Vegatopia Forum

Spanjer en van Twist - Amsterdam

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Spanjer en van Twist - Amsterdam
« Gepost op: 17 juni 2003, 21:01:07 »
Een niet met name genoemde Vegatopia-bezoeker meldt over wat hem/haar in restaurant Spanjer en Van Twist in Amsterdam werd voorgeschoteld: "Twee zwart geblakerde stukjes tofu, met goedkope supermarktsatesaus, en sla die terugwandelde richting keuken... Veel geld voor veel vies." Meer mensen met die ervaring?
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2004, 12:19:29 door Sander »

femke

Re:Spanjer en van Twist - Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2003, 22:05:20 »
Ik ben er alleen een twee keer gelunchd. Dat was erg lekker. Het was veel en goed verzorgd, aardige bediening ook. Ik vind het een heel leuk eetcafeetje. Maar ik heb dus nog geen ervaring met het diner, maar ga dat zeker nog een keer uitproberen. Verslag volgt.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Spanjer en van Twist - Amsterdam
« Reactie #2 Gepost op: 02 juli 2003, 18:19:57 »
Nee, ik heb best goede ervaringen met het eten daar. Keer of 3 lekker gegeten. De laatste keer was wel een jaar geleden. 1x een geweldige combinatie met blauwe kaas met zoet notengehakt gegeten. Op de kaart staan altijd meerdere vegetarische gerechten.. Het enige nare dat me er een keer is overkomen is dat aan het tafeltje naast me Ad Melkert zat.
,,,,فلافل

femke

Re:Spanjer en van Twist - Amsterdam
« Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2003, 09:32:59 »
Ik heb er zelf nog steeds niet gegeten, maar hoorde er laatst wel een kennis over. Die vond het eten minder lekker dan voorheen, het scheen ook in andere handen te zijn over gegaan ofzo...

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Spanjer en van Twist - Amsterdam
« Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2003, 21:28:25 »
Ik heb er zelf nog steeds niet gegeten, maar hoorde er laatst wel een kennis over. Die vond het eten minder lekker dan voorheen, het scheen ook in andere handen te zijn over gegaan ofzo...

oh... dat zou jammer zijn
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Spanjer en van Twist - Amsterdam
« Reactie #5 Gepost op: 27 juli 2003, 14:31:42 »
ik ben er vorige week dus geweest, en ik vond het nog ongeveer zo als vroeger, wat me wel opviel dat ze wat minder vegetarisch hadden (ik dacht vroeger 4 gerechten, en nu 2) maar op de kaart stond bv ook een maaltijdsalade die op verzoek wel vegetarisch kan. Ik had de dagschotel, een gevulde gele courgette met rijst, paddestoelen, plakjes parmenzaanse kaas en waterkers. En je kreeg er een lekker bakje salade bij, niet zo'n lullig bakje dat je normaal wel eens ziet, maar echt lekkere salade met lekkere dressing. Ze zijn niet echt goedkoop maar dat waren ze nooit
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2003, 14:33:00 door Selly »
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Spanjer en van Twist - Amsterdam
« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2011, 20:20:08 »
Een week geleden zaten wij sinds lange tijd bij Spanjer & Van Twist
Ik at een vegetarische daghap: 'paté' van groene asperges en artisjok met gefrituurde tagliatelle.
Op de site staat dat ze de kaart met de jaargetijden mee veranderen, maar hier was de lente wel erg vroeg.
De paté was een beetje zurig (artisjok uit blik?) en de gefrituurde pasta was heel grappig, maar ook raar, niet per se een fijne zetmeel component, meer een decoratief hapje. Al met al niet heel geweldig, maar ik was wel enthousiast over het feit dat er een vega daghap was die geen quiche of lasagne was, maar iets wat ik nog nooit had gegeten.