Vegatopia Forum

Haren wassen zonder shampoo

Offline Sam

• 7.188
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #20 Gepost op: 23 juni 2010, 01:36:33 »
Laat ik maar eens een update geven, na driekwart jaar zonder shampoo. Inmiddels ben ik afgestapt van de sodium bicarbonaat, het droogde mijn haar teveel uit. Ik spoel met veel lauwwarm water, met vooraf een goede borstelbeurt en veel hoofdmassage om het vuil te verwijderen, en af en toe was ik het met conditioner (zonder siliconen). Ik spoel af en toe na met appelazijn of andere milde azijn. Laatst bij de kapper geweest en daar gebruiken ze wel shampoo, ik vond mijn haar daarna een beetje iel aanvoelen maar na een week of twee was het wel weer hersteld van (hoe ik het voelde) die aanslag op het natuurlijke milieu, en zit het weer net zo lekker als daarvoor.

Mijn haar stinkt niet, ik heb geen plakhoofd, het klit nooit meer, het enige wat ik 's morgens hoef te doen is mijn natte handen er even doorheen halen met eventueel wat leave-in conditioner voor krullen, en dat is het. Ik ben er nog steeds erg happy mee. Ik ga echt niet terug naar iedere week met shampoo wassen, ben er echt van overtuigd dat het de pest is voor mijn haar. Het voelt zoveel lekkerder en krult zoveel beter!

Ik heb me nu trouwens volgens het Curlsys systeem laten knippen, past erg goed bij mijn haar.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline greet

• 2.671
« Reactie #21 Gepost op: 23 juni 2010, 17:24:30 »
Hé, ik wil mijn haar ook zo laten knippen! Past ook goed bij mijn haar, denk ik. Lichte krul, maar dan vooral vanonder.
Zouden veel kappers dat kennen?

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #22 Gepost op: 23 juni 2010, 18:26:33 »
Kappers moeten er een speciale opleiding voor gevolgd hebben, er zijn er niet zo heel veel volgens mij. Even zoeken op internet, als ze volgens het Curlsys systeem knippen staat het meestal wel op hun site. Het is wel wat duurder dan gewoon knippen, ze zijn ook langer bezig (een uur ofzo).

Offline greet

• 2.671
« Reactie #23 Gepost op: 23 juni 2010, 18:44:03 »
Bwa, ik vind zo niks in België direct. En dat terwijl het perfect klinkt voor m'n haartjes. Ach ja, ik heb ook niet zo heel veel geld... En het schijnt duurder te zijn.

Offline trashydiva

• **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
« Reactie #24 Gepost op: 05 juli 2010, 14:33:26 »
Gewoon dreads nemen, dan was je je haar schijnbaar niet  :'(

Tenminste die vraag krijg ik al jaren.  :-\

Ik was het zelf met lush --> hebben zelfs vegan producten.
Ben ik erg tevreden over.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #25 Gepost op: 14 februari 2014, 11:45:05 »
Hoe gaat het nu Sam, gebruik je nog steeds geen shampoo? Ik kan eigenlijk ook geen goede shampoo vinden, vroeger vond ik die van Lush wel fijn maar de laatste tijd werkt het niet meer zo goed ofzo. Ik wil deze methode wel proberen maar vind het ook een beetje eng. Je haar wordt er in het begin wel vet van toch?

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #26 Gepost op: 16 februari 2014, 12:32:05 »
Ik gebruik nog steeds geen shampoo, heel af en toe eens een keertje. In het begin gebruikte ik nog vaak baking soda en azijn, maar later ook niet meer. Gewoon uitspoelen is voldoende. Je haar gaat wel anders aanvoelen, niet vettig, maar wel steviger, er komt toch een soort beschermlaagje omheen. Ik heb gewoon schoon haar dat neutraal ruikt, en nooit meer last van een jeukende hoofdhuid. Je moet bij het uitspoelen wel warm water gebruiken en een beetje wrijven en masseren, en dan met een stevige straal uitspoelen, anders krijg je de dode huidschilfers niet weg.