Vegatopia Forum

Koken & Zo's Ontbijtweek!

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Koken & Zo's Ontbijtweek!
« Reactie #20 Gepost op: 10 april 2007, 19:18:34 »
Doordeweeks eet ik in de winter meestal brinta met sojamelk (liefst de light) en als het aanwezig is, doe ik er ook kaneel/speculaaskruiden/kardamon door. In de zomer muesli met sojamelk. Of misschien ga ik vanaf nu ontzettend inburgeren en ontbijten met verse broodjes.

Met Pasen hebben we ontbeten met afbakbroodjes, eitjes, ikke kruidenthee, de rest koffie en melk en jus d'orange. Op de broodjes deed ik vijgenjam en honing.

Mijn allerlievelingste beleg is kaas met appel-perenstroop. Mag ik alleen allebei niet hebben, dus ik eet veel geitenkaas (evt met een laag pesto erover), jam en zelfgemaakte eiersalade. Ik wil wel nog een keer zelf perenstroop gaan maken.

Tja, een droomplek... Mijn bed?

Het gekste ontbijt was waarschijnlijk toen ik bij mijn oom en tante logeerde die 's middags warm eten en ik lekker uitgeslapen had.

Er is niemand waarmee ik bijzonder graag een beschuitje zou willen eten - ik ben totaal geen ochtendmens en vind dat je een ontbijt in rust en stilte en eenzaamheid dient te nuttigen.

En ik bak absoluut nooit zelf brood. Ook niet van plan. Sterker nog, als ik eens iets wil koken waarbij deeg komt kijken, dan doet mijn broer dat :P
Supercalifragilisticexpialidocious!

Re:Koken & Zo's Ontbijtweek!
« Reactie #21 Gepost op: 10 april 2007, 19:37:35 »
Er is niemand waarmee ik bijzonder graag een beschuitje zou willen eten - ik ben totaal geen ochtendmens en vind dat je een ontbijt in rust en stilte en eenzaamheid dient te nuttigen.

Jij mag met mij een beschuitje eten! :-*
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Koken & Zo's Ontbijtweek!
« Reactie #22 Gepost op: 18 juni 2007, 12:35:36 »
Een nieuwe, dringende ontbijtvraag: ik ontbeet graag met chocoladecruesli. Die is nu veranderd (op de verpakking staat uitnodigend 'nieuw recept') en nu is 'ie op z'n zachtst gezegd in het geheel niet bijzonder meer.

Mijn eerste ingeving was zo'n grote zak cruesli (heet dat dan 'jordan's crunchy'?) te kopen en daar zelf stukjes chocola door te gooien. Is best lekker, alleen zijn de rozijnen daarin een hinderlijke toevoeging. Dat is het dus ook niet helemaal.

De vraag is dus: wat moet ik nu eten?
This is between me and the vegetable!

mjets

Re:Koken & Zo's Ontbijtweek!
« Reactie #23 Gepost op: 18 juni 2007, 13:03:44 »
Naar de natuurwinkel en alles apart kopen wat je lekker vindt in je ontbijt en dan thuis mixen. Je hebt dan wel wat veel (groot blik kopen bij kringloop) maar ja, daar doe je dan wel weer lang mee... en het is (kiloprijs) ook veul goedkoper. Ik mix niet alles tegelijk, dan kan ik iedere mixdag weer uitleven in waar ik die dag zin in heb... maar geloof dat jij deze laaste variatie nou juist niet wil  ;)

Harry

Re:Koken & Zo's Ontbijtweek!
« Reactie #24 Gepost op: 18 juni 2007, 13:55:54 »
Heb je je beklag al gedaan bij de producent?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Koken & Zo's Ontbijtweek!
« Reactie #25 Gepost op: 18 juni 2007, 15:20:38 »
Nee, ik kon geen e-mailadres vinden en bellen gaat me te ver.
This is between me and the vegetable!

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Koken & Zo's Ontbijtweek!
« Reactie #26 Gepost op: 18 juni 2007, 18:43:56 »
Een nieuwe, dringende ontbijtvraag: ik ontbeet graag met chocoladecruesli. Die is nu veranderd (op de verpakking staat uitnodigend 'nieuw recept') en nu is 'ie op z'n zachtst gezegd in het geheel niet bijzonder meer.

Mijn eerste ingeving was zo'n grote zak cruesli (heet dat dan 'jordan's crunchy'?) te kopen en daar zelf stukjes chocola door te gooien. Is best lekker, alleen zijn de rozijnen daarin een hinderlijke toevoeging. Dat is het dus ook niet helemaal.

De vraag is dus: wat moet ik nu eten?

Provamel heeft ook nieuwe muesli's, waarvan 1 met chocola. http://www.provamel.be/nederlands/Provamel_muesli_chocola.htm
Heb alleen niet in de winkel gekeken of het er daadwerkelijk stond. Maar wie weet kan je erom vragen...

En idd, mengen kan ook, ik haal al mn spul altijd bij de molen en maak dan mn eigen muesli..
Za Zemiata!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Koken & Zo's Ontbijtweek!
« Reactie #27 Gepost op: 18 juni 2007, 20:27:41 »
Provamel heeft ook nieuwe muesli's, waarvan 1 met chocola. http://www.provamel.be/nederlands/Provamel_muesli_chocola.htm
Heb alleen niet in de winkel gekeken of het er daadwerkelijk stond. Maar wie weet kan je erom vragen...

Daar ben ik volkomen onterecht een beetje huiverig voor sinds ik een keer een onwaarschijnlijk dure doos amarant-chocoladecruesli kocht die echt onwaarschijnlijk smerig was. Echt, daar kunnen ze bij Quaker (heet dat merk zo?) echt nog een forse punt aan zuigen...
This is between me and the vegetable!