Vegatopia Forum

Spinazie opwarmen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Spinazievraag!
« Reactie #20 Gepost op: 18 juni 2007, 13:02:35 »
Ik heb ook een spinazievraag:
Ik neem vaak eten in een bakje mee naar mijn werk, dat gooi ik daar dan in de koelkast en als ik pauze heb, warm ik het even op in de magnetron. Hoe kan ik dit het beste doen met diepvriesspinazie? Eerst thuis opwarmen? Eerst laten ontdooien (een nachtje thuis in de koelkast dus)? Of bevroren meenemen naar het werk, zodat het daar alvast half ontdooit? Of kan ik het beste diepvriesspinazie thuis eten en postjesspinazie (onopgewarmd)meenemen naar het werk?
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Spinazie opwarmen
« Reactie #21 Gepost op: 18 juni 2007, 14:13:17 »
maar je wilt de spinazie niet verwerkt in een gerecht eten op je werken?
,,,,فلافل

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spinazie opwarmen
« Reactie #22 Gepost op: 18 juni 2007, 14:21:52 »
Dus dat ik bijvoorbeeld een quiche ofzo thuis maak en die dan op het werk in de magnetron gooi? Dat is ook een optie, het gerecht moet alleen wel snel te maken zijn, aangezien ik dat meestal 's ochtends met mijn suffe hoofd doe. Ik denk daarbij dus eerder aan een schep rijst, 2 soorten groente (waarvan 1 dus een kwakje spinazie is), eventueel iets van een sausje erbij en een valessburger oid. Ik maak meestal niet heel erg ingewikkelde dingen.

Edit: het is inderdaad niet de bedoeling dat ik alleen maar spinazie eet, er komt wel wat bij! (Maar met rijst, saus en een burger noem ik iets al gauw 'een gerecht').
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2007, 14:23:51 door Roodbaard »
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Spinazie opwarmen
« Reactie #23 Gepost op: 18 juni 2007, 17:24:33 »
Ah ok. Ja ik zou zelf dan de diepvriesspinazie in een lasagna of een quiche of ander al klaargemaakt gerecht doen en die weer opwarmen ja anders denk ik dat het nogal een kledderige zooi wordt.
Of anders verse spinazie (die kan wel makkenlijk mee, bv in een lekkerde salade) maar goed je vroeg naar diepvriesspinazie.
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2007, 17:24:54 door Selly »
,,,,فلافل