Vegatopia Forum

Favoriete vleesvervangers van kinderen

Offline Christiaan

• 10.293
Favoriete vleesvervangers van kinderen
« Gepost op: 29 september 2005, 23:36:40 »
Wat vinden da kidz nou echt da bomb kwa vleesvervangers?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Wup

• 138
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favoriete vleesvervangers van kinderen
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2005, 01:08:50 »
Quorn fingers en maaslander sticks

Dit jaar wil ik helderheid!

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 30 september 2005, 10:20:38 »
Nuggets en knakworsten.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2005, 10:26:03 »
Frikjes?
Eet gezond & eet taartjes

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #4 Gepost op: 30 september 2005, 12:55:34 »
Nagenoeg niks. De Valess-nuggets zonder korstje werden wel goedgekeurd. Knakworstjes zijn ook wel oké, maar verder...

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #5 Gepost op: 30 september 2005, 12:58:36 »
Schnitzels, hamburgers, balletjes (alleen die van de AH), quorn. De rest vind oppaskind niet lekker, zelfs de kroketten niet!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #6 Gepost op: 02 oktober 2005, 23:16:19 »
En ter verduidelijking: ik wil dus dingen waar kinderen om zeuren dat ze het weer eens krijgen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Wup

• 138
« Reactie #7 Gepost op: 04 oktober 2005, 23:46:07 »
Hier is dochter van 6 vegetarisch. Ze lust eigenlijk alles. Vind wat ik maak altijd lekker. Alleen de braadworstjes die ik laatst had vond ze niet lekker. Maar ik kook niet echt aardappelen groente vlees(vervanger) Dus misschien heeft het te maken met hoe je kookt?
quorn fingers, tivalll knakworstjes, van dobben groentekroketten, die vallen altijd wel goed. Ook bij niet vega's.
En wat dacht je van beignetbloemkoolroosjes ? Daar doen ze hier ze een moord voor. (bij wijze van spreke)
gr wup
Dit jaar wil ik helderheid!

Offline Kim

• 114
« Reactie #8 Gepost op: 07 oktober 2005, 15:54:59 »
En ter verduidelijking: ik wil dus dingen waar kinderen om zeuren dat ze het weer eens krijgen.

Mijn kind zeurt niet ;D

Hij vindt alles lekker, vleesvervangers net zo lekker als vlees. Hij is pas 3 dus ik vond het niet netjes om hem te gaan "hersenspoelen" met verhalen over zielige lammetjes etc. Maar bij een barbecue waar dat zielige lammetje (ach, het had wel een goede jeugd gehad) door hem met smaak verorberd werd, heeft mijn man (geen vegetarier trouwens) hem verteld waar dat vlees vandaan kwam, en dat dat toch pijn doet bij een lammetje als ze hem slachten. Hij reageerde zoals veel vleeseters waar velen van ons zich aan ergeren: tsja, maar het is toch wel erg lekker.

Ach ja, laat hem eerst maar wat ouder worden voor ik hem ethische keuzes laat maken.

Waar hij wel eens speciaal om vraagt in de supermarkt is rookworst. Misschien eens proberen of hij een vegetarische variant net zo lekker vindt, heb ik zelf nog nooit geprobeerd. Misschien die tivall knakworstjes waar Wup het over heeft eens proberen.

Minet

« Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2005, 13:45:40 »
k vind vegaballetjes altijd lekker. Moet het wel altijd zelf maken, mn moeder heeft echt geen zin omdat voor me te maken :O
vegaburger gaat erook altijd in. Maar k heb het nu wel over de Vivera producten. Alleen die vind k heel lekker. ;D

Offline Kim

• 114
« Reactie #10 Gepost op: 20 oktober 2005, 10:49:41 »
Laatst heb ik de Tivall knakworstjes gemaakt. Ik vond het zelf niet heel fantastisch maar Steven heeft het opgesmuld en wilde zijn tweede exemplaar niet met ons delen: die ene is voor papa en die andere voor mij. En mama dan? Die krijgt een halve van papa!
Maar met het trucje: mama mag delen, dan mag jij kiezen, is het toch gelukt zonder oorlog :)

Ach, salades en andere gezonde zaken lust Steven ook graag hoor, maar het "vleesje" is toch favoriet meestal. Maakt niet uit wat, echt vlees, vleesvervanger, iets met kaas of ei: als het maar zout en vet is!