Vegatopia Forum

Vitello Tonato look a like gezocht

Vitello Tonato look a like gezocht
« Gepost op: 20 juli 2012, 23:13:54 »
Hallo,

ik ben gek op vitello tonato (dun gebraden vlees met een tonijnmayo saus), maar ik eet dat al heel lang niet meer, omdat ik zo min mogelijk vlees probeer te eten.
Nu heb ik sinds een tijdje de No-Tuna van de Vegaslager en dat lost het probleem van de tonijn al helemaal op, maar hoe combineer ik dat nu met een wat droog product eronder om zo toch het idee van de orginele vitello tonato te krijgen?
Want het gaat niet alleen om de structuur, maar ook om de passende smaak.
Ik zit al te denken aan knapperig gebakken aubergineplakken of een soort carpaccio van gebakken ei of of of...
Iemand een goed idee? Ik heb het al eens geprobeerd met gebakken dunne tofuplakken en dat vonden we niet zo lekker bij elkaar.

groetjes
Roelfien

Offline Bast

• 4.149
Re:Vitello Tonato look a like gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2012, 00:54:58 »
Erg hip is carpaccio van bietjes, maar dat lijkt niet op het origineel qua textuur lijkt me. Er is bij de toko wel een soort gedroogd vegavlees te vinden van soja, maar dat is niet dun genoeg.Zoiets of veggie jerky bijvoorbeeld. Tofuvel is ook wat te dik, maar wellicht het proberen waard omdat het een wat andere structuur heeft dan gewone tofu.
Sin chile, no tiene chiste!

« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2012, 19:23:49 »
Dankjewel voor het meedenken. Tofuvel is wellicht een goed idee.
Iemand in mijn omgeving kwam nog met oesterzwammen, heeft ook een wat vlezige structuur, maar ik weet niet of de smaak wel bij tonijnsmaak past.

« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2012, 20:54:20 »
Heel dun gesneden seitan? (Ik weet niet of kant-en-klare seitan zich hiervoor leent, maar mijn zelfgemaakte seitan kan ik heel dun snijden en het lijkt sterk op vlees). Aubergine lijkt me ook lekker, of gebakken tempeh met sojasaus/knoflook-marinade?
Kom eens kijken op Vegetus.nl

« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2012, 18:58:46 »
Sorry dat ik niet eerder reactie terug gaf. Maar het is de Oesterzwam geworden. Licht gebakken, met daarop de No-tuna mayonaise en kappertjes en vers gemalen peper.
Het was heel erg lekker en zeker de moeite van herhaling waard.
Maar die met bietjes ga ik zeker ook proberen, wat zoetig eronder is wellicht ook lekker.
Ik heb nog teveel ruzie met tofu en seitan om er echt wat mee te kunnen. Maar misschien in de toekomst.

Groet
Roelfien