Vegatopia Forum

Favo kookboek

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Favo kookboek
« Reactie #20 Gepost op: 24 augustus 2008, 20:36:33 »
Ik kan denk ik niet kiezen.
Ik ben heel blij met Delia's vegetarische favorieten en met De beste vegetarische gerechten van de wereld, maar meestal kook ik uit m'n hoofd (doordeweeks). Als er mensen komen eten, als ik lekker de tijd heb of als ik taart wil bakken (weekend) dan lees ik vooral veel kookboeken om ideeën op te doen. Ik heb al een aardige collectie, ik koop ze ook heel graag, maar gebruik ze eigenlijk te weinig.

Deze dame kocht altijd heel veel kookboeken, maar kookte er ook nooit uit. Op een dag besloot ze daar verandering in te brengen en nu schrijft ze in haar (vega) blog over alle gerechten die ze maakt.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo kookboek
« Reactie #21 Gepost op: 24 augustus 2008, 21:48:49 »


Deze dame kocht altijd heel veel kookboeken, maar kookte er ook nooit uit. Op een dag besloot ze daar verandering in te brengen en nu schrijft ze in haar (vega) blog over alle gerechten die ze maakt.

En ging ze haar eigen kookboeken uitbrengen! Ja, zo schiet het ook niet op;).

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Favo kookboek
« Reactie #22 Gepost op: 24 augustus 2008, 22:13:15 »


Deze dame kocht altijd heel veel kookboeken, maar kookte er ook nooit uit. Op een dag besloot ze daar verandering in te brengen en nu schrijft ze in haar (vega) blog over alle gerechten die ze maakt.

En ging ze haar eigen kookboeken uitbrengen! Ja, zo schiet het ook niet op;).

Ah, kijk ns aan, ik loop nogal achter. Zo schiet het inderdaad niet op. Maar ja, je eigen kookboek schrijven is natuurlijk wel errug leuk...

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Favo kookboek
« Reactie #23 Gepost op: 09 september 2008, 13:15:41 »
een recensie en recepten uit mijn favoriete kookboek.
juist tegengekomen...
de schrijver is een beetje maf als het op voedsel aankomt, zowat mijn smaak meer en goed voor iemand die originele maar eenvoudige dingen wil.
eigenlijk is het een vleeseter die toevallig een vegetarisch restaurand opende, en dat merk je. (geen vleesvervangers, er zijn erg weinig carnivoren die dat lusten, eigenlijk, en ook een hele rijke en volle smaak)

ik heb de filo-strudel (zie site) en een soort frituurballetjes al gemaakt, en wil dringend de kaas-worst eens proberen. en de chinese mushroom pancakes staan ook al op de to-do lijst.
en ook eigenlijk de pasta met asperges en gebakken aardappelen.

http://www.bbc.co.uk/food/vegetarian_and_vegan/simonrimmer.shtml
-helemaal onderaan staan de recepten...-
« Laatst bewerkt op: 09 september 2008, 13:17:02 door greet »

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo kookboek
« Reactie #24 Gepost op: 24 september 2008, 22:24:29 »
Ik heb Vegetarisch vanaf de wieg ontvangen en denk dat ik dit boek wel veel zal gebruiken straks voor lekkere hapjes.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo kookboek
« Reactie #25 Gepost op: 04 oktober 2008, 20:02:40 »
Wat ik momenteel redelijk gebruik is Mijn keuken van de zon van Virginie Besancon (met c-cedille). En natuurlijk de bijbel; Ons Bakboek van de Vlaamse boerinnenbond.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo kookboek
« Reactie #26 Gepost op: 05 oktober 2008, 09:33:04 »
Vaak op tafel hier voor de basics: Wannée. Verder wisselt het wat. Madhur Jeffreys is een must, evenals wat boeken van Rose Elliot, daar kook ik ook wel uit. Meestal doe ik maar wat, en de laatste tijd heb ik de bbc good food site ontdekt als ik inspiratie zoek.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo kookboek
« Reactie #27 Gepost op: 06 oktober 2008, 16:34:17 »
Vaak op tafel hier voor de basics: Wannée. Verder wisselt het wat. Madhur Jeffreys is een must, evenals wat boeken van Rose Elliot, daar kook ik ook wel uit. Meestal doe ik maar wat, en de laatste tijd heb ik de bbc good food site ontdekt als ik inspiratie zoek.

Het boek van Madhur Jeffreys heb ik hier ook al een paar jaar in de kast staan. Een paar jaar *schrik* dit boek voor mijn afstuderen gekregen. Maar ik heb er nog nooit iets uit gekookt. De ingrediënten viond ik op de één of andere manier te ingewikkeld.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Grote Grutjes

  • **
  • 89
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo kookboek
« Reactie #28 Gepost op: 06 oktober 2008, 19:57:00 »
De Zilveren Lepel natuurlijk. Het meest geraadpleegde kookboek hier in huis, weliswaar niet vegetarisch maar wel een schat aan informatie. De vleesafdeling slaan we gewoon over.

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Favo kookboek
« Reactie #29 Gepost op: 07 oktober 2008, 06:38:58 »
Groot  Indonesisch kookboek van Bep Vuyk. Leuke gerechten met groente. De vlees-en visdingen zijn goed te vegetariseren. Ik gebruik het boek meer als inspiratiebron.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Favo kookboek
« Reactie #30 Gepost op: 09 oktober 2008, 13:13:41 »
Vaak op tafel hier voor de basics: Wannée. Verder wisselt het wat. Madhur Jeffreys is een must, evenals wat boeken van Rose Elliot, daar kook ik ook wel uit. Meestal doe ik maar wat, en de laatste tijd heb ik de bbc good food site ontdekt als ik inspiratie zoek.

Het boek van Madhur Jeffreys heb ik hier ook al een paar jaar in de kast staan. Een paar jaar *schrik* dit boek voor mijn afstuderen gekregen. Maar ik heb er nog nooit iets uit gekookt. De ingrediënten viond ik op de één of andere manier te ingewikkeld.

Ow dat staat nog op mijn wishlist! Verder haal ik veel inspiratie van allerlei (amerikaanse) veganblogs/websites.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain