Vegatopia Forum

Muizenplaag

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
Re:Muizenplaag
« Reactie #40 Gepost op: 30 januari 2011, 23:55:14 »
Er waarde al twee weken een muis in de keuken rond.
Met de vorige succesvolle val liet hij/zij zich niet vangen (misschien was deze muis iets te groot voor het valletje.
Deze diervriendelijke DHZ-val was uiteindelijk effectief. Ik kan deze dus aanbevelen.

Wahaaa, wat een goed stukje! Ik moest al erg lachen om de oorspronkelijke ingenieuze constructie, maar toen stond die geavanceerde muizenvalinstallatie er nog onder! Prachtig. :D En ook wel goed uitgetest, te zien aan alle tips om ontsnappingsrisico's in te dekken enzo.

Mijn bovenburen hebben ook muizen, en die gaan altijd in onder de keuken heen en weer rennen als ik wil gaan slapen, en hun keuken ligt recht boven mijn slaapkamer... :-\ Misschien moet ik ze deze methode eens tippen. :)
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2011, 01:29:19 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 31 januari 2011, 00:39:12 »
Ik vermoed dat ze tussen het plafond en de vloer zitten, want anders waren de buren al lang door hun vloer gezakt. Of het zijn enorme muizen.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #42 Gepost op: 31 januari 2011, 01:33:17 »
;D Fixed.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #43 Gepost op: 13 februari 2011, 11:34:22 »
Er waarde al twee weken een muis in de keuken rond.
Met de vorige succesvolle val liet hij/zij zich niet vangen (misschien was deze muis iets te groot voor het valletje.
Deze diervriendelijke DHZ-val was uiteindelijk effectief. Ik kan deze dus aanbevelen.

O WOW!
Daar Cali dr reactie dacht ik, laat ik dat ook eens gaan lezen, maar wat een briljant stukje en een nog nriljantere constructie!

Offline Flapke

• 177
« Reactie #44 Gepost op: 17 februari 2011, 16:25:47 »
Ik heb onlangs een paar huismuizen verhuist naar de schuur.
Een vermoedelijk aanstaande mama-muis had besloten te gaan wonen in een pak vlas in de kelder.
Dikke muis gevangen, buiten gezet.
Dag later: dikke muis in huis. Dikke muis weer in de val gelopen, naar de schuur verhuist, het pak vlas naar de schuur verhuist: geen muis meer binnen. Wel een gesloopt pak vlas in de schuur.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #45 Gepost op: 17 februari 2011, 18:28:16 »
Da's lief van je, Flapke.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #46 Gepost op: 18 februari 2011, 10:04:35 »
Das idd heel aardig. Als er hier een levende muis binnenkomt, zet ik er een kat bij  :-[
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #47 Gepost op: 18 februari 2011, 13:01:47 »
De katten hebben hier in huis nog nooit naar een muis getaald, dat is was buiten wel anders...
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #48 Gepost op: 18 februari 2011, 13:27:26 »
Ik heb er een keer 1 in de gang gehad toen Sien nog een klein en minder dik Sientje was. Toen ze eenmaal doorhad dat het voor haar was (hij zat in de gang op mn post), vond ze het een geweldig speeltje. Na een paar minuten kwam ze beteuterd terug de kamer in; hij deed het niet meer. Muis lag op de mat met zn pootjes omhoog. Ik heb hem daarna in de achtertuin gegooid en Sien bleef hem terug naar binnen brengen. Tot schrik van meneer koekje, want die vond dat maar eng.
Ze heeft hem niet opgegeten. Kattenvoer-muizen die ik voor Ot koop, eet ze overigens ook niet. Die zijn ook niet speelgoedwaardig voor Sien, terwijl Ot die nog wel eens een rondleiding wil geven voor ze naar binnen gaan.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #49 Gepost op: 18 februari 2011, 17:26:31 »
Ik heb heel soms een muis binnen die niet kan ruiken ofzo, maar zodra ik de katten naar een kiertje zie kwispelen haal ik er een fret bij. Is denk ik het meest muisvriendelijke wat hier mogelijk is, want ik krijg hem nooit meer levend naar buiten en fretten doden eerst en spelen daarna. Wilde muizen worden hier ook niet gegeten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Edda

• 159
« Reactie #50 Gepost op: 22 februari 2011, 14:01:05 »
op het moment dat het een ware plaag is geworden, ben je eingelijk al te laat met diervriendelijke vallen en een kat ...
op stal waar mijn paarden staan hebben de de winter voor afgelopen winter ook een heuse muizenplaag gehad...en helaas hebben we uiteindelijk voor de niet leuke oplossing moeten kiezen en heel veel gifdozen neer gezet op allerhande plekken, dit ook ivm eventuele problemen die de muizen voor de paarden en mensen zouden kunnen opleveren.

en de bijbehorende maatregelen, alles wat ook maar enigzins eetbaar zou kunnen zijn achter slor en grendel in niet toegankelijke verpakkingen (tonnen, bakjes, potten etc etc etc )
hoewel daar een grens aan zit en ze nog lang in colonne door het konijnenhok hebben gemarcheerd voor restjes konijnenvoer

maar toen we de plaag bestreden hadden en het weer een hanteerbare vorm had aangenomen hebben de katten het kunnen overnemen
, dus toen ook , gif weg, katten aanwezig ...

niet de tofste oplossing , maar soms zit er niets anders op

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #51 Gepost op: 03 oktober 2014, 13:40:52 »
In de Volkskrant vandaag een stukje over diervriendelijke vallen: die blijken niet erg effectief te zijn. Als je de muis in de buurt weer loslaat, komt ie weer terug. Als je 'm iets verder weg loslaat, gaat ie een ander huis in. Als je 'm buiten de bebouwde kom loslaat, gaat ie heel snel dood. Al willen ze dat vaak sowieso doen door de stress van het gevangen zitten.

« Reactie #52 Gepost op: 03 oktober 2014, 15:32:54 »
Wij brengen onze muizen ongeveer een halve kilometer verderop, halverwege het stuk naar onze buren.
Als ze dan snel doodgaan is het toch eigenschulddikkebult hoor, wat mij betreft. Wat verwacht je anders? Dat we ze belonen met een mluizenleventje voor hun inbraak? (Inbraak dient vrij letterlijk te worden genomen. Hoewel ze niet tijdens de inbraak breekwerk verrichten, doen ze dat wel als ze eenmaal binnen zijn.)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #53 Gepost op: 03 oktober 2014, 15:45:56 »
Nee, maar of je ze meteen met je muizenval doodt of in de vrije natuur loslaat is blijkbaar lood om oud ijzer.

Wat vindt Muis ervan?