Vegatopia Forum

Rode rijst

ona catalan

Rode rijst
« Gepost op: 03 februari 2005, 21:17:16 »
laatst heb ik rode rijst gekocht, gevraagd in de toko hoe te bereiden.. (gewoon 15 min koken + nagaren)
maar het was VIES.
de hele keuken stonk naar stal, en we hebben het niet opgegeten..
heeft iemand ervaring met dit spul? hoort het zo enorm naar dier te ruiken?
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2005, 23:40:21 door Sånde® »

Offline Selly

• 30.783
Re:rode rijst
« Reactie #1 Gepost op: 03 februari 2005, 21:34:34 »
Huh? Ik ken het wel van de boerenmarkt (van die camargue rijst). Dat is prima spul. Zou het niet meer goed zijn geweest of een andere variant zijn geweest?
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
Re:Rode rijst
« Reactie #2 Gepost op: 04 februari 2005, 09:46:10 »
Je hebt volgens www.foodsubs.com ook nog bhutanese rode rijst, die een "assertieve smaak" heeft. Misschien ook wel een assertieve geur?

Wat betekent het dat het naar stal rook? Was dat een prikkelende ammonia(mest)-geur of meer de zoetige geur van kuilvoer?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

ona catalan

« Reactie #3 Gepost op: 04 februari 2005, 11:00:03 »
deze is afkomstig uit Sri Lanka.

de geur was niet amoniak-achtig, meer in de richting stro/zwetend paard  ::)

ona catalan

« Reactie #4 Gepost op: 04 februari 2005, 11:15:52 »
ik zie dat ze het op foodsubs nutty noemen... het zou deze kunnen zijn, vanwege de sterke smaak/geur, maar nutty vind ik het zeker niet.

ik zou natuurlijk de zak weg kunnen pleuren en nooit weer rode rijst kopen, maar misschien mis ik dan iets heerlijks omdat ik toevallig een zak rijst gekocht heb waar een os haar kalfje op gebaard heeft... ofzo.

het is overigens niet zo dat ik een miemel ben met eten, op plantaardig gebied eet ik ALLES! ;D en mn vriendje vond t ook bah...

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #5 Gepost op: 01 mei 2005, 22:42:27 »
omdat ik toevallig een zak rijst gekocht heb waar een os haar kalfje op gebaard heeft... ofzo.

:laugh:

Ja, vast. Vooral ook die os. ;)
Ik wil vega bananenschuimpjes.