Vegatopia Forum

Binnenkort weer gekwispel in huis

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Binnenkort weer gekwispel in huis
« Reactie #40 Gepost op: 04 november 2011, 01:07:49 »
It giet goed mei de lytse hûn. Hij is al aardig gegroeid en navenant zwaarder geworden. Hij eet als een slootgraver, heeft duidelijk wat in te halen (hij krijgt nu zo'n 6% van zijn lichaamsgewicht, eigenlijk zou het 4% moeten zijn).

wat weinig, katten van die leeftijd eten zo'n 10% van hun gewicht en fretten volgens mij wel 50% (fretten eten belachelijk veel voor dieren die 20 uur per dag slapen, zo'n 8-10% voor volwassen fretten).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.653
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #41 Gepost op: 04 november 2011, 01:18:56 »
It giet goed mei de lytse hûn. Hij is al aardig gegroeid en navenant zwaarder geworden. Hij eet als een slootgraver, heeft duidelijk wat in te halen (hij krijgt nu zo'n 6% van zijn lichaamsgewicht, eigenlijk zou het 4% moeten zijn).
wat weinig, katten van die leeftijd eten zo'n 10% van hun gewicht en fretten volgens mij wel 50% (fretten eten belachelijk veel voor dieren die 20 uur per dag slapen, zo'n 8-10% voor volwassen fretten).
Daar moet ik wel bij zeggen dat we barfen - met brokken of blikvoer zou het een ander verhaal zijn. Barf wordt ontzettend goed verteerd - meer dan 90% wordt omgezet in nuttige stoffen, de 'rest' (de keutels dus) is aangenaam weinig en (meestal) mooi vast.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #42 Gepost op: 04 november 2011, 07:25:48 »
Dat doe ik ook, met katten en fretten. Maar honden eten blijkbaar echt weinig, mijn ouders KVV-en en hun honden zijn qua gewicht vergelijkbaar met mijn katten, maar eten veel minder, zelfs minder dan de fretten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Edda

• 159
« Reactie #43 Gepost op: 04 november 2011, 07:41:57 »
6% voor een hard groeien pupje is voor mijn gevoel ook niet idioot veel, hoewel een kleiner hondje natuurlijk sneller omlaag ga kwa behoefte  kwa procenten
maar hij ziet er super uit  die kleine mooie man  :j

Offline Eelco

• Admin
  • 20.653
    • Mijn Homepage
« Reactie #44 Gepost op: 20 november 2011, 02:06:11 »
Lytse was vanochtend, veertien weken oud, de rouwdouwer in de hondenschool. Ik ben toch maar naar het 'puppie-uurtje' gegaan, zodat hij eindelijk weer eens met leeftijdsgenoten kon spelen (de volwassen honden hadden hem afgelopen week straal genegeerd). Fanatiek gespeeld met een leuk bastaardhondje en een retriever, die nog niet te onbehouwen was, en met een ontzettend kleine tekkel (Lytse was erg voorzichtig, totdat de tekkel loskwam). Kreeg ik ineens de opdracht Lytses aandacht te trekken en hem te vermaken, terwijl drie andere honden precies hetzelfde wilden. Met dank aan 'Super-Spielzeug' is het me gelukt. En ondertussen kon ik de bazinnetjes van twee schuchtere spanielachtige puppies laten zien dat een hond echt niet kapot gaat als je hem iets minder subtiel wegstuurt.

Alhoewel alweer een weekje oud, deze foto toont een typische slaappositie van Lytse op de bank. Hij schijnt het best comfortabel te vinden.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #45 Gepost op: 21 november 2011, 10:43:52 »
Ik krijg spontaan zin om over dat buikje te kietelen  8)
Leuk, zeg.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #46 Gepost op: 01 december 2011, 17:33:11 »
Ik zie de foto van Lytse pas net, leuk zeg!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #47 Gepost op: 01 december 2011, 23:19:42 »
:heart:

Offline Eelco

• Admin
  • 20.653
    • Mijn Homepage
« Reactie #48 Gepost op: 20 september 2013, 00:33:11 »
Ik graaf maar even een oud draadje op, want deze foto's wil ik jullie niet onthouden. Ik had vandaag vrij en daarom konden we vanmiddag met z'n drietjes het bos onveilig maken.

Toen we het huis verlieten, stond er ineens een tekkel voor onze neus: de hond van de slager om de hoek.

Eenmaal aangekomen, moet Lytse natuurlijk eerst even laten zien dat hij een reu is.

Een paar trucjes.

"Wat een leuke hond ben ik toch!"

Een beetje slalommen.

Daar word je best wel moe van.

Maar dat duurt niet lang.

Een beetje gek doen werkt aanstekelijk.

De traditionele foto van Lytse op een boomstam.

Een stukje klauteren.

Hoera, een stok!

En deze heeft een iets handzamer formaat.

Zo, en nu gaan we weer naar huis!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #49 Gepost op: 20 september 2013, 07:16:11 »
Wat een leukerd!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #50 Gepost op: 20 september 2013, 14:05:23 »
 :heart:

Ik hoop voor jullie dat Lytse geen romance opbouwt met de slagersdochter;).

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #51 Gepost op: 01 oktober 2013, 14:47:47 »
Haha ik was meteen aan t zingen in mijn hoofd.. T hondje van de slager, dat heeft vies gedaan.. gelukkig geen zwemfoto  ;)

Wat heerlijk zeg de foto's van Lytse, nu wil ik weer extra graag een hond (nee dat is niet verantwoord en doen we dus ook niet)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!