Vegatopia Forum

paprika's

Offline Monica

• 231
Re: [Koken] Snelle gevulde paprika
« Reactie #60 Gepost op: 14 mei 2016, 15:17:26 »
Vanmiddag uitgeprobeerd en het was erg lekker. Een eitje koken in de magnetron kende ik al, omdat mijn moeder dat ook regelmatig doet in een mok. Maar de variant om het in een paprika te doen is ook erg smakelijk. Alleen een beker vinden die hoger is dan een puntpaprika was wat lastig.  ;D

Offline Sven

• 3.926
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 14 mei 2016, 20:42:46 »
Vanmiddag uitgeprobeerd en het was erg lekker. Een eitje koken in de magnetron kende ik al, omdat mijn moeder dat ook regelmatig doet in een mok. Maar de variant om het in een paprika te doen is ook erg smakelijk. Alleen een beker vinden die hoger is dan een puntpaprika was wat lastig.  ;D

Leuk dat je het recept al geprobeerd hebt. Het is natuurlijk gebaseerd op het bekende magnetroneitje. Strikt gezien is het niet nodig dat de mok hoger is dan de paprika. Maar de kans is dan wel reëel dat de boel overkookt en je je magnetron mag gaan kuisen. En dat willen we vermijden. Vandaar de waarschuwing.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Monica

• 231
« Reactie #62 Gepost op: 15 mei 2016, 14:49:12 »

Leuk dat je het recept al geprobeerd hebt. Het is natuurlijk gebaseerd op het bekende magnetroneitje. Strikt gezien is het niet nodig dat de mok hoger is dan de paprika. Maar de kans is dan wel reëel dat de boel overkookt en je je magnetron mag gaan kuisen. En dat willen we vermijden. Vandaar de waarschuwing.

Ja dat begrijp ik. Het ei was er ook iets overheen gelopen, maar de rommel viel gelukkig mee.

Vegatopia

[Koken] Buitenbeentjes gevuld met tomatenrisotto
« Reactie #63 Gepost op: 27 februari 2017, 13:00:06 »
Buitenbeentjes gevuld met tomatenrisotto

Deze mooie paprika's lagen buitenbeentjes te zijn op de groenteafdeling bij de AH. Ze waren waarschijnlijk te mini. Zo liggen er meer buitenbeentjes, zoals peren, appels, wortels en komkommers, die vanwege hun uiterlijk zijn afgekeurd. Wat overigens niks zegt over de kwaliteit en smaak ervan, die is niet minder goed dan de 'normale' exemplaren. Deze buitenbeentjes worden per kilo voor een schappelijk prijsje verkocht. Dat is ook fijn voor de mensen met een wat krappere beurs, deze buitenbeentjes geeft hen de mogelijkheid meer groenten en fruit aan hun dagelijks menu toe te voegen. Tevens kunnen we zo met zijn allen een bijdrage leveren aan duurzamer consumeren door minder eten weg te gooien. Het heeft dus alleen maar voordelen. Deze met tomatenrisotto gevulde paprika's waren heerlijk. Een verrassend lekker budgetgerecht!

Source: Buitenbeentjes gevuld met tomatenrisotto