Vegatopia Forum

Vervanger voor een plak rosbief?

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervanger voor een plak rosbief?
« Reactie #20 Gepost op: 13 november 2009, 22:03:56 »
Bietensap geeft een bloederig effect.

he get, moet dit nou?

Dat was ook wel mijn eerste gedachte bij rosbief hoor. Van alle dingen die je alsvegetarier na wil bootsen, dat rosbief qua bloederigheid onderaan mn verlanglijstje staat. En toen dacht ik aan filet americain en realiseerde ik me dat ik hypocriet ben.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #21 Gepost op: 13 november 2009, 22:19:53 »
Ja maar, het is toch heel aardig (voor haar gast) dat ze hier advies komt vragen. Dat kunnen we dan toch wel doen, zonder gelijk over dieren en bloed te beginnen?

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #22 Gepost op: 13 november 2009, 22:22:22 »
Daar zit wat in, vind het ook bijzonder prijzenswaardig dat ze zoveel moeite doet voor haar gast.

Offline Eline

• 243
« Reactie #23 Gepost op: 14 november 2009, 01:15:45 »

he get, moet dit nou?

Dat was ook wel mijn eerste gedachte bij rosbief hoor. Van alle dingen die je alsvegetarier na wil bootsen, dat rosbief qua bloederigheid onderaan mn verlanglijstje staat. En toen dacht ik aan filet americain en realiseerde ik me dat ik hypocriet ben.

ik vind vlees er niet vies uitzien of vies ruiken....
ik eet het gewoon niet, omdat ik het verkeerd vind
het verwerkte product ziet er jammer genoeg niet eng uit.... maar ik weet wel hoe eng het eigenlijk is?

misschien slaat dit weer nergens op  ;D

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 14 november 2009, 18:07:15 »
En net zo lekker bloederig! :cheercow: :roodmannetje:

he get, moet dit nou?

Op verzoek... ;)
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

berkman

« Reactie #25 Gepost op: 17 november 2009, 22:10:59 »
Zeg, volgens mij wordt hier een vrij grote vergissing gemaakt.
De vegetarische rosbief waarover hier wordt gesproken is die van Redwood, de rashers.
Dit lijkt echter op plakjes rosbief voor op brood en niet op een stuk rosbief zoals je dat bij een diner zou eten.
Het lijkt mij ook vrij suf een plakje vegan-rosbief bij je eten te krijgen terwijl de anderen een grote homp vlees krijgen. Zou dan ook zeker aanraden een ander alternatief te zoeken voor de vegetariër zoals hierboven geïmpliceerd.
« Laatst bewerkt op: 17 november 2009, 22:13:10 door berkman »

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #26 Gepost op: 17 november 2009, 22:34:08 »
Er staat toch plak rosbief? Ik dacht aan een soort caropaccio gerecht. maar weet bij god niet waar dat van gemaakt wordt.

« Reactie #27 Gepost op: 22 november 2009, 21:25:06 »
een in de lengte gesneden plak aubergine van 1 cm, inwrijven met olijfolie (evt gemengd met citroensap), grillen, besmeren met tomatentapenade , met buffelmozarella bestrooien (tot zover kan het de dag ervoor) en grillen. De tomatentapenade komt qua smaak in de buurt van de rosbief, het geheel smaakt heerlijk bij tagliatelle.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #28 Gepost op: 23 november 2009, 08:53:04 »
een in de lengte gesneden plak aubergine van 1 cm, inwrijven met olijfolie (evt gemengd met citroensap), grillen, besmeren met tomatentapenade , met buffelmozarella bestrooien (tot zover kan het de dag ervoor) en grillen. De tomatentapenade komt qua smaak in de buurt van de rosbief, het geheel smaakt heerlijk bij tagliatelle.

Volgens mij heb jij al een hele tijd geen rosbief gegeten  ;)
Het geheel klinkt wel lekker, heb zo eens iets in de aard gekregen bij mensen bij wie ik over de vloer was, smaakte toen heel erg goed.

« Reactie #29 Gepost op: 24 november 2009, 14:35:49 »
klopt,
ik ken alleen van die plakjes van de natuurwinkel die er zogenaamd op moeten lijken en die ik wel eens onder een eitje bak. Ik vind over het algemeen zongedroogde tomaatjes goed het hartige van vleesdingen vervangen.

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #30 Gepost op: 11 januari 2010, 13:07:39 »

Volgens mij heb jij al een hele tijd geen rosbief gegeten  ;) >> haha sorry hier moet ik dus echt heel erg om lachen, weet ook niet waarom, Whoehahaha!  ;D
Joh, ik was vroeger helemaal gek van rosbief en speklappen... stom maar ik mis het geeneens meer !