Vegatopia Forum

Afwisselend koken met beperkt groente assortiment

knijtert

Afwisselend koken met beperkt groente assortiment
« Gepost op: 12 oktober 2006, 16:51:47 »
Hoi hoi,

Ik studeer voor 5 maanden ( waarvan de eerste maand er al opzit )in het buitenland ( Zweden ) en ik woon hier voor het eerst op mezelf ( en ik kook dus pas sinds een maand ). Van huis uitben ik opgegroeid om gezond te eten met veel groente en ik lust daardoor bijna alles. Het punt is alleen dat erhier niet veel verse groente te verkrijgen is. De groente die te verkijgen zijn: prei, broccoli, bloemkool en sla ( en ook tomaten, paprika's en uien  gelukkig en nog wat meer van dit soort maar weet niet alles precies uit mn hoofd, veel is het iig niet ).
Nou heb ik dat inmiddels wel vaak genoeg gekookt en wil ik wat afwisseling. Ik heb ook al een keer spaghetti en macaroni gemaakt maar ik wil afwisseling ( spaghetti op een andere manier maken is ook afwisseling ). Ik ben trouwens geen vegetarier maar vlees is hier gewoon zo verschrikkelijk duur ( ongeveer 3x zo duur als in Nederland ) dat je het je niet kan veroorloven om dat regelmatig te eten.

Ik wil dus...
graag lekkere recepten hebben met de eerder genoemde groente. Het moet niet te ingewikkeld zijn, al heb ik gemerkt dat koken niet zo heel moeilijk is als je stap voor stap leest wat je moet doen ( en ik hoop op deze manier ooit echt kook skills te krijgen :p ).  Ik heb nog nooit gewokt dus dat zou ik wel eens willen proberen.

Groet,
Marco

Offline braam

• 460
Re:Afwisselend koken met beperkt groente assortiment
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2006, 17:32:00 »
marco, je kan groenten roerbakken, koken of, ook heel lekker, mik alles in een ovenschaal, mengsel van paneermeel en kaas er overheen, daar weer overheen geklutste eieren met wat melk. pasta kan er ook in, aardappelen, wel voorgekookt, pasta ook voorkoken. Eindeloos veel variaties en bijna altijd lekker.

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man