Vegatopia Forum

Hoe kook je ...... ?

kneus

Hoe kook je ...... ?
« Gepost op: 10 oktober 2005, 15:47:03 »
Het klinkt mischien dom, maar hoe kook je Bloemkool, woon sinds kort omezelf en weet niet hoe ik een bloemkool moet koken ;).
Moet het net zo als wortels, in water??  :-X :-\
« Laatst bewerkt op: 02 november 2005, 19:14:02 door Annemieke »

Aiko

Re:Bloemkool
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2005, 15:49:26 »
Ja. Ik zou niet een hele bloemkool in de pan doen, maar even in stukken snijden in grote naar wens. En dan gewoon koken. Als het handzame stukken zijn moet het in tien minuten wel redelijk gaar zijn, denk ik. Gewoon proeven tijdens het koken en als het goed genoeg is, is het klaar. Is het nog te rauw, dan nog even laten borrelen.

kneus

« Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2005, 15:52:54 »
Thnx, ik was al ff bang dat ik niet kon koken vanavond ;) :O of zonder bloemkool dan :D

Aiko

« Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2005, 15:56:14 »
Jij moet haast wel een jongeman zijn, niet?

Offline Nevyn

• 1.426
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 10 oktober 2005, 16:19:14 »
Bloemkool koken? Die moet je niet koken, die moet je in de GFT-bak gooien en broccoli kopen.

Monique

« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2005, 16:29:35 »
Het klinkt mischien dom, maar hoe kook je Bloemkool, woon sinds kort omezelf en weet niet hoe ik een bloemkool moet koken ;).
Moet het net zo als wortels, in water??  :-X :-\

Je kan ook stomen...als je tenminste een stoompan hebt natuurlijk ::)
Stomen vind ik persoonlijk lekkerder dan koken in water en de vitamines blijven meer behouden door te stomen.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2005, 16:37:18 door Monique »

viv

« Reactie #6 Gepost op: 10 oktober 2005, 16:35:37 »
Bloemkool en brocolli zijn allebeide lekker!
en ik zou het ook niet weten hoor hoelang je dingen moet koken
heb het van de week bijv, nog opgezocht voor sperziebonen ;D

kneus

« Reactie #7 Gepost op: 10 oktober 2005, 17:11:07 »
ik ben net 3 maand 18, en woon net 3 maand opmezelf, en kook net 3 maand voormezelf ;), dus heb nog niks kwa kookspul, jmmr genoeg, ik heb niet eens een fatsoenlijk kookplaatje (2 pits elektries ;), kan geen gas  :'( ), ik vind koken super leuk, dat wel!!

Monique

« Reactie #8 Gepost op: 10 oktober 2005, 17:23:16 »
ik ben net 3 maand 18, en woon net 3 maand opmezelf, en kook net 3 maand voormezelf ;), dus heb nog niks kwa kookspul, jmmr genoeg, ik heb niet eens een fatsoenlijk kookplaatje (2 pits elektries ;), kan geen gas  :'( ), ik vind koken super leuk, dat wel!!

Toen ik net op mezelf woonde had ik ook een 2 pits electrisch kookplaatje...niets mis mee, maar natuurlijk is een 4 pits gaskookstel veel beter en leuker, maar dat komt wel, heb geduld :)

kneus

« Reactie #9 Gepost op: 10 oktober 2005, 18:32:59 »
ik vind het niet echt fijn, teneerste het is veeeeeeeeeeeel te sloom, voordat ik eten op tafel ben ik weer 3 kwartier / een uur kwijt.
Plus je hebt altijd pitjes te kort, maar ik kan mij er wel mee reden, dat wel (Y)!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10 Gepost op: 10 oktober 2005, 18:34:10 »
maar is de bloemkool gelukt?
,,,,فلافل

Aiko

« Reactie #11 Gepost op: 10 oktober 2005, 18:36:21 »

Ik heb vier pitten en gebruik er altijd maar eentje. In uitzonderingsgevallen twee. Nou ben ik geen groot artiest op het gebied van koken, maar ik durf wel mijn gekook aan anderen voor te zetten. Aan het aantal pitten hoeft het niet te liggen (scheelt ook afwas, weinig pitten!) in ieder geval. Maar jouw pitten hebben moeite om een pan water kokend te krijgen?

soesa

« Reactie #12 Gepost op: 10 oktober 2005, 18:48:28 »
ik vind het niet echt fijn, teneerste het is veeeeeeeeeeeel te sloom, voordat ik eten op tafel ben ik weer 3 kwartier / een uur kwijt.
Plus je hebt altijd pitjes te kort, maar ik kan mij er wel mee reden, dat wel (Y)!

Ik heb ook een tweepits elektrisch fornuis. Hoewel het langzaam werkt en ik soms te weinig pitjes heb, is het wel te doen. Ik begin meestal met het koken van het water en ga dan pas groente snijden. Zodat, als ik de groente gesneden heb het daarna niet meer zo lang duurt voor het water kookt. Verder doe ik in de ene pan alles wat moet koken (rijst en groente in dezelfde pan) en in de andere pan alles wat ik moet bakken.

Monique

« Reactie #13 Gepost op: 10 oktober 2005, 21:16:43 »

Nee, fijn vond ik het toen ik een 2 pits electrische kookplaatje had ook niet echt, maar liever een 2 pits, dan helemaal niets toch?!

Offline Christiaan

• 10.293
Re:Hoe kook je een bloemkool?
« Reactie #14 Gepost op: 11 oktober 2005, 23:37:43 »
Ik red me ook prima met twee pitten elektriek.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Monique

« Reactie #15 Gepost op: 12 oktober 2005, 04:42:20 »
We zijn gewoon een beetje verwend hier in Nederland ::) (met zoveel keuze's in alles bedoel ik).

kneus

Hoe kook je spruitjes?
« Reactie #16 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:27:45 »
Beste mensen,

Het klink mischien achtelijk, maar... HOE KOOK JE SPRUITJES???  :P
Met vriendelijke groet,

Jurri

Bedankt alvast
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2005, 17:33:23 door Hizikigrrrl »

kneus

« Reactie #17 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:30:18 »
sorry was op vakantie  :-X maar de bloemkool is gelukt, bedankt iedereeen! 8)

Offline Selly

• 30.783
Re:Spruitjes
« Reactie #18 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:32:58 »
Bekijk de spruitjesdraad eens. Je wast ze, je kunt het kontje er van af snijden, en dan kook je ze totdat ze gaar zijn, wat ongeveer een minuut of 12 duurt. Je kunt ze ook roerbakken, dat staat ook wel in de spruitjesdraad hoe dat moet.
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2005, 16:36:41 door Selly »
,,,,فلافل

kneus

Re:Hoe kook je een spruitjes?
« Reactie #19 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:34:14 »
thnx ik ga kijken  ;D