Ik heb recent bij het Frans-Bretonse restaurant Cote Ouest gegeten in de Gravenstraat 20 in Amsterdam (vlak bij de Dam). Op het eerste zicht is het niet heel erg vegetariersvriendelijk, omdat ze op hun kleine kaart bv niet heel veel vegetarische voorgerechten hebben, en ze ook veel mosselgerechten en andere Franse niet vega-gerechten hebben. Maar dat valt erg mee. Ze maken er bijvoorbeeld geweldige galettes, hartige crepes, waarvan er 2 vega zijn, maar ze kunnen ook wel andere galettes vegetarisch maken. Zo'n galette is genoeg als hoofdgerecht, hoewel je hem als je een grote eter bent ook als voorgerecht kan nemen, en dan hebben ze als hoofgerecht een echt goede quiche, niet zo'n stom ding dat je in elk eetcafe kan krijgen, maar een echte lekkere verse quiche. En dan zijn er nog bijgerechten als salade, aardappeltjes en boontjes. Als voorgerecht had ik de soep van de dag, een tomatensoep die bijzonder pittig en lekker was.
Toe zijn er allerlei zoete crepes te krijgen maar ook Franse taart en een kaasplankje. Maar dat kreeg ik er niet meer in.
Een galette kost maar 8,50 terwijl het echt best veel is, en de zaak is door de week alleen s avonds open, maar in het weekend ook de hele middag, handig dus voor mensen die een dagje Amsterdam doen en rond half 5 smiddags iets warms willen eten.
Ze hebben er ook heerlijke ciders (jawel), en mooie theeen. Ik vind het een leuke tent.