Vegatopia Forum

De Afval-Draad

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sven

  • *****
  • 3.864
  • Geslacht: Man
Re: De Afval-Draad
« Reactie #820 Gepost op: 11 juli 2020, 18:57:14 »
Fijn om te horen, Helen. Overhaast wel niets, doe alles op een ritme waar je je goed bij voelt.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #821 Gepost op: 15 juli 2020, 11:21:40 »
Dank!

Ik ging vol goede moed op de supersonische weegschaal op de sportschool staan en ik schrok. Niet van mijn gewicht, maar van mijn 'metabolische leeftijd'.
Die was nl 51 (en ik ben 42...)! Oeps. Dus meer sporten (en spieren kweken) dan maar.

Verder is mijn weegschaal thuis stuk (een hartstikke dure Fitbit). Heeft iemand een goede tip voor een prima weegschaal incl vetmeting?

Offline Sam

  • ******
  • 7.108
Re: De Afval-Draad
« Reactie #822 Gepost op: 15 juli 2020, 13:15:46 »
Ik heb een Withings weegschaal, al sinds 2010, inclusief vetmeting, en hij doet het nog prima. Inclusief app voor de telefoon. Vetpercentage is redelijk accuraat, wat gemeten wordt bij de duikmedische keuring met de vetplooimeting is ongeveer hetzelfde als wat ik op de weegschaal zie.

Ben wel benieuwd hoe je metabolische leeftijd berekend wordt, dat zit niet op de mijne.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re: De Afval-Draad
« Reactie #823 Gepost op: 15 juli 2020, 13:40:56 »
Ben wel benieuwd hoe je metabolische leeftijd berekend wordt, dat zit niet op de mijne.

Een wát voor leeftijd?  :o
Soms heb ik echt het gevoel dat er parallelle werelden bestaan.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: De Afval-Draad
« Reactie #824 Gepost op: 04 augustus 2020, 11:23:56 »
Dank!

Ik ging vol goede moed op de supersonische weegschaal op de sportschool staan en ik schrok. Niet van mijn gewicht, maar van mijn 'metabolische leeftijd'.
Die was nl 51 (en ik ben 42...)! Oeps. Dus meer sporten (en spieren kweken) dan maar.

Verder is mijn weegschaal thuis stuk (een hartstikke dure Fitbit). Heeft iemand een goede tip voor een prima weegschaal incl vetmeting?

Ik denk bij dat soort geintjes altijd maar dat het wel weer een manier zal zijn om 'wonderpillen' of 'wondermaaltijdvervangers' te verkopen. Je bent 42 en zo oud als je je voelt. Mijn horloge zegt dat ik vannacht slecht geslapen heb maar ik weet van niks en voel me best goed.

Over afvallen: vlak voor mijn vakantie in september 2019 vond ik mezelf wel weer erg uitdijen en jawel, bij weging bleek ik de 70 kilo te naderen. Dat is écht te veel, zeker 6 kilo meer dan ik prettig vind. Voor het mooi wil ik eigenlijk 60 wegen maar dat leek me wat ambitieus.
Ik ben een hele langzame afvaller (1 kg/mnd) en toen corona uitbrak was ik net die 6 kilo kwijt. Na de eerste coronakilo in de plus ben ik dan ook snel op mijn eetgedrag gaan letten. Ondertussen ben ik ruim 8 kilo kwijt en die 60 komt dus binnen bereik.
Ik heb dit gewicht vaker gehad maar nooit heb ik zo duidelijk gezien dat mijn lijf veranderde, in het verleden leken die kilo's alleen voor mijn kleding uit te maken, niet voor mijn vorm. Ik wandel vrijwel dagelijks minimaal 3 km (snel, 5,7 tot 6 km per uur, ik heb niet genoeg tijd om langzaam te lopen) en merk dat ik soepeler in de heupen ben geworden. Het belangrijkste is dat mijn conditie verbeterd en mijn hart merkbaar sterker wordt.

Offline Bijnada.nl

  • *
  • 13
  • Geslacht: Man
Re: De Afval-Draad
« Reactie #825 Gepost op: 18 maart 2024, 16:34:58 »
Zijn er medevegatopianen die na de feestdagen toch wel licht ontstemd op de weegschaal hebben gestaan?
Ik in ieder geval wel. Ik zat november en december niet goed in mijn vel, teveel slechte dingen gegeten en veel te veel alcohol genuttigd. Daarna op wintersport hetzelfde verhaal.
Vanochtend durfde ik voor het eerst op het weegschaap en I'm not amused zullen we maar zeggen. Ik vind mezelf 2,5-3 kilo te zwaar.
Sinds deze week zit ik weer fanatiek op de hometrainer calorieën te verbranden en mag ik ma t/m wo geen alcohol drinken (niet eens zo zeer vanwege de calorieën), maar ik kan wel een stok achter de deur gebruiken van iemand die ook een paar kilo kwijt wil.

Alcohol mijden lijkt me de beste tip, dit voegd niks toe en belast het "systeem" alleen maar.