Vegatopia Forum

Vegetarische babyprakjes, wat moet erin?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Karin

Vegetarische babyprakjes, wat moet erin?
« Gepost op: 29 mei 2013, 16:24:54 »
Hoi allemaal,
Ik wil mijn zoontje liefst geen vlees geven, maar wil ook niet dat hij stoffen mist nu hij gaat eten. Vleesvervangers door de groente pureren leek mee eerst heel logisch, maar daar zitten dan weer geur en smaakstoffen in, of zout denk ik. Iemand ervaring mee?
Alvast bedankt!

Offline Sam

  • ******
  • 7.148
Re:Vegetarische babyprakjes, wat moet erin?
« Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2013, 16:53:09 »
Hoi Karin! Kijk eens op dit deel van het forum , daar staat best veel informatie over kinderen en vegetarisch eten.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetarische babyprakjes, wat moet erin?
« Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2013, 19:23:50 »
Annemieke is hier lid, en heeft twee kindjes en schrijft over wat die eten. Zij eten alleen geen prakjes volgens mij: http://www.babyendreumeseetfestijn.nl/

Je kan op haar site ook recepten per leeftijdscategorie opzoeken.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische babyprakjes, wat moet erin?
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2013, 09:56:16 »
Ik weet niet hoe oud je zoontje is? Ik heb zelf dit schema min of meer aangehouden: http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html
Kant en klare vleesvervangers zijn inderdaad vaak erg zout, dus die kun je beter pas geven nadat ze 1 jaar zijn geworden. Je kunt wel al vanaf een maand of 8 beginnen met sommige peulvruchten, en vanaf een maand of 10 kun je tofu gaan geven. Mijn dochter (nu bijna 19 maanden) begint nu pas echt een beetje te eten van kant en klare vleesvervangers, eerder vond ze het vaak niet lekker. En tofu eet ze het liefste zonder dat er iets mee gedaan is, het gekke kind.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetarische babyprakjes, wat moet erin?
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2013, 11:26:03 »
M., prak jij voor L? Mij lijkt dat zo vies, en mijn moeder heeft heel veel anekdotes over dat ik buitenshuis weigerde te eten, omdat opa's, oma's, ooms en tantes mij steeds prakjes gaven en die at ik niet.

Annemieke lijkt het niet te doen, dus het kan ook zonder blijkbaar.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische babyprakjes, wat moet erin?
« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2013, 11:33:33 »
Nee geen prakjes hier. Ik ben te lui om te voeren  :P

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegetarische babyprakjes, wat moet erin?
« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2013, 15:41:09 »
Ik ga er even vanuit dat de baby in kwestie net met eten begint? Wij gaven ook wel prakjes hoor, naast het 'zelf doen'. Maar in het begin geef je monosmaken: groenten, fruit.

Je hoeft je tot 1 jaar sowieso niet zo'n zorgen te maken om missende stoffen, want dan drinken ze nog borstvoeding of flesvoeding en daar zit alles in. Als ze daarnaast gewoon groenten, fruit, brood e.d. eten, dan is het wel prima. Vanaf 9 maanden kun je kaas, ei en tofu geven.

En je bent welkom op mijn site inderdaad. :)