Vegatopia Forum

Kun je leer gebruiken zonder je schuldig te voelen?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

dr. de Heer

Re:Kun je leer gebruiken zonder je schuldig te voelen?
« Reactie #100 Gepost op: 31 maart 2006, 11:13:37 »
Ja heerlijk is dat altijd, als er weer zo'n stomme vleeseter mij probeert de les te leren door te zeggen dat ik zo slecht ben voor de natuur, vanwege al die omgekapte regenwouden. Er stond ook een keer een brief in achterwerk van de vpro gids van een meisje dat beweerde dat vegetariers zo hypocriet zijn. Zo heh, die is me toch afgemaakt daarna!

Nou zeg, "Draakje" en "Marla"...wat een on-ontspannen reactie op de eerlijke en zelf-reflectieve bijdrage van
"Vuurmeisje."

Als voorbijganger van dit forum komt mij zo'n stijve verdedigingshouding bijna voor als fundamentalistisch religieus: alles wat niet ik is - is de vijand/ duivel en moet te gronde/ aangevallen worden.

Probeer een open houding te hebben t.o.v alle bijdragen en rationaliseer elke posting alvorens je gaat publiceren. Vleeseters zijn niet The Enemy - en je zult ze nooit kunnen overtuigen, als je constant redenen
zoekt om in de verdediging te schieten.

Just my 2 cents
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2006, 11:21:43 door dr. de Heer »

Harry

Re:Kun je leer gebruiken zonder je schuldig te voelen?
« Reactie #101 Gepost op: 31 maart 2006, 13:56:19 »
Tut, tut, tut Professor Het Mannetje, en wie bent u dan wel niet als voorbijganger om anderen lastig te vallen met uw hoogstaande moraal. Laat anderen lekker hun gang gaan zonder gelijk zo paternalistisch te worden. Ik zou zeggen houd je centen maar bij je als je niets inhoudelijks aan de discussie hebt toe te voegen, tsss.  :hammer:

Migrator

Re:Kun je leer gebruiken zonder je schuldig te voelen?
« Reactie #102 Gepost op: 31 maart 2006, 14:01:11 »
 :heehee:

Aiko

Re:Kun je leer gebruiken zonder je schuldig te voelen?
« Reactie #103 Gepost op: 31 maart 2006, 15:20:38 »
Nou nou, Heer Harry. Aiko ondersteunt graag pogingen tot moraal.

Harry

Re:Kun je leer gebruiken zonder je schuldig te voelen?
« Reactie #104 Gepost op: 31 maart 2006, 16:02:17 »
Nou nou, Heer Harry. Aiko ondersteunt graag pogingen tot moraal.
Zeker, maar Aiko houdt toch ook  niet van ongevraagde betweterigheid. ;D
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2006, 16:02:42 door Harry »

Migrator

Re:Kun je leer gebruiken zonder je schuldig te voelen?
« Reactie #105 Gepost op: 31 maart 2006, 16:07:39 »
Een mens zou beter moeten weten.  ::)

langnek

Re:Kun je leer gebruiken zonder je schuldig te voelen?
« Reactie #106 Gepost op: 31 maart 2006, 21:42:52 »
Tut, tut, tut Professor Het Mannetje, en wie bent u dan wel niet als voorbijganger om anderen lastig te vallen met uw hoogstaande moraal. Laat anderen lekker hun gang gaan zonder gelijk zo paternalistisch te worden. Ik zou zeggen houd je centen maar bij je als je niets inhoudelijks aan de discussie hebt toe te voegen, tsss.  :hammer:
:o Dat zijn geen fabeltjes, maar wel fabelhaftig! ;)
p.s. vleeseters zijn wel te bekeren, alleen andersom zal het lastiger zijn!  Sorry voor je! :PDr. vreemd heerschap! :yes:


-Maar een goed gesprek kan nooit kwaad!  :)
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2006, 21:46:14 door langnek »

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Kun je leer gebruiken zonder je schuldig te voelen?
« Reactie #107 Gepost op: 01 april 2006, 11:39:00 »
Ja heerlijk is dat altijd, als er weer zo'n stomme vleeseter mij probeert de les te leren door te zeggen dat ik zo slecht ben voor de natuur, vanwege al die omgekapte regenwouden. Er stond ook een keer een brief in achterwerk van de vpro gids van een meisje dat beweerde dat vegetariers zo hypocriet zijn. Zo heh, die is me toch afgemaakt daarna!

Nou zeg, "Draakje" en "Marla"...wat een on-ontspannen reactie op de eerlijke en zelf-reflectieve bijdrage van
"Vuurmeisje."

Volgens mij geven Draakje en Marla helemaal geen kritiek op Vuurmeisje hoor.  ???
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Carlijn

Re:Kun je leer gebruiken zonder je schuldig te voelen?
« Reactie #108 Gepost op: 04 april 2006, 22:13:05 »
Ik heb ongeveer 4 jaar geen leer gedragen, omdat ik dat niet wou. Her werd heel erg moeilijk.. Ik kon zelfs geen broeken meer kopen ( in verband met die leren plaatjes) Zelfs in de goedkopere winkels word 98 procente van de schoenen van leer gemaakt. Ik draag nu wel leer maar probeer lang met mn leren schoenen te doen.