Vegatopia Forum

Durf jij je nog vegetariër te noemen...

andrez

Re:Durf jij je nog vegetariër te noemen...
« Reactie #20 Gepost op: 23 april 2004, 12:08:25 »
Tja. De eerste reactie is natuurlijk: stel je niet zo aan, NVB. Maar toch... stel dat er een zestal Negers stussen de stinkpopjes had gezeten: eentje ruikt naar zweet, eentje naar asafoetida, eentje naar crack... Nederland zou te klein zijn.

Zeker waar. Zo blijkt maar dat er nog heel wat schort aan de emancipatie van- en de beeldvorming rondom vegetariërs.  

« Reactie #21 Gepost op: 23 april 2004, 15:36:32 »
Het probleem is een beetje dat van de 6 groepen poppetjes er slechts 1 refereert aan een bestaande groep in de samenleving. De rest (scheeters, stinkers) dus niet.

Nou, één van de zes groepen heet 'de natuurclub'. Geen idee wat voor lekker luchtjes ik me daar bij voor moet stellen.

Zie het bericht van de NVB.

Het voorstel van Bart kennen ze trouwens ook al.
« Laatst bewerkt op: 23 april 2004, 15:37:30 door An Teater »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Mariek

• 3.972
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 23 april 2004, 20:17:00 »
Ik vind het wel grappig... Is diegene die naar knoflook ruikt een vegetarier? Want dan klopt het wel volgens mijn huisgenoten...

't Is dat ik niet van stinkende dingen hou, anders had ik er vast een gekocht.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
Re:Vegetariërs hekelen Intertoys-Stinker 'Koos Knoflook'
« Reactie #23 Gepost op: 24 april 2004, 01:06:51 »
De Nederlandse Vegetariërsbond (NVB) wil dat speelgoedketen Intertoys, die deze zogenoemde Stinkers op de markt bracht, stopt met de verkoop van de verzamelpoppetjes.

Dat kan ik uit hun eigen berichtgeving daarover niet opmaken. Op de NVB-site zie ik tenminste niks dat riekt naar eisen om met de verkoop te stoppen.

Citaat
De NVB heeft Intertoys verzocht om de opbrengsten van de 'Veggie stinkers' toe te laten komen aan een door de NVB te kiezen goed doel dat strijdt tegen dierenleed in de intensieve veehouderij. Tevens heeft de NVB gevraagd – want vegetariërs hebben ook gevoel voor humor – om de natuurlijke "vijanden" van de vegetariërs als poppetjes in deze zelfde serie op de markt te brengen, te weten; de vleesstinkers bestaande uit Simon Slager, Tinus Transporteur, Melle Mester en Sjaak Slachter.

Kiwi

« Reactie #24 Gepost op: 24 april 2004, 16:03:19 »
Gelukkig zijn er geen veganistische stinkpoppetjes. Maar ja, het is nou eenmaal een imago dat vegetariërs stinken, las ik soms boven de wc hang geloof ik dat trouwens graag :)

Ik heb toch liever de ontlasting van een vegetarër dan van een carnivoor! (Vgl. konijnenkeutels en hondenpoep!)

andrez

« Reactie #25 Gepost op: 24 april 2004, 16:19:31 »
Gelukkig zijn er geen veganistische stinkpoppetjes. Maar ja, het is nou eenmaal een imago dat vegetariërs stinken, las ik soms boven de wc hang geloof ik dat trouwens graag :)

Vooroordelen zijn hardnekkig, zeker als het mensen goed uitkomt.

Offline Kwipsel

• 108
« Reactie #26 Gepost op: 27 april 2004, 00:01:08 »
Nou, ik snap het hele speelgoed al niet. Had het al in winkels zie liggen en dacht dat slaat toch niet aan?!? das toch niet leuk. Wat is er leuk aan zo`n poppetje. Maar om nou een groep de vegetariers te noemen vind ik eigenlijk wel beledigend. DIe kinderen krijgen inderdaad een verkeerd beeld. En arme vega koters, die krijgen het nu natuurlijk op hun bordje.
Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!

Offline Jasper

• 338
    • Jasper M - virtuele expositie
« Reactie #27 Gepost op: 10 mei 2004, 20:09:20 »
Ik vind het wel grappig... Is diegene die naar knoflook ruikt een vegetarier? Want dan klopt het wel volgens mijn huisgenoten...

Naar knoflook stink je harder als je het in sausvorm hebt gegeten dan als het in gehakte vorm door het eten gaat. Ik vind tenminste mensen die rechtstreeks van de shoarmatent vandaan komen altijd het opmerkelijkst naar knoflook ruiken.

Offline animal lover

• 592
« Reactie #28 Gepost op: 11 mei 2004, 12:36:46 »
Het moet niet gekker worden hoor.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #29 Gepost op: 26 mei 2004, 09:37:48 »
Ik heb het knoflookmannetje geroken. Rook erg vies, zo'n rubberplasticgeur met een vleugje knoflook. Dat vleugje was alles behalve overheersend.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Sedna

• 160
« Reactie #30 Gepost op: 02 december 2011, 13:52:11 »
Ja! Ik heb nooit van die poppetjes gehoord namelijk en in mijn omgeving hoor ik er ook niemand over. Heeft blijkbaar niet zo veel indruk gemaakt. Ik voel me juist trots om te zeggen dat ik vegetariër ben.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.