Ik vind Vivera echt heel erg verbeterd ten op zichte van vroeger en een aantal producten echt lekker .
+2
Ik was bepaald geen fan, maar ben weer overtuigd door meneer Bast die als omnivoor toch ook graag vleesvervangers kiest (al voordat hij mij kende) en Vivera lekker vind. Hij is gekker met vleesvervangers dan ik ooit ben geweest, maar dat ligt misschien aan zijn traditionelere opvoeding met agv. De vegaballetjes at hij heel vaak (at ja, ik vind ze nog steeds
) en sinds hij weet hoe je die veganuggets en vegashoarma goed bakt, vindt hij die lekkerder dan de echte. Het ligt ook vaak aan de bereiding heb ik gemerkt, kan echt een groot verschil maken.
De enige vleesvervanger die in mijn omgeving echt populair was bij iedereen, was die vegahamburger van Tivall. Die kom ik nooit meer tegen helaas en de grillburger die er wel is bevalt ons minder
De Taifun daslooksbraadfilet (o.a. Ekoplaza en Goody Food hebben deze) wordt, mits goed gebakken, hier ook altijd lekker bevonden en de enige vleesvervanger waar mijn mams om vraagt is vegetarische shoarma. Die is tegenwoordig wat zoet gekruid en niet zo lekker knapperig meer te bakken, maar met komijn, geelwortel en een wok kom het best goed.
Tofu viel moeilijker in mijn omgeving dan tempeh, maar in reepjes knapperig gebakken cq gefrituurd met een pindasausdip, heeft tot nu toe nog niemand het laten staan.
Eervolle vermelding voor de Vegaslager, die ondanks wat prijzig, ook in de smaak valt. Je moet het alleen niet 1 op 1 met het echte spul vergelijken als je net van het vlees afgestapt bent, want je merkt het verschil echt wel. Neemt niet weg dat die gehacktbal in een jus het prima doet als alternatief. Je moet er alleen wel open voor staan en dat ligt naast je smaak ook aan de motivatie waarom je vegetarisch wil eten natuurlijk.
Daarom raad ik liever dingen aan op basis van wat persoonlijke info. Want de een wil gewoon lekker en voedzaam vega leren eten en de ander wil gewoon echt een vleesvervanger. Maakt toch wel een verschil denk ik of je een vegastamp of ietsje ingewikkelder als een curry als tip geeft waar iemand echt iets aan heeft.