Vegatopia Forum

Eet-quote van de week

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Eet-quote van de week
« Reactie #440 Gepost op: 14 augustus 2008, 07:52:38 »


Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Eet-quote van de week
« Reactie #443 Gepost op: 28 augustus 2008, 13:38:20 »
De meeste ijshoorntjes zijn wel erg vies...
This is between me and the vegetable!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Eet-quote van de week
« Reactie #444 Gepost op: 03 september 2008, 09:15:28 »

Offline karl

  • *****
  • 6.315
  • Geslacht: Man
Re:Eet-quote van de week
« Reactie #445 Gepost op: 03 september 2008, 20:29:59 »
Ik wil hier toch wel even kwijt -en ik weet dat dit tot controverse leidt, want de politieke correctheid vraagt om lauwe, vriendelijke tolerantie tegenover gelovige moslim-vrouwen - dat de relevantie mij ontgaat van een moslim-vrouw die in Nederland verkondigt dat de ramadan wel meevalt.
Ik vind dat zij  recht heeft op haar eigen geloofsovertuiging, maar dat die niet zo nodig publiek dient te worden gemaakt. Ik heb ook mijn twijfels over de vrije keuze van dat geloof. Meestal volgt men een geloof omwille van sociale dwang of minstens sociale druk.
Wat zou de reactie zijn tegen quotes die vijftig jaar geleden konden opgetekend worden:
"CDA-politica vindt nuchterheid voor het te communie gaan wel meevallen. Na de Heilige Mis zijn er lekkere koffiekoeken." "De Eerste Minister vindt vlees mijden op vrijdag niet erg. Hij eet een lekker visje in roomsaus."
Ook de meesmuilende, glimlachende verdraagzaamheid die gelovige moslims oogsten als ze op een vanzelfsprekende manier hun geloof verkondigen?

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Eet-quote van de week
« Reactie #446 Gepost op: 03 september 2008, 20:56:19 »
Ik wil hier toch wel even kwijt -en ik weet dat dit tot controverse leidt, want de politieke correctheid vraagt om lauwe, vriendelijke tolerantie tegenover gelovige moslim-vrouwen - dat de relevantie mij ontgaat van een moslim-vrouw die in Nederland verkondigt dat de ramadan wel meevalt.

Ze is dus een actieve politica he, dus ik zie het zo dat de relevantie is dat ze en een drukke baan heeft en aan het ramadannen is, dat is grappig te horen, en de relevantie is ook dat de ramadan net is begonnen en de relevantie tot slot met eten is dat de ramandan ook over eten en niet-eten gaat.. zo zijn er ook speciale ramadan recepten.
En het is grappig dat ze een eitje eet.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Eet-quote van de week
« Reactie #447 Gepost op: 03 september 2008, 21:00:05 »
dat de relevantie mij ontgaat van een moslim-vrouw die in Nederland verkondigt dat de ramadan wel meevalt.
Ik hoor je anders ook niet klagen in de komkommertijd.

Citaat
Ik vind dat zij  recht heeft op haar eigen geloofsovertuiging, maar dat die niet zo nodig publiek dient te worden gemaakt.
Het is niet alsof het hier gaat over een CU-politicus die bekent dat ie er van houdt om ondersteboven vastgebonden te worden om dan vervolgens ondergescheten te worden. Dat hoeft niet publiek gemaakt te worden.

Citaat
Wat zou de reactie zijn tegen quotes die vijftig jaar geleden konden opgetekend worden:
"CDA-politica vindt nuchterheid voor het te communie gaan wel meevallen. Na de Heilige Mis zijn er lekkere koffiekoeken." "De Eerste Minister vindt vlees mijden op vrijdag niet erg. Hij eet een lekker visje in roomsaus."
Ook de meesmuilende, glimlachende verdraagzaamheid die gelovige moslims oogsten als ze op een vanzelfsprekende manier hun geloof verkondigen?
Ik zou willen dat rabiaat atheistische Nederlanders hun gristelijke inlandse buurman zo zouden kunnen bejegenen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline karl

  • *****
  • 6.315
  • Geslacht: Man
Re:Eet-quote van de week
« Reactie #448 Gepost op: 04 september 2008, 20:10:11 »
Godsdienstvrijheid en de Scheiding van Kerk en Staat zijn weer waardevol.
Dus heb ik er geen moeite mee dat mensen welk geloof dan ook privé belijden. (Hoewel ik geloof een vorm van lichte of soms extreme zinsbegoocheling vind, maar als me die niet hinderlijk opgedrongen wordt, heb ik er geen moeite mee. Ik ga mijn ongeloof ook niet luidkeels on het marktplein van Staphorst uitbazuinen.)
Ik vind wel dat politici, die geacht worden het maatschappelijk belang te dienen, in het openbaar best discreet zijn over hun privé-geloof. Het gaat anders lijken op het zoeken naar de gunst van kiezers op grond van religie. We hebben dat eindelijk achter ons gelaten, het moet van mij niet terug komen.
 

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Eet-quote van de week
« Reactie #449 Gepost op: 04 september 2008, 20:13:59 »
Ik vind wel dat politici, die geacht worden het maatschappelijk belang te dienen, in het openbaar best discreet zijn over hun privé-geloof. Het gaat anders lijken op het zoeken naar de gunst van kiezers op grond van religie. We hebben dat eindelijk achter ons gelaten, het moet van mij niet terug komen.

maar ze heeft een hoofddoek! Hoe niet-discreet kun je je geloof belijden! Dus dan kun je er maar beter aandacht op vestigen als ze iets lolligs zegt. Of beter gezegd: iets met een zweem van lolligheid.
Bovendien is ze van de PvdA, die hebben als missie om allochtone kiezers te trekken.
,,,,فلافل

Offline karl

  • *****
  • 6.315
  • Geslacht: Man
Re:Eet-quote van de week
« Reactie #450 Gepost op: 04 september 2008, 20:38:27 »
Ik richt me ook niet zozeer tegen Vegatopia die de quote plaatst. Wel tegen politici die geloof als instrument gebruiken om kiezers te winnen.
En tegen het ostentatief en vanzelfsprekend vertonen van symbolen of rituelen van een geloof in het openbaar.
Enkele tientallen jaren geleden werd het maatschappelijk leven nog sterk beïnvloed door het christelijk geloof. Ik vind het heilzaam dat dit niet meer op een absolute verdraagzaamheid verwachtende wijze opgedrongen wordt. Een ander geloof moet dat niet in de plaats doen.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Eet-quote van de week
« Reactie #451 Gepost op: 08 september 2008, 23:13:55 »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Eet-quote van de week
« Reactie #452 Gepost op: 17 september 2008, 09:05:28 »

Re:Eet-quote van de week
« Reactie #453 Gepost op: 17 september 2008, 10:45:09 »
Nou, ik vind het zonde van de snijbonen, als ik zo vrij mag zijn. Die stampt een gewetensvol liefhebber toch never nooit door een stamppot?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eet-quote van de week
« Reactie #454 Gepost op: 17 september 2008, 11:18:00 »
Nou, stampen niet echt, maar wel door de puree mengen. Lang leve blote billetjes in het gras!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eet-quote van de week
« Reactie #455 Gepost op: 17 september 2008, 11:26:25 »
Wel lief van hem!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Eet-quote van de week
« Reactie #456 Gepost op: 24 september 2008, 09:03:02 »

Re:Eet-quote van de week
« Reactie #457 Gepost op: 24 september 2008, 11:39:06 »
Goh, een héle stroopwafel voor in het zondige weekend. Een halve op zaterdag en een halve op zondag.... :P
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eet-quote van de week
« Reactie #458 Gepost op: 25 september 2008, 12:29:02 »
 ;D
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299