Ik haal heel vaak pakjes, bij supermarkten zit er (is mijn ervaring) vaak iets met vlees bij, en ik heb ook wel eens twaalf muffe croissants gekregen (bij een bakker). Daar werd ik ook niet blij van, die is wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar. Ook wel eens (bij een andere bakker) drie lekkere broden, een lekkere croissant, een lekker kaasbroodje en een stokbrood. Mijn diepvries had gelukkig plaats voor brood.
Bij sommige winkels kun je (als je de eerste bent die een pakje ophaalt) kiezen tussen vlees, vis en vegetarisch. Bij de meeste die ik geprobeerd heb niet. Het is niet altijd een onverdeeld succes.
Laatst had ik een pakje met een vegan currymaaltijd, bloemkool, palmkool, kokosyoghurt, paprika, limoen. Daar werd ik wel blij van. Maar ik heb ook wel eens een pakje gehad met afbakbroodjes (te vies om op te eten), danoontjes, een lang houdbare afbakpanini (niet eens geprobeerd nadat ik de ingredientenlijst bekeken had) en nog wat dingen die ik intussen verdrongen heb. Die winkel doe ik dus niet meer. Ik heb ook wel eens een citroentaart (lekker) en melk en nog iets (weet niet meer wat) gehad. Zou ik zelf niet kopen, maar het was wel grappig. Ik ben daarna toch nog even naar de supermarkt gegaan voor groente en zo. Ik heb ook wel eens buiten producten staan ruilen met iemand anders.
Het is echt uitzoeken wat voor jou wel werkt en wat niet.
Ik heb ook wel eens koffiefilters in mijn pakket gehad. Die gingen kennelijk uit het assortiment en daar moesten ze dan van af. Die stonden een tijd ongebruikt in mijn keukenkastje, en ik denk dat manlief ze naar het oud papier geëvacueerd heeft, omdat we daar niks mee doen. Verkeerde maat, voor die enkele keer dat we filterkoffie zetten.
Ontbijtspullen heb ik nog nooit opgehaald, wil ik wel eens proberen, maar dat komt er steeds niet van.