Vegatopia Forum

Poll

Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?

Ja, ik kan me niet voorstellen dat ik weer vlees of vis ga eten!
56 (77.8%)
Misschien dat ik in de toekomst toch wat vlees of vis ga eten, af en toe.
8 (11.1%)
Ik weet het echt niet
6 (8.3%)
Ik denk van niet
2 (2.8%)

Totaal aantal stemmen: 40

Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #40 Gepost op: 17 november 2008, 17:33:19 »
Dat gaat met kaartsystemen denkelijk en je schoonmoeder is bij haar verstand neem ik aan.
de tuin: dat ben ik

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #41 Gepost op: 18 november 2008, 17:21:26 »
Dat gaat met kaartsystemen denkelijk en je schoonmoeder is bij haar verstand neem ik aan.

Ze is heel erg bij haar verstand en zegt precies waar het op staat als haar iets niet zint.

Ze komt woensdag weer thuis.  :laugh:
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #42 Gepost op: 18 november 2008, 17:32:38 »
Gehaktdag, sorry, nogal hardnekkig
de tuin: dat ben ik

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #43 Gepost op: 19 november 2008, 17:42:05 »
In de Verenigde Staten kennen ze "vegetarian monday". Maar zoiets is in Nederland nog niet ingeburgerd.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #44 Gepost op: 19 november 2008, 17:43:53 »
en in belgië donderdag veggiedag... :)

Jippia

Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #45 Gepost op: 03 december 2008, 15:13:12 »
Ik heb optie 1 aangevinkt. Ik verwacht niet dat ik ooit nog vlees of vis of iets ander dierlijks zal eten. Ik denk ook niet dat mijn lichaam dat op een gegeven moment niet meer kan verteren. Ik denk dat het ook in die zin goed is geweest om in Zutphen te gaan wonen. Best veel restaurants kennen het veganisme of hebben wel eens een Zutphense veganist te gast gehad. Het scheelt echt wel als je het vergelijkt met Apeldoorn, waar we eerst hebben gewoond. Er schijnen hier vrij veel vegetariërs/veganisten rond te lopen. Natuurlijk is het lastiger als je in een gezelschap met omnivoren bent, bijvoorbeeld op mijn werk, maar inmiddels zijn ze er wel een beetje aan gewend. Ik ben nu twee jaar veganist en ik denk dat ik nu al niet meer terug kan naar een dieet met zuivel en ei. Ik was in een pannenkoekrestaurant vergeten te vermelden dat de pannenkoek (die zonder melk en ei klaargemaakt was) beter in zonnebloemolie (je kon ook patat en dergelijke krijgen) dan in boter gebakken kon worden en daar had mijn lichaam dus grote moeite mee.

Nee, als het aan mij ligt, ga ik niet meer terug naar een leven vol dierenleed.

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #46 Gepost op: 17 januari 2009, 20:23:12 »
Ik heb toch geantwoord dat ik misschien wel weer eens vlees en vis zou eten.

Vis is iig meestal mijn alternatief bij het uit eten gaan in restaurants (of landen) waar vega niet goed mogelijk is.
Verder heb ik mijn nicht na 15 jaar vegetariër zijn, bij haar 2e zwangerschap in een vleeseter zien veranderen. In eens móest ze echt weer vlees. Zo'n maffe hormonale verandering kan ik me nog wel iets bij voorstellen.

Net zo goed dat ik me wel iets kan voorstellen dat je toch vlees probeert (maar volgens mij vind ik de textuur in mijn mond alleen al vreselijk) te eten als je borstvoeding geeft, aangezien dat best veel vraagt van je lichaam volgens mij.

Maar voorlopig kan ik me niet voorstellen dat ik weer vlees zou gaan eten uit vrije wil.
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

priscilla_lima

Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #47 Gepost op: 24 januari 2009, 19:03:41 »
FOREVER VEGA     THE HEALTY WAY!

mh*snowwhite

Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #48 Gepost op: 27 januari 2009, 16:13:23 »
nooit meer vlees voor mij op het menu  :P

Offline Lenda

  • ***
  • 377
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #49 Gepost op: 13 april 2009, 16:02:22 »
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit weer vlees ga eten.

Krijg regelmatig de vraag of ik vlees niet mis, maar ik walg er al van als ik het zie.
Terwijl ik het vroeger wel erg lekker vond.
People never grow up, they just learn how to act in public.

Lalena

Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #50 Gepost op: 13 april 2009, 16:47:39 »
Ja ik kan me ook niet voorstellen dat ik het ooit weer eet. Sinds ik vegetarisch leef,heb ik nog niet een keer de behoefte gehad om vlees te eten. Gister bij het paasdiner werd er voor mijn neus een hele kip aan stukken gesneden en ik werd er gewoon misselijk van (waarschijnlijk omdat ik 's middags een filmpje van peta over KFC gezien had  :-\).
Maar nee, wil echt nooit meer vlees proeven.

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #51 Gepost op: 14 april 2009, 09:33:41 »
Het is natuurlijk wel de bedoeling, na veel wikken en wegen vega gaan eten (op mijn 32e). Geniet nu meer van eten en voel mijn geweten een stuk minder knagen. Die knaagt nu trouwens wel weer over zuivel, maar dit terzijde.
Ik at laatst wel per ongeluk bijna vlees. Ik had geen eten mee naar mijn werk en mijn collega had genoeg voor 2, dus ik kon mee eten. Nog voor het verwarmen schoot het me weer te binnen, Neeee, ik eet natuurlijk geen gehakt!! Iedereen in een deuk. Pasta met kaas/komkommer en kruiden was ook lekker. De saus mocht ze zelf houden.

Offline Madelief

  • **
  • 32
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #52 Gepost op: 15 april 2009, 20:10:58 »
Ja, dat is wel mijn bedoeling.

Miss Fruitie

Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #53 Gepost op: 24 april 2009, 00:35:22 »
Ja, ik sta er nooit bij stil eigenlijk.  Vegetarier zijn is gewoon wie ik ben.  Ik eet nu al 20 jaar geen vlees, vis of eieren, en door mijn zoontje's lactose allergie eet ik mee met hem dus we eten ook niets van zuivel. 
En doordat velen van mijn familie mij gevolgd zijn qua eetgewoonten word ik er zelden geconfronteerd met vlees eten.  Je vrienden trek je ook aan door gewoontes zeker?


voordedieren

Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #54 Gepost op: 13 mei 2009, 10:51:20 »

JA ik blijf vegetarier.
Grote kans dat mijn kinderen dat ook worden!
De eerste 15 jaar heb ik het voor het zeggen hahaha  ;D


Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #55 Gepost op: 09 juni 2009, 09:44:34 »
Ik hoop het en kan het me ook niet anders voorstellen. Heb 7 jaar vlees gegeten tegen 23 jaar niet, dus ben nog steeds aan de winnende hand:)
Maar ik had echt nog nooit nooit nooit gedacht aan dementeren en alle troep die ze je dan naar binnen schuiven. Wordt er helemaal akelig van.

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #56 Gepost op: 09 juni 2009, 11:27:13 »
Alle instellingskeukens bieden ook vegetarische alternatieven, bij ons ook best lekkere... Moet er wel familie zijn die dat even doorspreekt met de verpleging natuurlijk....