Vegatopia Forum

Halloween

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Halloween
« Gepost op: 26 oktober 2005, 21:38:29 »
Ik weet dat er een draad is met recepten van de Halloweenmeeting, maar daar staan niet echt Halloweenerige recepten tussen. Wat zijn nou echt Halloweenrecepten? Iets met pompoen, een chococake waar met glazuur een spinnenweb op is 'getekend' een koekje in de vorm van een vinger met een amandel als nagel en rode glazuur als bloed...

Iemand nog meer ideeën?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Halloween
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2005, 22:00:40 »
wij hadden laatst het vreselijke idee voor kikkers:
avocado met de rug naar boven, en half-uitgeholde, platgeslagen augurken als pootjes :D
Naar he ...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Halloween
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2005, 17:12:22 »
De Britse vegetariersvereniging heeft een Halloweenpagina waar wel leuke recepten staan.
,,,,فلافل

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Halloween
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2005, 14:24:42 »
Bedankt, daar staan wel wat leuke ideetjes op!

Gecarameliseerde appels: doe je dat met moesappels of gaan die 'kapot'? En je schilt de appels, doet er suiker en kaneel over en dan in de oven? En als er drank over gaat, calvados of iets anders? Moet er nog iets anders over dan suiker en kaneel als er geen drank over gaat?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Halloween
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2005, 16:13:32 »
Ik zou een caramel in een pannetje maken van suiker, dat over de appels mikken met kaneel er evt nog wat drank over mikken en dan in de oven er mee, ik zou geen moesappels nemen maar euh.. Elstars? Ik doe altijd maar wat met appels.
hier en hier staan recepten.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2005, 17:07:40 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Halloween
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2005, 16:42:26 »
Ja, het leek mij ook al een beetje raar om moesappels te gebruiken (ivm papperig/zacht worden), maar ik vond alleen maar recepten met 'cooking apples'.

Bedankt in ieder geval!
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

blackpurplegreen

Halloween komt er weer aan!
« Reactie #6 Gepost op: 07 september 2007, 02:50:52 »
Okay ik ben erg vroeg, het is begin september en eind oktober is het pas halloween. Het zullen wel vroege herfstkriebels zijn.
Maar Halloween is een ontzettend leuk feest en ik vroeg me af of jullie leuke griezelrecepten hebben. Een foto erbij zou helemaal geweldig zijn.

Dus weet je iets? Inspireer anderen en zet het erbij.

Dit wordt de leukste halloween ooit, dat voel ik gewoon! :D

Zelf heb ik dit bedacht (maar nog nooit uitgeprobeerd):

Oogbollen

Gekookte eieren
Groene olijven
Tomatenketchup

Je maakt een gat ter grootte van de olijf in het ei.
Je holt het ei een beetje uit.
Tomatenketchup in het ei
Olijf in het ei (de ketchup zal er een beetje uit komen)
Puntje tomatenketchup op het midden van de olijf, of als er een pimento in zit dan kan dit natuurlijk ook als pupil dienen.

Ik weet niet of het smaakt, maar ik ga dit zeker eens uitproberen.

Wie heeft nog meer leuke ideëen?

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Halloween komt er weer aan!
« Reactie #7 Gepost op: 10 september 2007, 15:29:52 »
Alles met pompoen is goed. Vorig jaar heb ik een halloweenparty gegeven, toen gingen we met zijn allen pompoenen uithollen. Het eten was niet bepaald halloween: gewoon goedkope pizza's beleggen met lekker veel groente, dat had naturlijk veel halloweeneriger gekund .... wat je wel kunt doen is een 'gewone' maaltijd maken en dan op ieders bord een nepspin leggen, altijd leuk! Mijn zusje heeft eens doorzichtige gifgroene puddinkjes gemaakt (gelatine, vrees ik) met nepvliegen erin. Zag er ook heel eng uit.
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

blackpurplegreen

Re:Halloween
« Reactie #8 Gepost op: 10 september 2007, 18:17:54 »
Hmm, die pudinkjes kunnen natuurlijk ook van agar-agar gemaakt worden. Da's wel een leuk idee. Weet iemand trouwens waar je voedselkleurstoffen vandaan haalt? En zijn die trouwens wel vegetarisch? (lijkt me wel, maar je weet nooit)

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Halloween
« Reactie #9 Gepost op: 10 september 2007, 21:00:37 »
Hmm, die pudinkjes kunnen natuurlijk ook van agar-agar gemaakt worden. Da's wel een leuk idee. Weet iemand trouwens waar je voedselkleurstoffen vandaan haalt? En zijn die trouwens wel vegetarisch? (lijkt me wel, maar je weet nooit)

de toko

Voor mij is Halloween niet zo 'Amerikaans'. Geen trick or treat dus en geen afgehakte vinger-lange vingers, maar pompoensoep, gebakken brood, herfstwandeling enzovoort!
« Laatst bewerkt op: 13 september 2007, 15:22:44 door Lona »
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2: