Vegatopia Forum

Drente (Drenthe)

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
Drente (Drenthe)
« Gepost op: 02 november 2005, 18:44:41 »
In Roden (tussen Assen en Groningen) is het Langewold Hotel.
Als je nog eens de kans krijgt daar te eten, doen!
Met heel veel zorg klaargemaakt en echt iets bijzonders. Wel aan de prijs (durf het haast niet op te schrijven) 70 euro voor 2 personen. Wel een 4 gangen menu met een ontzettend lekker toetje. Ook voor veganisten.
Met een bon uit het ledenblad van de NVB krijg je 10% korting tot aan 31 december.
« Laatst bewerkt op: 03 november 2005, 08:53:37 door Sander »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

• 30.783
Re:Drente (Drenthe)
« Reactie #1 Gepost op: 03 november 2005, 14:17:32 »
Wel aan de prijs (durf het haast niet op te schrijven) 70 euro voor 2 personen.

Dat is toch niet zo duur?
,,,,فلافل

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 03 november 2005, 20:21:44 »
Wel aan de prijs (durf het haast niet op te schrijven) 70 euro voor 2 personen.

Dat is toch niet zo duur?
Dat is niet een bedrag dat ik wekelijks uitgeef aan uit eten. Maar het was het alleszins waard.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Tjitske

« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2007, 19:56:57 »
Heerlijk vegetarisch gegeten in Herberg De Loohoeve, Schoonloo. Ze hebben geen vegetarische kaart, omdat hun aanbod afhangt van het seizoen en de weersomstandigheden. Hun producten komen voornamelijk van kleine boeren die - zoals de eigenaar zegt – met zorg en precisie kweken, waardoor de groentes heel vol en krachtig van smaak zijn. De kok is geweldig. Je kon aan de gerechten duidelijk merken dat ze met veel fantasie en aandacht waren samengesteld en perfect bereid.  We hebben al in veel restaurants vegetarisch gegeten, van heel eenvoudig tot Michelinsterren-niveau. Zelden hebben we zo lekker gegeten als hier. Voor wie wil blijven slapen: ze hebben ook kamers. Een kritische gast vindt daar wel wat minpuntjes. Ze zijn eenvoudig ingericht en sommige dingen waren nog niet afgewerkt (7-8-2007). Wij zien daar de humor wel van in, een ander ergert zich misschien. Maar wat belangrijk is, is dik in orde: prima boxspringbedden en een wat wonderlijk geplaatste, maar goeie douche. Voordeel van blijven slapen is dat je dan de volgende ochtend ook nog kunt genieten van het ontbijtbuffet met streekproducten.
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2007, 19:58:41 door Tjitske »

Offline Xiara

• 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #4 Gepost op: 14 april 2009, 12:43:01 »
Wij aten zaterdag in Eelderwolde bij het Scandinavisch Dorp.
Iedere zaterdag is buffet, met vooral veel vis volgens de kaart. De vega's onder ons kregen daarom een ander hoofdgerecht.

We vonden het behoorlijk tegenvallen, ze noemen het dining en wining, met wijnproeverij, maar behalve de wijn die we bestelden was er niks te proeven.
Het buffet bestond uit 4 gangen,
gang 1, soep. Ik vind soep voor bouillon met een zakje soepgroente wel een heel groot woord.
gang 2, saladebar. Weinig keuze, smakeloos en het zag er niet erg vers uit allemaal
gang 3, voor de vlees/viseters buffet, maar de heren wisten me te vertellen dat de vis niet lekker was klaar gemaakt, ook was de keuze voor een buffet wel erg beperkt. De vega's kregen wilde rijst, maar kaal vind ik dat weinig aan, een soort wrap met paddenstoelen en blauwe kaas en hartige taart met ondefinieerbare inhoud. Op zich was het wel te eten, maar het stond duidelijk al een tijd klaar.
gang 4, waren verschillende soorten puddingachtige dingen. Was te eten, maar niemand van de toetjes-liefhebbers onder ons was er echt heel wild van.

Of te wel, weinig bijzonders en wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar.
Maar goed, het was voor oma's 85e verjaardag en zij genoot, dat was even het belangrijkste ;)
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline renske

• 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
« Reactie #5 Gepost op: 19 april 2009, 19:37:01 »
Wij aten zaterdag in Eelderwolde bij het Scandinavisch Dorp.
Iedere zaterdag is buffet, met vooral veel vis volgens de kaart. De vega's onder ons kregen daarom een ander hoofdgerecht.
Of te wel, weinig bijzonders en wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar.
Maar goed, het was voor oma's 85e verjaardag en zij genoot, dat was even het belangrijkste ;)

Wij hebben daar ook de 85ste verjaardag van mijn oma gevierd, ooit. En ik vond er ook helemaal niks aan. Ik vond het raar. Een dinerbuffet met heel veel knäckebröd, dat kan ik me vooral herinneren. En dat er voor de vega's bar weinig te eten was inderdaad... Gelukkig genoot je oma er wel van, de mijne deed dat toen ook, dus het feestje was hoe dan ook geslaagd.