Die heb ik met mijn logerende zusje laatst ook gemaakt. Mét tijm en met heel fijngesnipperde rode peper. Het was inderdaad heeel erg lekker en dat terwijl ik niet echt dol ben op chocola.
Ik ben ook niet echt dol op chocola maar wel als er iets leuks mee gedaan is. Ik heb de gedroogde tijm in de vijzel fijngemalen en het samen met wat gerookte paprika door deze koekjes gedaan:
Zachte chocoladekoekjes (ca. 24 stuks)
175 gram pure chocolade, fijngehakt
50 g boter
50 g bloem
1/4 theel bakpoeder
snufje zout
2 eieren
250 zeer fijne kristalsuiker
1 theel vanille-essence
115 g chocolade, ook fijngehakt
Verwarm de oven voor op 180 C/gasstand 3. Bekleed twee bakplaten met bakpapier.
Smelt de chocolade (175 g) met de boter. Laat het een beetje afkoelen. Zeef bloem, bakpoeder en zout. Klop in een grote kom de eieren met suiker en vanille tot een blekke, lobbige massa. Roer de gesmolten chocolade door het eimengsel, gevolgd door de bloem en de resterende chocolade.
Schep bergjes van 1 eetlepel met voldoende tussenruimte op de bakplaten en bak de koekjes in 8 à 10 minuten. Leg ze met bakpapier op een rooster en laat ze helemaal afkoelen. Je kunt ze 2 tot 3 dagen bewaren in een goed afgesloten trommeltje.
Samen met de pepertruffels en wat ijs was dat goddelijk. Volgende keer ga ik alleen in plaats van de koekjes mini-mud pies maken met tijm en gerookte paprika. Het recept voor de pepertruffels (met tijm) staat trouwens hier:
http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?source=allerhande%2002%202008&id=469430