Vegatopia Forum

Bakken zonder eieren

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

IrisVrijsen

Re:Bakken zonder eieren
« Reactie #20 Gepost op: 06 augustus 2007, 19:49:37 »
Cake zonder ei is niet zo heel moeilijk, als eivervanger kan je  sojavanille vla gebruiken, (je meot dan wel iets minder suiker doen omdat die vla ook al zoet is). Ik lees ook heel vaak over een eivervanger met de naam 'no-egg' die bij groene winkels te koop zou zijn, die ben ik zelf alleen nog nooit tegengekomen, maar vanillesojavla werkt ook goed om een cake een stuk luchtiger te maken.

En ik maak eigenlijk heel vaak quiches zonder ei! En ze smaken eigenlijk gewoon hetzelfde! Ik maak zelf een soort papje van o.a. sojaboter en sojeroom en maizena, de inhoud is iets vloeibaarder dan een 'normale'quiche, maar loopt niet uit ofzo als je hem open snijt. (Ik maak meestal een broccoli mais quiche en die smaakt in ieder gevaal gewoon lekker)

groetjes, Iris

IrisVrijsen

Re:Bakken zonder eieren
« Reactie #21 Gepost op: 06 augustus 2007, 19:50:55 »
* sorry ik had niet alle reacties gelezen, maar zie nu dat veel mensen dezelfde dingen als ik gebruiken:)

Iris

PoppyBrite

Re:Bakken zonder eieren
« Reactie #22 Gepost op: 07 augustus 2007, 13:58:59 »
Vegan Cupcakes Take Over The World is een mega aanrader !   :thumbsup:

en tot nu toe werkt gewoon weglaten of een banaan eronder draaien prima bij mij

Jippia

Re:Bakken zonder eieren
« Reactie #23 Gepost op: 13 augustus 2007, 12:12:49 »
Ik had voor mijn verjaardag een cake gebakken zonder ei of melk en iedereen vond het lekker. Ik had sojamelk en wijnsteenbakpoeder gebruikt en er ook banaan en rozijnen in gedaan (stond in het recept). Wat vanillesuiker en vanille aroma erdoor voor de smaak. Het was best goed gelukt. Ik had het recept uit De veganistische keuken van Ben Klok. Het was wel iets steviger dan een gewone cake, waarschijnlijk door de dadels en de walnoten, maar dat hinderde niemand.

Mirjam