Vegatopia Forum

nieuwe vegetarier, wie helpt mij aan recepten?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sheila

nieuwe vegetarier, wie helpt mij aan recepten?
« Gepost op: 28 december 2006, 15:50:08 »
Beste mensen,

Sinds een week ben ik vegetarier geworden (niet te hard roepen dat dat veel te laat is, beter laat dan nooit) Nu ben ik opzoek naar lekkere handige recepten! Wie kan mij helpen?

ps, zijn er nog belangrijke dingen waar je op moet letten als je vegetarisch eet?

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:nieuwe vegetarier, wie helpt mij aan recepten?
« Reactie #1 Gepost op: 28 december 2006, 16:22:53 »
Dag Sheila,

Welkom hier :D

Misschien is het handiger als je eerst de gewone Vegatopia site en het forum een beetje doorleest. Ladingen recepten en handige info en tips te vinden.

Succes!
Sin chile, no tiene chiste!

Sheila

Re:nieuwe vegetarier, wie helpt mij aan recepten?
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2006, 17:39:55 »
Dank je wel!

Ik ga eens even rondneuzen! Tips zijn altijd welkom natuurlijk! Ik ga vanvond een vegetarische lasagne maken. Hoe je lasagne maakt wist ik al, lekker met spinaziebladen en dan gooi ik in plaats van gehakt er gewoon een hele zooi groente in!

Zijn de vleesvervangers die je in de gemiddelde supermarkt kunt krijgen iets?

Monique

Re:nieuwe vegetarier, wie helpt mij aan recepten?
« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2006, 19:08:07 »
Ik ga vanvond een vegetarische lasagne maken. Hoe je lasagne maakt wist ik al, lekker met spinaziebladen en dan gooi ik in plaats van gehakt er gewoon een hele zooi groente in!

Kan natuurlijk ook (in plaats van gehakt een hele zooi groente) , maar er bestaat ook vegetarisch gehakt ;)

Sheila

Re:nieuwe vegetarier, wie helpt mij aan recepten?
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2006, 20:11:07 »
Ja ik heb wel eens enchilalada's gemaakt met Quorn (als dat vegetarisch gehakt genoemd kan worden?) Ik vond het best lekker en mijn lasagne is gelukt! Morgen ga ik maar eens op de oosterse tour, ben ik dol op. Als iemand nog een lekkere aanvulling heeft op sambal boontjes goreng dan hoor ik het graag :D