Vegatopia Forum

Cote Ouest - Amsterdam

Offline Selly

• 30.783
Cote Ouest - Amsterdam
« Gepost op: 03 januari 2006, 19:53:09 »
Ik heb recent bij het Frans-Bretonse restaurant Cote Ouest gegeten in de Gravenstraat 20 in Amsterdam (vlak bij de Dam). Op het eerste zicht is het niet heel erg vegetariersvriendelijk, omdat ze op hun kleine kaart bv niet heel veel vegetarische voorgerechten hebben, en ze ook veel mosselgerechten en andere Franse niet vega-gerechten hebben. Maar dat valt erg mee. Ze maken er bijvoorbeeld geweldige galettes, hartige crepes, waarvan er 2 vega zijn, maar ze kunnen ook wel andere galettes vegetarisch maken. Zo'n galette is genoeg als hoofdgerecht, hoewel je hem als je een grote eter bent ook als voorgerecht kan nemen, en dan hebben ze als hoofgerecht een echt goede quiche, niet zo'n stom ding dat je in elk eetcafe kan krijgen, maar een echte lekkere verse quiche. En dan zijn er nog bijgerechten als salade, aardappeltjes en boontjes. Als voorgerecht had ik de soep van de dag, een tomatensoep die bijzonder pittig en lekker was.
Toe zijn er allerlei zoete crepes te krijgen maar ook Franse taart en een kaasplankje. Maar dat kreeg ik er niet meer in.
Een galette kost maar 8,50 terwijl het echt best veel is, en de zaak is door de week alleen s avonds open, maar in het weekend ook de hele middag, handig dus voor mensen die een dagje Amsterdam doen en rond half 5 smiddags iets warms willen eten.
Ze hebben er ook heerlijke ciders (jawel), en mooie theeen. Ik vind het een leuke tent.

,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Re:Cote Ouest - Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 05 januari 2006, 19:00:02 »
Klinkt goed. Ga ik ook een keer heen!
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2006, 13:47:11 »
Johannes van Dam heeft een 9- gegeven dus reserveren is vanaf nu aanbevolen.
,,,,فلافل

Aiko

« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2006, 13:49:23 »
En sparen natuurlijk. De prijzen gaan uiteraard omhoog.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2006, 13:51:24 »
En sparen natuurlijk. De prijzen gaan uiteraard omhoog.

Dat is niet altijd zo hoor. En ze waren al niet duur. Soms gaat de kwaliteit wel achteruit als er ineens zoveel mensen komen en het altijd druk is  :-\ Maar toen ik er was, was het ook vol, en was de kwaliteit okee.
Maar ze gaan de kaart nog wat aanpassen, dus ik ga ze maar eens vertellen als ik er nog eens kom dat ze vooral veggie eten er op moeten houden.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2007, 21:59:40 »
Ik was er gisteren.
Ik wilde de quiche (die bij de voorgerechten stond) vooraf eten, maar hij was op. Maar ze kwamen wel vragen of ik dan een galette met zo'n zelfde vulling wilde en dat wilde ik wel en het was ook helemaal niet erg dat ik ook al een galette als hoofdgerecht had. (Want voor mij is één zo'n ding wel echt te weinig.) De eerste was met spinazie, broccoli, tomaat en kaas en de andere met drie soorten kaas. :yummie:
Toe ook nog chocoladetaart en toen zat ik wel vol.

Offline Maartje!

• 6.752
Re: Cote Ouest
« Reactie #6 Gepost op: 04 juni 2007, 10:51:32 »
Met L en mijn ouders bij Cote Ouest. :D
Er staat niet heel veel vega op de kaart, maar wel een aantal galettes, hartige boekweitflenzen, die erg lekker zijn. Jammergenoeg was het al de tweede keer dat ik de quiche wilde hebben en dat die er niet was.
Ik at dus geitenkaassalade (erg lekker) en een driekazenflens. Toe ook nog chocoladetaart.