Bij de Jumbo in Zutphen hebben ze ook sojaijs. Ik heb het nog niet geprobeerd. Wel het ijs van Soyeah in de Natuurvoedingswinkel. Heerlijk
. Heb de chocoladevariant als onderdeel van het kerstdiner gebruikt en mijn schoonouders vonden hem ook lekker
! Voor mijn man had ik een bakje vanillleijs meegenomen, van koemelk. Hij heeft dat liever en er waren nog maar drie Soyeah bakjes. Ik heb ook twee halve liter bakjes gekocht: aardbei en vanille, geloof ik.
Jumbo heeft tapenades van het huismerk die vegan zijn
blokken tofu van 400 gram die ik in vieren snijd en in de vriezer bewaar
hetzelfde geldt voor de tempeh
de producten van Patak's
en van Al Fez (Marokkaans, Libanees, etc), ook bij Albert Heijn
linzensticks van Provamel,
de mayonaise zonder ei van De Rit
Tartex paté
Tofutti Better than cream cheese
tofuproducten van Taifun
de worstjes en andere dingen van Wheaty
de notenpasta's van Horizon en Monki (vind Horizon lekkerder)
de rijstmelkchocolade van Bonvita
de vegetarische kant-en-klaarmaaltijden van De Spijspot (niet alles vegan, dus koop ik het vaak niet meer)
sinds kort is het Duitse merk Viana te koop, met heerlijke veganistische schnitzels, burgers, worstjes en plakjes nepworst voor op brood
de patés van de Hobbit (heb nu Mexicana in de koelkast staan)
falafel van Florentin
kaasloze pesto van Het Blauwe Huis
de graanvlokken (diverse soorten) van De Halm waar ik regelmatig pap van kook
oersuiker, ahornsiroop en agavesiroop vind ik aangenamer zoet dan suiker
ik heb ook vaak kant-en-klare soep gekocht met wortel, gember en kastanje (als ik het goed heb), maar ik weet het merk niet meer. Het was een Engels merk en er waren verschillende soorten soep.
inderdaad Soyatoo slagroom
de kooksauzen van De Rit
eekhoorntjesbroodbouillon van Vitam
zeewiermelange van Lima (potje met strooideksel, lekker door tofu)
En ja, de Turkse winkel. Er is een grote vlakbij de Jumbo. Daar hebben ze helva en heel veel soorten granen, peulvruchten (ook als snack) en nog veel meer. Ik kom er niet al te vaak, want een bak helva van 800 gram is binnen een week op als ik niet oppas
.