heeft, iets wat ze bij mij ook niet doet als ik bijv. pindakaas op heb.
Maar voormij staat het wel gelijk aan het aflikken (om het maar zo te noemen) van het bord waar iemand z'n steak van heeft gegeten en dat doe ik ook niet.
Erger nog, ik heb een tijdje terug mijn cd collectie (das een groot woord) en boeken kast gekuist van mensen waarvan ik weet dat ze aan plezier jagen doen (ijsberen en zo) maar sommigen vinden dat weer te vergaan. (maar ik niet)
Maar het ging over zoenen hè.