Vegatopia Forum

De veganistische keuken

mirte

De veganistische keuken
« Gepost op: 08 mei 2002, 16:08:00 »
'De veganistische keuken' door Ben Klok
ISBN 90 6291 500 0

Dit is een leuk veganistisch kookboek met achtergrond informatie.
Als je het stuk over zuren en basen overslaat (is mij in elk geval veel te macrobiotisch, het zal best dat veel zuren slecht voor je is en veel basen ook maar ik ben niet zo van de yinyang), en gewoon af en toe ergens lekker suiker ingooit (is ook slecht voor je, weet ik, maar je moet het niet overdrijven) is het gewoon een goed kookboek.

Er wordt uitgelegd hoe je sojamelk maakt en ijs, er zijn veel lekkere salades en hoofdgerechten en zelfs toetjes! Handig is ook dat voor allerlei zuivel en ei dingen veganistische alernatieven zijn en dat die handig opgesomd staan achterin.

Offline Jan

• 413
    • http://www.vegatopia.com
De veganistische keuken
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2002, 00:07:00 »
Het zal nog wel een hele toer zijn om daar nog een exemplaar van te vinden. Misschien hebben ze bij de NVV nog een stapeltje?
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Offline Marcello

• 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
De veganistische keuken
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2002, 07:53:00 »
Ha ha, een stapeltje??? We hebben vorig jaar een hele partij bij laten drukken. (Meestverkochte item van de NVV, dacht ik).

SuviPäivä

De veganistische keuken
« Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2002, 08:41:00 »
Dank voor de tip, ik zal er mijn vader eens op attenderen. Niet dat hij veganistisch is, maar hij verdraagt geen lactose.

Offline Marcello

• 165
    • EVA
De veganistische keuken
« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2002, 21:56:00 »
Het boekje is voor zover ik weet alleen bij de NVV verkrijgbaar, ik dacht niet via de boekhandel. Ze hebben daar trouwens nog meer kookboeken en ook op de NVV-site staan veel recepten, die uiteraard allemaal geschikt zijn voor jouw vader.
www.veganisme.non-profit.nl/recepten.htm

Offline Dick

• 517
    • plenty food
De veganistische keuken
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2002, 00:30:00 »
Ik heb ze bij de Bruna ook zien liggen.
In de bibliotheek kan je het ook vinden.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
De veganistische keuken
« Reactie #6 Gepost op: 17 oktober 2002, 16:14:00 »
Ben lid geworden en dan kun je dit boek gelijk meebestellen.

Best wel volledig kookboek maar af en toe een beetje drammerig op het vlak van fruit, rauw voedsel en suiker inderdaad. Dat stukje over zuren en basen, ik weet niet echt wat ik ermee moet. Maar de recepten (en daar gaat het tenslotte om) die zien er lekker uit. (geen foto's gewoon zelf je fantasie gebruiken om de gerechten voor te stellen ).
:witch2: