Vegatopia Forum

Buikproblemen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Buikproblemen
« Gepost op: 17 juli 2013, 12:45:45 »
Nieuw topic begonnen, omdat ik Zinloze Mededelingen niet zo aardig vindt voor al degenen die er - als ik - mee te maken hebben.

Ik ben ondergebracht in de restbak Prikkelbaar Darm Syndroom. Daar zijn afgelopen jaren wat mensen uit gekomen met een diagnose van infectie met twee bacterien. Zowel de kennis als diagnostiek zijn verbeterd. Vond het moeite waard om te laten onderzoeken. Mijn huisarts gaf net groen licht via telefonisch consult. Hij is heel zakelijk. Als hij het zinnig vindt, gaat hij mee, als hij het niet zinnig vindt, dan overtuigt hij. Voor mij een prettige huisarts.
Het gaat om Dientamoeba fragilis en Blastocystis hominis. Ik meld het, omdat ik weet dat er meer Vegatopianen in de restbak liggen.

Ben nu bezig met een zoveelste tip van iemand: heilaarde. Die heeft vreselijk gelachen, omdat er stond: 2 maatlepels en ik nergens in het pak een maatlepeltje kon vinden. Ik heb toen twee eetlepels modder zitten vreten, waar het eerder 2 theelepeltjes moest zijn. Geen feest   :P
Ben nogal sceptisch, maar ja: een hoop dieren vreten zand e.d. en ik zag er geen enkel kwaad in. Voel mij een beetje Sylva-Millecamachtig wel, bedoel: niet dood of zo, maar vaaaaaaaaaaaag.
de tuin: dat ben ik

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Buikproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2013, 13:26:14 »
Vervelend dat het zo aanhoudt LoLo, maar wel fijn dat er oorzaken zijn gevonden!

Heilaarde vond ik minder lekker smaken dan Argiletz, al zal ik denk ik nooit begrijpen dat er mensen zijn die klei echt lekker vinden ("De witte is lekker romig"). Langdurig kleigebruik zou ervoor kunnen zorgen dat je tekorten op loopt, goede darmflora mist (probiotica) en het wordt afgeraden bij mensen met schroeven of platen in het lijf. Blijf ook goed drinken tijdens zo'n kuur.
Er is een Ankertje (boekje van uitgeverij ANk Hermes) te verkrijgen met meer info en Marijke de Waal Malefijt bekijkt het ook vanuit een iets andere hoek dan de reguliere medici. Zij heeft ook een boek geschreven met een maag-darmherstelplan "Ik heb er mijn buik van vol".

Dieren die zand eten worden er ook niet altijd beter van. Bij paarden kun je daar een zandkoliek van krijgen en dat heeft o.a. de beroemde Kos met de Snor van Het land van Ooit het leven gekost  :'(

Edit: Hoort dit eigenlijk niet onder 'Lekker gezond'? Edit 2: Wow, da's snel!


« Laatst bewerkt op: 17 juli 2013, 13:35:44 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!