Vegatopia Forum

Vegetarisch en plantaardig koken

sandra

Vegetarisch en plantaardig koken
« Gepost op: 06 augustus 2005, 17:56:54 »
hoi allemaal, ik moet op een vegetarisch en plantaardig dieet. Nou vind ik gelukkig veel lekker, maar het is wel echt een hele omschakeling, heeft iemand nog goede tips om toch lekker en gevarieerd te koken?  Websites? eigen ideen etc?
thanks
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2005, 07:37:28 door Sander »

Kiwi

Re:vegetarisch en plantaardig koken
« Reactie #1 Gepost op: 06 augustus 2005, 17:59:18 »
Websites?

Deze bijvoorbeeld. En kijk vooral eens rond op het forum, daar vind je vast een heleboel tips! :D ;)
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2005, 17:59:31 door Kiwi »

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #2 Gepost op: 06 augustus 2005, 18:03:08 »
Heb je al op Vegatopia (forum en website) rondgesnuffeld? Er staat veel informatie op (recepten en meer).

Als je specifieke tips wil, helpt het als je wat meer over je eetgewoonten vertelt. Kook je zelf, voor je alleen of ook voor anderen? Eet je vaak aardappelen/groenten/vlees? Pasta? Rijstgerechten? Kook je uitgebreid of simpel?

Ik ben ook wel benieuwd waarom je op een een vegetarisch dieet moet. Op doktersadvies? Op zachte dwang van je partner? Religieuze redenen?

(en nou denkt Zusje zeker weer dat ik Kiwi napraat)
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2005, 18:04:15 door Poek »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #3 Gepost op: 06 augustus 2005, 18:07:19 »
de wat eten we vandaag draad kan ook informatief zijn om te lezen wat mensen zoal eten.
Op de voorpagina van Vegatopia verschijnt dagelijks een recept van de dag dat niet moeilijk klaar te maken is
In Jans keuken is er een hele sectie met puur plantaardige recepten.
,,,,فلافل

sandra

« Reactie #4 Gepost op: 06 augustus 2005, 20:58:23 »
hallo poek, bedankt voor je info , ik zal eensrondsnuffelen...
waarom?
ben naar china geweest in september vorig jaar en ziek terug gekomen. sindsdien ben ik al weer twee keer zo ziek geweest nadien. Dokter zei darminfectie. Maar ben intussen al 6 kilo afgevallen en voel me helemaal niet lekker. 2x bloedgeprikt, ontlasting op kweek, maar niets gevonden. Ben afgelopen donderadg naar een natuurgeneskundige geweest en hij heeft toch een salmonella besmeeting vastgesteld en een aantal parasieten, dus... Heb homeopatische geneesmiddelen gekregen en om volledig te ontgiften dus geen vlees, vis, dierlijke produkten, suikers, koffie, thee, alcohol!  HEFTIG. Maar goed ik heb er veel voor over want ben echt niet gezond moementeel. Over 8 weken moet het beter zijn, ben dus erg benieuwd..

Offline Monique

• 3.427
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 06 augustus 2005, 21:00:51 »
Nou succes ermee... mag je wel zuivelproducten? Dat zou het al een stuk makkelijker maken... maar als je spreekt over geen dierlijke dan zal zuivel ook afvallen. Het wordt dus meer een veganistisch dieet lijkt mij.. maar ook daarvoor genoeg tips op deze fori.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 06 augustus 2005, 21:10:40 »
Ben je naar de huisarts geweest of een internist of...? Aangezien je het waarschijnlijk in China hebt opgelopen zou je misschien eens naar een polikliniek/arts voor tropenziekten kunnen bellen?

Kiwi

« Reactie #7 Gepost op: 06 augustus 2005, 21:13:05 »
Ook hier en hier kun je nog veel (volledig plantaardige) recepten vinden.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #8 Gepost op: 06 augustus 2005, 21:14:12 »
Ik zou ook ff navragen hoe streng je moet zijn. Als je namelijk helemaal geen dierlijke producten mag moet je goed opletten, bij sommige producten is het niet zo duidelijk dat ze niet vegan zijn. Op het veganistenforum vind je daar voorbeelden van.

Veganisten moeten ook letten op b12-gebrek, en slikken meestal B12-preparaten om toch genoeg binnen te krijgen. Of dat nodig is voor 8 weken veganisme weet ik niet, maar iemand anders vast wel.

Hopelijk vind je trouwens sojamelk (en eventuele andere sojaproducten) lekker, dat zou het al een stuk makkelijker maken.
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2005, 21:17:20 door Poek »

sandra

« Reactie #9 Gepost op: 06 augustus 2005, 21:14:15 »
veganistisch? is nieuw voor mij. maar inderdaad mag ook geen kaas of zo.
Ben niet naar internist geweest, maar als dit niet helpt gaan we weer verder zoeken. Inderdaad had ik ook al gehoord van een tropendokter. heb al even rondgekeken en inderdaad veel lekkere recepten gezien, ik woon alleenmet mijn dochter van zes, dus het zal nog een hele happening worden, dat eten....
leuke reacties van jullie allen; bedankt!