Vegatopia Forum

Kerst 2011

Offline greet

• 2.671
Re:Kerst 2011
« Reactie #40 Gepost op: 29 december 2011, 12:52:13 »
Brrr, Arno, ik snap wat je wil zeggen, dat is inderdaad hoe ik mij regelmatig voel bij vleeseters... Jukkie. Ik denkt dat als ik voor vegans zou moeten koken ik maar gewoon helemaal vegan zou koken... Minder moeite. Zouden die dan bij élk gerecht kaas/ei/honing eten?

Mijn kerst was trouwens ook heerlijk. De 24ste bij de familie van mijn vriend, waar elk jaar een soort koud buffet wordt gehouden met charcuterie. Maar dit jaar was het veel leuker dan ik verwacht had, want er was een leuke panzanella, een caprese, gekookte eitjes, aardappelsalade, en heel heel veel lekkere kaas. Maar ze hebben wel altijd echt geweldige wijn, dus dat maakt veel goed  ;D En het was gezellig, iedereen was echt oprecht vrolijk. (soms moeten bepaalde mensen wat moeite doen om door dezelfde deur te gaan ::))
Ook had ik de hele namiddag al gekookt voor de volgende dag, dus super veel zin in echt warm eten was er niet.
De 25ste bij de andere kant van de familie van m'n vriend, op de middag. Was dik ok, goede championsoep vanbij de traiteur voor mij gehaald, en bij voor bij het traditionele wildhoofdgerecht van de anderen had ik wat voorgemaakt bladerdeeg in een individueel cupcakevormpje gedaan, en wat geitekaas en verse thijm en rozemarijn, ook typisch, maar snel snel gemaakt.
In de avond was het bij mijn familietje (we waren met 66...) en dan doen we een buffet en iedereen neemt iets mee. Man, was een goed buffet...
Ik maakte voor daar een nut roast, met rodewijnchocoladesaus voor erbij, en ook de puree, een gewone witte, een stamp met zongedroogde tomaten, worteltjes, een beetje gember en zure room, en ook eentje met verse spinazie in combinatie met room op smaak gebracht met wat peper, sechuanpeper en komijn (een beetje, moest zacht blijven). Veel positieve commentaar gekregen, de nut roast was bijna op, en echt giga-hoeveelheden puree zijn erdoor gegaan.
Maar de andere vegetariërs hadden ook nog een quiche gemaakt, en verse lasagna, er was pastasalade, en allerlei groentjes en lookbrood. Goed dat ik die middag het dessert oversloeg, want dat was ook weer ongelooflijk uitgebreid. En mijn lief zusje bakte haar citroentaart speciaal met agar-agar  :) Veel te veel gegeten.
Maar aangezien ik de 26ste jarig ben, had ik voor 'savonds mensen uitgenodigd, en het werd redelijk eenvoudig.
Een Mexicaans getinte maaltijd, met eerst nacho's, met oa zelfgemaakte guacemole en andere dips, olijfjes, kleine gefrituurde kaasballetjes en als drankje pisco sour (beetje vreemde eend in de bijt, maar hey, het is mijn verjaardag dus ik mag kiezen  :P) en wraps, zelf te vullen met chili sin carne, en nog wat andere dingen.
En als dessertje mocht ik eindelijk het flesje whiskey opendoen dat al 2 maanden na een zeer vroeg verjaardagsfeestje in de kast stond, en ook de fles armagnac en cognag werd geproefd.   :D In zeer kleine hoeveelheden, welteverstaan ;)
En toen nam mijn vriend mij mee voor 2 dagen om m'n verjaardag te vieren, en dus eergisteren uit eten, en gisteren een een kaassouflé en een krentenbol in de efteling  :D
Vandaag stop ik met eten, want morgen komt er een tante langs voor een feestje, met oud gaan we bij vrienden racletten, en met nieuw naar de chinees met de familie van mijn vriend.