Vegatopia Forum

Kastanjes in honing?

brenda_lelie

Kastanjes in honing?
« Gepost op: 07 oktober 2006, 15:42:30 »
Ik heb hier een hele berg tamme kastanjes en het leek me wel lekker om die te poffen en dan in een potje met honing te doen. Heeft iemand dit weleens gedaan/gekocht en was het lekker? Ik weet niet of het echt een succes wordt.

Offline braam

• 460
Re:Kastanjes in honing?
« Reactie #1 Gepost op: 07 oktober 2006, 15:56:26 »
nee, wel kastanjes gebakken in roomboter of olie met honing en zout en peper.Heel lekker.
Of de kastanjes pureren en dan honing erdoor. Ik denk dat de kastanjes zacht worden als je ze in een pot honing doet.

Aiko

« Reactie #2 Gepost op: 07 oktober 2006, 17:51:10 »
Als je ze poft, vooral even met een mes een snee in de bast maken. Hoewel de ontploffingen in je oven ook wel vermakelijk zijn, vond ikzelf...

brenda_lelie

« Reactie #3 Gepost op: 07 oktober 2006, 23:45:27 »
Hoewel de ontploffingen in je oven ook wel vermakelijk zijn, vond ikzelf...

Ja, dat is 1 keertje leuk

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4 Gepost op: 09 oktober 2006, 15:11:34 »
Het lijkt me lastig om alle velletjes er goed af te krijgen. Is koken niet handiger dan poffen als je ze daarna in de honing wilt doen?
,,,,فلافل

cieloblu

« Reactie #5 Gepost op: 09 oktober 2006, 16:20:22 »
je kan beter de kastanjes koken, het is heel moelik om de velletjes weg te halen als ze gepoft zijn
kastanje jam is heel lekker trouwens!!
In italie hebben we ook een gebak met kastanjes, als je interesse hebt, kan ik het gerecht voor jou opzoeken
ciao
ilaria

brenda_lelie

« Reactie #6 Gepost op: 09 oktober 2006, 17:24:42 »
die witte velletjes laat ik er altijd omheen zitten als ik ze zo opeet. Hoe gaat dat koken in zn werk? Ook insnijden en achteraf pellen?