Vegatopia Forum

Culinair snobisme

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Culinair snobisme
« Reactie #20 Gepost op: 25 oktober 2008, 15:05:46 »
Dat is wel het beste van mijn koemelkallergie, dat mensen opeens gedwongen worden om buffelmozzarella te kopen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #21 Gepost op: 26 oktober 2008, 15:39:36 »
Oh en brood. Jeetje, supermarkt witte puntjes bijvoorbeeld. Wat een lege, zoete meuk is dat zeg, bah.

Ja, een heel gevoelig punt. In Frankrijk geniet ik echt zo van het brood! Op de reisdag naar huis heb nog een half stokbrood weggeknaagd, uit nijd eigenlijk. En onze bakker is best goed hoor, maar het bevalt me niet.
En gisteren in het restaurant hadden we weer zo overheerlijk brood, dat ik treurig wordt als ik aan onze bakker denk.
Ik weet dat er in Amsterdam nu een paar goede bakkerijen zijn gekomen, maar weet iemand toevallig er eentje in Den Haag of omstreken? Taai brood, met bijna de stevige structuur van, ja van wat eigenlijk? Met een knapperige korst, geurig?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #22 Gepost op: 26 oktober 2008, 17:47:55 »
Maartje schreef:

maar verder kost mijn hobby volgens mij niet veel meer dan van die enge wereldgerechtdozen of kant-en-klare meuk...

Ik las:

Citaat
maar verder kost mijn hobby volgens mij niet veel meer dan die van die enge wereldgerechtdozen of kant-en-klare meuk...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #23 Gepost op: 26 oktober 2008, 17:50:20 »
Culipartner in crime, vriendin J. gaat bijna wekelijks los met de goedkoopste mozzarella van een zeker huismerk.
:heehee: Had je dat niet al es gezegd :heehee:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Menarik

« Reactie #24 Gepost op: 29 oktober 2008, 01:52:54 »
Dag Allemaal,

Ik ben nieuw en een culinaire snob in die zin dat ik over het algemeen geen supermarktrommel hoef. Ooit was ik een carnivoor zonder scrupules, ik dacht dat dat normaal was, maar gelukkig heb ik gaandeweg een ontwikkeling doorgemaakt.

Mijn liefde voor alles wat leeft maakt dat ik steeds verder verwijderd raak van vlees, maar ik ben er nog niet helemaal. (Zeg ik eerlijk  :() Ik heb groenten echt moeten leren eten. Van huis uit is dat niet echt meegegeven. Maar nu ben ik zo ver dat ik mijn eigen desembrood bak van meel dat ik persoonlijk haal bij de molenaar. Echt heerlijk en niet veel werk. En sinds een maand heb ik een eigen moestuin. Lekker mijn eigen 100 % biologische groenten. En ook het konijn vaart er wel bij.

Ik heb allerlei culinaire buitenissigheden uitgeprobeerd in de loop der jaren en ben tot de conclusie gekomen dat 'echt eten' het best is. Goede olijfolie, tomaten met smaak. Je hebt niet veel nodig om lekker te eten. Als de basis maar goed is...
Ik hoop veel uit te wisselen op dit forum (ben kok geweest en heb veel culinaire kennis) en ben helemaal weg van de recepten en de geestige stukjes die op deze site staan. Voor zover ik kan zien, een topsite!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #25 Gepost op: 29 oktober 2008, 11:54:59 »
Welkom Menarik!

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #26 Gepost op: 29 oktober 2008, 14:09:05 »
:heehee:
Daar sluit ik me bij aan!

Zoals ondertussen hier algemeen bekend, zijn mijn ouders notoire pakjeseters. Het kwaliteitscriterium voor een homemade maaltijd is dat het 'net zo lekker als uit een pakje is' (geen commentaar). Afgelopen vrijdag heb ik uitgebreid Chinees gekookt (rijst, mie, sambalboontjes, foe yong hai, loempiaatjes, geroosterde pinda's, pindasaus). Gelet op contrast in smaak en scherpte, zodat je een fijne afwisselende maaltijd hebt. En wat doen mijn geachte ouders? Die scheppen alles op, mengen het door elkaar en mikken er, zonder eerst te proeven, een lepel sambal door  :o. Dat doet de culinaire snob in mij wel een beetje pijn  ::).

Ow ja, das idd een beetje pijnlijk.. Zo was er in mijn exschoonfamilie een nichtje die niks luste en bijvoorbaat overal een dikke laag mayonaise opkwakte, tot grote gruwel van zo'n beetje iedereen.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

kees

« Reactie #27 Gepost op: 15 januari 2009, 23:36:24 »
Qua eten begrijp ik niet waarom ik vroeger frikandellen, hamburgers, rook of knakworst heb gegeten. Tevens heb ik een hekel aan alles wat uit een pakje komt. Vooral jus, daar walg ik nu van. Vroeger vond ik het heerlijk als mn moeder had gekookt, nu dus overduidelijk nietmeer. Soms zit er wel iets tussen wat ik eet, gekookte aardappels bijvoorbeeld. Maar dan zonder jus natuurlijk.
Kant en klaar vind ik dus saai.
Ik heb maar van 1 product altijd hetzelfde merk, Amstel bier inmiddels nogmaar 5 flesjes, genoeg voor de komende 2 maand want ik drink het niet.

Citaat
Oh en brood. Jeetje, supermarkt witte puntjes bijvoorbeeld. Wat een lege, zoete meuk is dat zeg, bah.
Agree.

Offline Edda

• 159
« Reactie #28 Gepost op: 16 januari 2009, 11:51:37 »
als ik bij de schoonoudjes of oudjes eet dan doe ik heel braaf mijn bordje leegeten,
maar echt lekker vind ik het ook al jaren niet meer,
de laatste jaren dat ik thuiswoonde kookte ik eingelijk altijd al zelf

en tegenwoordig maak ik steeds weer meer zelf, ik heb nog wel brood van de bakker, maar de helft van de tijd bak ik zelf ,
curries, pasta's sauzen en soepen etc
die maak ik van punt nul, pakjes en potjes etc die komen nog maar zelden het huis in , ja , mijn schoonmoeder geeft nog wel eens een tasje spulletjes mee, dan gebruik ik het wel, maar zelf kopen?
neuh, doe maar niet ...
het is eingelijk toch altijd te zout en te bleh
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2009, 20:49:48 door Edda »

Offline Xiara

• 457
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #29 Gepost op: 17 januari 2009, 19:16:24 »
Ow wat een feest der herkenning!!

Ik wordt ook door sommigen in mijn omgeving betiteld als "snobistisch" "te kritisch" omdat ik dus ook bepaald niet hou van eten uit een pakje.
Vers en liefs bio smaakt zo veel lekkerder!! En het is minstens zo snel klaar als de zo genaamde "snelle" pakjes!

alleen wat ik wel gebruik zijn sommige blikgroenten zoals witte bonen en kikkererwten. Maar wie weet komen die er tzt ook niet meer in  ;)

Het is wel heel grappig om te zien hoe smaak kan ontwikkelen. Vriendlief heeft van huis uit absoluut geen smaak of waardering voor voedsel gekregen. Als het maar veel was en groenten waren overbodig.
Het kost wat tijd (jaartje of 3) maar meneer zweert tegenwoordig bij home-made, vers en bio. Afbakbroodjes zijn ook not-done sinds hij het zelf brood maken heeft ontdekt :D
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel