Vegatopia Forum

verschillende eetgewoonten

veertje

verschillende eetgewoonten
« Gepost op: 16 juli 2005, 10:39:36 »
hoe doen julie dat nou met koken??
mijn vriend eet graag aardappel-vlees-groente+jus  ::)
maar ik ben vegetarisch,en ik hou ook niet van aardappels,maar meer van rijst.
ik zou dan voor hem gewoon willen koken en voor mezelf rijst maken met een groente-tofu wokprutje,maar hoe kan ik dit lekker maken?heb geen zin om 5 verschillende soorten groenten te gebruiken,maar wil dan gewoon dezelfde groenten eten.en is rijst met gekookte groente en tofu ook lekker?
ik zou graag dus wat simpele receptjes van jullie horen,die ook niet te veel tijd kosten om te bereiden

Offline dorinka

• 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:verschillende eetgewoonten
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2005, 11:07:20 »
ik zou het afwisselen. Ene dag aardappels (en ook daarmee kan je afwisselen, door het te gratineren, bakken, pureeren, in de schil te koken) en de andere dag rijst. (en dan zou je een vleesding apart voor hem klaar kunnen maken (soms heb ik het idee dat mensen die voroal aardapelen, vlees en groenten zijn gewend het gewoon prettig vinden drie losse dingen op hun bord te hebben-om ze daarna zelf te kunnen prakken-)
Zo.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2005, 11:21:51 »
En af en toe stiekem een vegaburger. Of zou hem dat opvallen? ;)

veertje

« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2005, 18:43:29 »
 :O

hahahha wat gemeen,denk dat ie dat wel door heeft...
maar ja...hij lust dus echt geen rijst...

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2005, 18:55:45 »
Hmmm. Hij is maar gelukkig zeg, met iemand die zo goed voor 'm zorgt ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline maud

• 373
« Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2005, 18:56:53 »

Dan eten jullie toch elke dag pasta  :P

veertje

« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2005, 09:39:57 »

Dan eten jullie toch elke dag pasta  :P

hahahaha houdt ie ook niet van (hoezo moeilijke eter)
maar ik vraag me sowieso af of het wel gezond is om vaak pasta te eten?daar zitten toch minder voedingstoffen in dan in aardappels of rijst?

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #7 Gepost op: 19 juli 2005, 22:04:05 »
Lastig... lust ie couscous en quinoa?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2005, 22:10:04 »
Lastig... lust ie couscous en quinoa?
:schater:

Dies sterk!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: 19 juli 2005, 22:19:12 »
Ik heb samengewoond met iemand die graag vlees eet. Meestal kookte ik en hij bakte dan zelfs zijn vlees. Deed zo mijn best op mijn koken dat hij steeds vaker het vlees maar liet.
Daarmee heb je niet het rijst-aardappelprobleem opgelost. Nu kun je beide voor een paar dagen koken natuurlijk, rijst zal nog wel drie, vier dagen gaan, in de koelkast.
de tuin: dat ben ik

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #10 Gepost op: 20 juli 2005, 10:02:23 »
Als je niet zo van gewoon gekookte aardappels houdt kun je  toch ook andere gerechten met of zonder aardappelen zoals ovenschotels e.d. maken? Mijn ouders koken bijna altijd aardappels/groenten/vlees en dat vond ik vreselijk maar als ik het nu zelf maak dan maak ik het lekker. Andere sausjes erbij, lekkere aardappels (niet van die bloemige droge krengen) en veel (niet kapot!) gekookte groente waar je net iets anders mee gedaan hebt dan anders. Of aardappels uit de oven, gepofte aardappels.  :yummie: En vaak is het niet eens zo veel meer werk dan aardappels koken.
En als je eens wat anders wilt dan rijst kun je mie of mihoen maken met wokgroenten. Lekker!

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #11 Gepost op: 20 juli 2005, 15:22:43 »
Je kunt de groenten voor bij jouw rijst en tofu en zijn aardappelen en vlees ook apart roerbakken. Volgens mij lenen groenten als sperziebonen en broccoli zich hier heel goed voor. En je kunt ook spinazie roerbakken en dat bij pasta eten terwijl hij het dan door zijn piepers prakt. Je kunt je groentjes op eigen bord altijd nog wat opleuken, of alle lekkere kruiden die je vriend liever niet eet door je tofu doen.

Offline Gabs

• 796
« Reactie #12 Gepost op: 22 juli 2005, 14:02:43 »
een lekker sausje over de rijst en je proeft niks meer van de rijst... zou hij het dan wel eten?

ik zou idd niet 6 verschillende dingen willen klaarmaken. ik zou gaan voor de ene dag aardappels en groente (en dan steeds anders bereid) en de andere dag rijst (met steeds een ander sausje en groentes natuurlijk) en dan nog regelmatig afwisselen met andere dingen, zoals pasta, couscous, pizza, maaltijdsalade, lekkere dikke soep, pannekoeken, wraps, stamppot... jij bent toch degene die kookt? dan mag je toch ook wel een iets maken wat jij lekker vindt en dan heeft je vriend zich maar een beetje aan te passen.

viv

« Reactie #13 Gepost op: 22 juli 2005, 14:23:53 »
Mmm gepofte aardappels
daar ben ik helemaal aan verslingerd
ben niet zo'n aardappeleter maar daar kan je me wel blij mee maken ;D

ben van plan om binnenkort ook de vis te laten staan (discussies hierover al gehad .. )
en dan gaat het hier ook stuk lastiger worden
gelukkig eet mijn moeder regelmatig vegetarisch mee maar ook af en toe een visje voor de afwisseling en die zal ik dan niet meer nemen ;)

maar we komen er wel uit, gewoon proberen wat afwisseling te houden  :)

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #14 Gepost op: 23 juli 2005, 16:18:57 »
Maare...lust jouw vriend écht geen pasta en rijst? Of is het gewoon een kwestie van "wat de boer niet kent, eet ie niet"?
Mijn vriend komt namelijk ook uit zo'n gezin. Elke dag hetzelfde: gekookte/gebakken aardappels, jus/mayonaise, groente met een sausje van honig en een stuk vlees. Vond ie niks mis mee. Nu wonen we al bijna 3 jaar samen en we eten thuis nooit vlees meer. Hij alleen soms als we uit eten gaan of een bbq hebben. Gekookte aardappels vind hij nu saai en losse groente houdt hij ook niet meer zo van. Zo zie je maar dat iemand daar heel erg in kan veranderen!
Mijn eerste gerecht voor hem was quorn stukjes in een saus van paprika, champignons, tomaat en perzikken op sap. Dan krijg je een beetje zoet-zure saus "a la afhaal chinees". Hier heb ik aardappelpuree bij gedaan.
Hij vond het erg lekker. Een keer daarna heb ik in plaats van aardappelpuree rijst gedaan. Zo ben ik steeds meer gaan uitbreiden naar mijn eigen kookgewoonten en nu zou hij absoluut niet meer terug willen naar het aardappel/vlees rijtje. Gelukkig maar.....
Veel suc6!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)