Tja, wat doe je er aan? Wat voor de ene een praktische oplossing is is voor een ander misschien weer een beetje onbegrijpelijk. Mijn ouders hebben ook kippen, wat ze er mee gaan doen weet ik niet. In het begin hadden ze er ook haantjes tussen lopen, maar daardoor hebben ze nu toch wel wat veel kippetjes. De hanen hebben ze bij Huis Doorn neer gezet, daar liepen al kippen los en daar hebben ze maanden rond gehobbeld in alle vrijheid. Of ze daar nog lopen weet ik niet. Maar misschien zijn ze er nog wel happy?
Dat je de ene dag je beesten te eten geeft en de volgende dag op eet moet ik ook niet aan denken, maar consequent is het wel. Ze sluiten hun ogen niet voor waar het vlees vandaan komt in iedergeval. Dat is al beter dan de mensen die ik ken die de ene dag vrolijk kalfs- en lamsvlees eten en dan op de kinderboerderij gaan lopen roepen dat het van die leuke schattige diertjes zijn, er nooit bij stil staand dat ze die de vorige dag nog in delen op bord hadden liggen.
Bij m'n vader thuis deden ze vroeger niet anders, konijnen het jaar vet mesten en dan aan het einde op eten, en zelf slachten natuurlijk.
En als je ze los laat lopen in de buurt denk ik dat ze wel gewoon worden gevangen of geschoten of zo iets, ook weer leuk voor de jagers in nederland.
En familie heb je niet voor het uitkiezen, misschien kun je volgende keer (als ze je van te voren van hun plannen op de hoogte brengen natuurlijk, anders heb je weer het nakijken) wat andere idtjes aandragen, misschien staan ze er wel open voor. Daar is het soms ook Familie voor natuurlijk.