Edda als er een veld ligt met brood, wortels ofzo, dan zou Mara dat hele veld leeg eten. Dus...
Honden zijn gewoon opportunistische eters. Net als vossen die lekker aan rottend fruit knagen als ze dat tegen komen.
die van mij zou het eten , dat brood, en zich de opvolgende week het ongans poepen , jeuk hebben , last van haar uitval en schilfers krijgen etc, dat het opportunisten zijn, absoluut , maar dat ze in principe alles zouden eten indien nodig, wil niet zeggen dat alles dan maar voldoende moet zijn om als voeding te dienen
dat rottende fruit heeft trouwens weinig met voeding van doen, meer recreatieve doeleinden, een vos (net als andere dieren die bewust rottend/gistend fruit tot zich nemen)weet namelijk prima dat ie zich daar lollig van gaat voelen ... maar jezelf op regelmatige basis te buiten blijven gaan aan liters wijn is nog steeds niet goed voor je
van mij mag iedereen lekker zelf weten wat ze voeren, maar wat ik wel een heel goed plan vind, is als mensen zich gewoon verdiepen in wat ze in huis halen en zich moeten beseffen dat dieren behoeftes hebben , als je als eventueel baasje niet in die behoeftes kunt voorzien, is het dan wel een wijs idee om dat dier in huis te halen ?
brokken komen er hier in ieder geval, buiten een zakje beloningsbrokjes die zo zuiver mogelijk zijn en zo min mogelijk bewerkt, niet in, er zit mij te veel onzinnige zooi in brokken, het gros van de brokken is op een paar procent vleesmeel na, geheel vegetarisch en als ik iets granen wil voeren, gooi ik wel een hand vogelvoer de tuin in voor de mussen
(en daar naast, zie maar eens normaal betaalbare brok zonder kip en zonder allerlei enge toevoegingen maar te vinden,. is nog best een uitdaging )