Boedapest is dus echt heel makkelijk.
Ik ben niet 1 (
) resto tegen gekomen waar je niet veggie kon eten. Was makkelijk voor mij, want ik was met een niet veggie-groep en als men dus zomaar ergens ging zitten, was dat nooit een probleem: ik had overal wel diverse opties.
De meeste restaurants hebben nl. een internationale kaart naast de Hongaarse en daar staan altijd wel pasta's, maaltijdsalades en soms wokgerechten op. Het ging ook niet 1x mis met dat ik stiekem iets verkeerds in mn eten ging. Men doet wel vaak rookkaas in gerechten, je moet je niet laten misleiden door dat rooksmaakje.
Wel zit er vaak veel kaas in veggie gerechten, je kunt als je daar genoeg voor hebt terecht bij 1 van de vegetarische restaurants die veel seitan en tofuspul serveren (ook handig voor vegans) en er zijn Indiase restaurants en falafel te krijgen en incidenteel kom je een griek oid tegen.
De lijst op Happy Cow is zoals meestal weer erg goed.
De bediening is vaak wel een beetje sombertjes, maar bijna allemaal spreken ze redelijk Engels en snappen ze 'vegetarian'.
Overal zijn trouwens lekkere non-alcoholische fruitcocktails te krijgen. Zoet, maar erg lekker.
Het prijsniveau ligt een stuk onder dat in Nederland, voor 10 euro heb je een warme maaltijd, een glas wijn, een koffie, en fooi in een niet al te goedkope tent. 'Servicekosten' staan vaak niet op de kaart maar wel op de rekening en zijn vaak een of 2 euro.
Overal was het zeer schoon.
Viel me allemaal erg mee. Kan me wel goed voorstellen dat buiten Hongarije het een stuk lastiger wordt.