Vegatopia Forum

Vitaaltje?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Vitaaltje?
« Gepost op: 09 oktober 2008, 22:08:13 »
Kwam vandaag langs de Febo en zag daar de aanbieding van hun vleesloze kroket, het Vitaaltje Ik kan op internet alleen maar vinden dat hij vleesloos is, dat er Meatless in gebruikt wordt als vleesvervanger, maar ik kan nergens vinden of hij nu eigenlijk vegetarisch is. De ingredienten staan ook niet op de site. Dus of er nu wel vleesbouillon in zit of andere niet vegetarische dingen is me niet duidelijk. Heeft iemand hier het al eens aangedurfd?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vitaaltje?
« Reactie #1 Gepost op: 09 oktober 2008, 22:33:35 »
Kwam vandaag langs de Febo en zag daar de aanbieding van hun vleesloze kroket, het Vitaaltje Ik kan op internet alleen maar vinden dat hij vleesloos is, dat er Meatless in gebruikt wordt als vleesvervanger, maar ik kan nergens vinden of hij nu eigenlijk vegetarisch is. De ingredienten staan ook niet op de site. Dus of er nu wel vleesbouillon in zit of andere niet vegetarische dingen is me niet duidelijk. Heeft iemand hier het al eens aangedurfd?

Hm ik dacht dat meatless altijd met vlees was (die meatless producten in de super wel) maar op de febosite staat dat deze meatless variant helemaal van Tarwe is. Afijn, ik heb Febo maar een mail gezonden.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vitaaltje?
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2008, 14:47:03 »
Febo heeft me vrijdag gebeld, het niet vegetarische ingredient in het Vitaaltje is gelatine. Voor degenen die dus wel gelatine eten is ie geschikt, er zit verder nix dierlijks in, maar echt veggie is ie dus niet. Ze proberen nog wel van die gelatine af te komen en laten het weten, maar dat was tot nog toe niet gelukt. Wel aardig dat ze meteen even bellen.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Vitaaltje?
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2008, 19:28:41 »
Bedankt voor het uitzoeken! Had ik zelf ook kunnen doen natuurlijk  :embarassed: Snelle reactie van Febo! Ik vind het wel goed dat ze het niet als vegetarisch adverteren als er gelatine in zit, ik koop hem dus ook niet.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Vitaaltje?
« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2008, 20:09:39 »
Ah, ik vroeg me hetzelfde al af! De Febo bij mij in de straat (Javaplein!) heeft m ook in de automatiek liggen. Ik ben niet zo streng met gelatine (ik eet ook dropjes) dus als hij erg lekker is wil ik er wel eens een proeven. Heeft iemand er al een gegeten?

Kiwi

Re:Vitaaltje?
« Reactie #5 Gepost op: 20 december 2008, 03:45:19 »
De gelatine in het Vitaaltje is inmiddels vervangen door een plantaardig iets. Het Vitaaltje is nu dus echt 100% vegetarisch!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vitaaltje?
« Reactie #6 Gepost op: 21 december 2008, 11:10:40 »
Klopt, ze belden ons afgelopen donderdag om dat door te geven.
Er komt op KokenenZo in januari nog een proeftest  :)
,,,,فلافل

Offline oceana

  • **
  • 35
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vitaaltje?
« Reactie #7 Gepost op: 22 december 2008, 11:38:45 »
Mocht iemand het zich afvragen ::)

Geachte mevrouw,

Het Vitaaltje is inderdaad voorzien van een gelatine vervanger en hierdoor nu ook vegetarisch.
Helaas krijgen wij het niet voor elkaar om het Vitaaltje veganistisch aan te bieden.

1 het product is niet veganistisch
2 het wordt in de zelfde friteuse gebakken als de andere producten.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Ferry Stevens
Kwaliteits manager

jennyd

Re:Vitaaltje?
« Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2009, 12:03:20 »
Ik zweer bij het Vitaaltje. Hij is minder vet, vegetarisch en het is echt lekker. Toen ik vegatarisch begon te eten miste ik vooral de kroketten, en nu hoeft dat niet meer :)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vitaaltje?
« Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2009, 15:50:50 »
Oh, dan moet ik binnenkort ook maar eens langs de snackbar. Wij frituren doorgaans thuis, dus we komen nooit in de snackbar.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vitaaltje?
« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2009, 17:20:20 »
Oh, dan moet ik binnenkort ook maar eens langs de snackbar. Wij frituren doorgaans thuis, dus we komen nooit in de snackbar.

Snob  :P
,,,,فلافل

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vitaaltje?
« Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2009, 09:05:25 »
Ja zeg, als jij al in een snackbar durft te komen, ga je waarschijnlijk alleen maar weg met een groentenkroket om er thuis dan alsnog een salade bij te maken.  ;)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Vitaaltje?
« Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2009, 09:58:06 »
Ja zeg, als jij al in een snackbar durft te komen, ga je waarschijnlijk alleen maar weg met een groentenkroket om er thuis dan alsnog een salade bij te maken.  ;)

hahahahahahahaa  ;D