Vegatopia Forum

Cocktails en mocktails

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Cocktails en mocktails
« Reactie #20 Gepost op: 14 oktober 2012, 22:56:07 »
iPhone? Instellingen --> algemeen --> toetsenbord --> autocorrectie
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #21 Gepost op: 22 oktober 2012, 14:25:39 »
@ fem, die gaat dus toch steeds opnieuw aan, snap er niks van  >:( misschien updaten, dat helpt
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #22 Gepost op: 22 oktober 2012, 19:00:55 »
NIET UPDATEN! Dan krijg je ook die nieuwe kaarten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #23 Gepost op: 23 oktober 2012, 18:29:41 »
In de routeapp bedoel je? Die gebruik ik toch niet, heb ik een TomTom app voor ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #24 Gepost op: 23 oktober 2012, 19:00:26 »
Ik heb het nog niet kunnen komen vertellen, maar het is een heel fijn feestje geworden :)
Er waren 3 coctails die je kon krijgen, elks in een alcoholische en een niet alcoholische variant...
pina colada's, en dan nog rode Filip en groene Filip. Waarbij de rode filip dus die caiproshka was, en de coctail van Lijn met diepvriesaardbeien en bitter lemon en citroenlimonade. Dat was de populairste, (heb ik in de loop van de avond moeten bijmaken, de rest niet) en verder heel veel complimenten gekregen. De groene was die met (funny) pisang en amaretto/amandelextract.
Ik had de coctails allemaal die namiddag gemaakt en terug in de flessen gegoten, en dan de flessen gemarkeert. Ging prima, ze moesten er alleen nog maar ijs bij doen, en bij de roze filip wat stukjes limoen en bruiswater.
De glaasjes van werden trouwens versiert met parapluutjes en felle rietjes en een prikkertje met ananas en een marachino kers, zag er beeldig uit. Was wel veel werk allemaal, gelukkig zijn 2 vriendinnen komen helpen, en zij hebben al dat fruit verwerkt en nog helpen versieren ook, de schatten  :).
Oh, en de pizza was ook heel lekker, maar natuurlijk veels te veel.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #25 Gepost op: 23 oktober 2012, 19:16:24 »
Ik heb het nog niet kunnen komen vertellen, maar het is een heel fijn feestje geworden :)

:D gaaf!
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #26 Gepost op: 24 oktober 2012, 11:18:35 »
klinkt erg goed Greet! nog gefeliciteerd ;)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #27 Gepost op: 06 december 2013, 15:39:26 »
Geen cocktail, maar een warme, winterse drank met alcohol: hot buttered rum (http://www.foodnetwork.com/recipes/rachael-ray/hot-buttered-rum-recipe/index.html)

Gisteren gemaakt voor het sinterklaasbezoek en op de iets te overheersende nootmuskaatsmaak na (eigen schuld, deed er teveel van in), best lekker. Er zijn ook versies met sinaasappelsap, die wil ik ook nog een keer gaan maken.

Vegatopia

[Koken] Atholl Brose
« Reactie #28 Gepost op: 27 december 2015, 13:00:36 »
Atholl Brose

Roomlikeur is leuk voor gezellige winteravonden. Je kunt hem trouwens ook zelf maken. Op kookwebsites vind je gemakkelijk het recept voor huisgemaakte Baileys, de meest bekende roomlikeur. Maar, Baileys is eigenlijk een industrieel product dat gebaseerd is op een traditionele Schotse likeur, atholl brose. Zou het daarom misschien niet beter zijn om terug te keren naar het oorspronkelijke recept? We geven je daarnaast ook tips voor een geslaagde veganistische versie.

Source: Atholl Brose