Vegatopia Forum

Mensen in de supermarktrij

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Daxe

Mensen in de supermarktrij
« Gepost op: 18 november 2005, 17:05:28 »
Ik ging net naar de supermarkt om wat dingen te halen:

Shoarma broodjes
Courget
Knoflooksaus
Tofu

Bij de kassa werd ik erg raar aangekeken door andere mensen die in de rij stonden, door de 'vreemde' producten die ik uitgekozen had. Hier kan ik dus echt niet tegen, al die mensen denken gelijk dat je aids hebt ofzo omdat je tofu haalt.
Ik ga zometeen een lekker maal maken, en nog gezond ook ;D!

Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit topic gemaakt heb, gebruik het maar om je ergernissen vleeseters te dumpen.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2005, 17:23:49 door Annemieke »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Mensen
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2005, 17:15:56 »
Is het wel zo? Ben je niet aan het projecteren? Ik merk nooit wat. Het interesseert mensen o.h.a. weinig, hoor. Het enige wat ik zelf regelmatig denk als ik in een winkelwagentje kijk is dat mensen denken dat hun lichaam een vuilnisbak is en inderdaad denk ik ook wel eens aan het gelede leed als het vlees betreft.
Shoarma is toch schaap of geit, of heb je een vegetarische variant?
« Laatst bewerkt op: 18 november 2005, 17:16:34 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2005, 17:19:58 »
Shaormabroodjes zijn gewoon pitabroodjes, alleen de broodjes dus.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Mensen
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2005, 17:23:09 »
Bij de kassa werd ik erg raar aangekeken door andere mensen die in de rij stonden, door de 'vreemde' producten die ik uitgekozen had.

Beeld je je dat niet gewoon in?

Daxe

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2005, 17:54:05 »
Als ik bijvoorbeeld ships en energie drank(een stuk normaler voor een knaap van 15) ofzo haal, heb ik dit gevoel niet. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat ik me dit inbeeld, maar dat denk ik eigenlijk totaal niet.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2005, 17:59:37 »
Zelf al zouden ze echt raar kijken, dan hoeft dat nog niet negatief te zijn.  Ze kunnen evengoed denken: "Amaai, die 15-jarige koopt wel allemaal gezonde dingen."  'k Zou me er dus ofwel niets van aantrekken of er integendeel trots op zijn, maar je aan ergeren lijkt me nergens voor nodig.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2005, 18:02:00 door Ligfietsertje »

bienne

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #6 Gepost op: 18 november 2005, 20:37:12 »
mss kijken ze wel uit intresse.....
Mij maakt het niet uit hoor, laat ze maar kijken

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2005, 23:27:54 »
Ik ging net naar de supermarkt om wat dingen te halen:
Shoarma broodjes
Courget
Knoflooksaus
Tofu
Bij de kassa werd ik erg raar aangekeken door andere mensen die in de rij stonden, door de 'vreemde' producten die ik uitgekozen had.
De meeste mensen vullen gewoon het rijtje shoarmabroodje, courget, knoflooksaus aan met shoarmavlees en tofu was niet wat ze verwachten, dus kijken ze van de tofu naar je gezicht om bevestiging te zien van wat ze denken hoe je er uit ziet: een soort Volkert v.d. G. Lijk je er op, dan kijken ze weer weg. Lijk je er niet op, dan kijken ze langer om zich te verbazen dat er ook blozende veganisten zijn.  ;D Isse simpel!

Xinramski

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #8 Gepost op: 19 november 2005, 03:07:41 »
Hier kan ik dus echt niet tegen, al die mensen denken gelijk dat je aids hebt ofzo omdat je tofu haalt.


Hahahahahaha je moet er ook gewoon bij kijken alsof je vijf kilo TNT afrekent  :P

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #9 Gepost op: 19 november 2005, 09:10:45 »
Als je 15 bent denk je misschien wat sneller dat mensen op je letten. Het is mensen eigen om nieuwsgierig te zijn, maar veel diepe gedachten zullen ze niet hebben erbij.
Je woont in Oss, zie ik net. Daar is toch een belangrijke worstenfabriek of zoiets, ik herinner mij vaag dat Jan Marijnissen daar in een vorig leven werkte en ook een liedje dat daarover ging...wat was dat ook alweer voor een liedje. En in Brabant eet men misschien gemiddeld nog wat conservatiever en "bourgondischer" dan in de Randstad bijv.
« Laatst bewerkt op: 19 november 2005, 09:47:23 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Tamara

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #10 Gepost op: 19 november 2005, 13:00:50 »
Bij mij wordt er nooit naar mijn boodschappen gekeken, volgens mij is het juist eerder andersom :devil:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #11 Gepost op: 19 november 2005, 13:06:13 »
Bij mij wordt er nooit naar mijn boodschappen gekeken, volgens mij is het juist eerder andersom :devil:


Hihi, dat ken ik!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #12 Gepost op: 19 november 2005, 15:40:28 »
Ik kijk ook altijd naar de boodschappen van de mensen in de rij. En heel vaak denk ik: "nou, da's ook niet echt gezond...".
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #13 Gepost op: 19 november 2005, 15:58:35 »
Ik verbaas me er soms echt over...

viv

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #14 Gepost op: 19 november 2005, 16:35:07 »
Ja dat doe ik dus juist, naar anderen kijken.. ;D

Tamara

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #15 Gepost op: 19 november 2005, 18:10:38 »
Ik verbaas me er soms echt over...

Ik kijk meestal of iemand vlees in zijn mandje of karretje heeft, dat zou ik eigenlijk wat minder moeten doen, want op de 1 of andere manier verlaat je dan (bijna) altijd de supermarkt met een beroerd gevoel.

En als ik boodschappen doe, dan koop ik altijd hele lekkere dingen, zoals snoepgoed, chips en biscuitjes,
Dan heb ik wel eens het idee dat de mensen denken:
"Goh! Waar laat ze het toch allemaal? :o"





Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #16 Gepost op: 19 november 2005, 18:47:56 »
Het kan me niet zoveel schelen of ze vlees in de kar hebben, laat staan dat dat me achtervolgt, maar ik wordt wel altijd blij als ik zie dat iemand biologisch vlees heeft gehaald!

Me verbazen doe ik bij mensen die liters cola ed. in huis halen. Ik mag me ook graag verbazen bij de Aldi. Ik snap niet dat mensen daar al hun boodschappen halen. Laatst was er iemand die zelfs een verjaardagstaart daar kocht. Misschien vooroordelen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat kwaliteit is.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #17 Gepost op: 19 november 2005, 18:49:20 »
Flyers over vegetarisme meenemen de supermarkt in.. en dan stiekem in het karretje/mandje erbij stoppen :D
« Laatst bewerkt op: 19 november 2005, 18:49:33 door Dr@@kje »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #18 Gepost op: 19 november 2005, 18:49:36 »
Laatst was er iemand die zelfs een verjaardagstaart daar kocht. Misschien vooroordelen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat kwaliteit is.

Die was misschien voor de schoonfamilie...

bienne

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #19 Gepost op: 19 november 2005, 19:10:38 »


Die was misschien voor de schoonfamilie...
Citaat
:O

Ik gluur ook graag bij anderen in het karretje. Het doet me deugd als er gezond eten bij zit...