Vegatopia Forum

AH Kies & Kook

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
AH Kies & Kook
« Gepost op: 01 december 2005, 16:17:20 »
Zojuist heb ik de nieuwe AH in Zutphen bewondert (de vega-stand is verdwenen en flink uitgedund...) en ook wat uitgezocht uit het Kies&Kook-assortiment. Je kunt daar kiezen uit allerlei verschillende maaltijdcomponenten om daar 1 gezinsmaaltijd mee samen te stellen. Voor 4 componenten betaal je 8 euro.

Ik had al vegetarische blokjes, gele rijst en een champignon-groentemengsel en zocht nog een sausje. In de Oosterse sausjes zat kiparoma... in de Italiaanse sausjes rundaroma en in een aantal andere sausjes zat ook beest-aroma! Hoe idioot, ze hebben wel vegablokjes, maar geen van de plusminus 10 sausjes is vegetarisch.

Ik zal ze eens emailen. Ik heb ipv de saus verse tagliatelle gekocht en dat mocht ook, dus een sausje is niet verplicht.

Re:AH Kies & Kook
« Reactie #1 Gepost op: 01 december 2005, 16:29:03 »

Weet je zeker dat die beest-aroma's toch niet stiekem vegetarisch zijn?

Ik kom het hier regelmatig tegen, producten met beef- of bacon-flavour bijvoorbeeld, mét vegetariërslogo op het pak. Het doet wat vreemd aan, maar ik neem aan dat die smaakjes zo artificieel zijn als ze maar wezen kunnen.

Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:AH Kies & Kook
« Reactie #2 Gepost op: 01 december 2005, 21:35:40 »
Ik ben er redelijk zeker van. Er staat ook geen V-logo op de verpakking.

Veggie-Boy

Re:AH Kies & Kook
« Reactie #3 Gepost op: 02 december 2005, 18:19:45 »
Misschien moet je ergens anders de sauzen gaan halen.Bij sie san hebben ze wel veel sauzen heb ik gezien.

Aiko

Re:AH Kies & Kook
« Reactie #4 Gepost op: 02 december 2005, 18:28:40 »
Misschien moet je ergens anders de sauzen gaan halen.Bij sie san hebben ze wel veel sauzen heb ik gezien.

Ja, daar werk jij toch? Dan kan jij mij vast wel vertellen wat je met vosnoten kunt. Ik heb die daar eens gekocht, en naast in de soep weet ik niet wat ik ermee kan.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:AH Kies & Kook
« Reactie #5 Gepost op: 02 december 2005, 22:55:14 »
Misschien moet je ergens anders de sauzen gaan halen.Bij sie san hebben ze wel veel sauzen heb ik gezien.

Bij de AH hebben ze ook sauzen... Het gaat me er om dat ze geen vega-sauzen hebben binnen Kies&Kook. Hoe moeilijk is het om de kip-aroma's te houden uit pestoroomsaus en tomatenbasilicumsaus?

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:AH Kies & Kook
« Reactie #6 Gepost op: 18 december 2005, 17:15:59 »
kies& kook??? wat is dat nu weer?

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:AH Kies & Kook
« Reactie #7 Gepost op: 18 december 2005, 20:09:23 »
Zojuist heb ik de nieuwe AH in Zutphen bewondert (de vega-stand is verdwenen en flink uitgedund...) en ook wat uitgezocht uit het Kies&Kook-assortiment. Je kunt daar kiezen uit allerlei verschillende maaltijdcomponenten om daar 1 gezinsmaaltijd mee samen te stellen. Voor 4 componenten betaal je 8 euro.

Ik had al vegetarische blokjes, gele rijst en een champignon-groentemengsel en zocht nog een sausje. In de Oosterse sausjes zat kiparoma... in de Italiaanse sausjes rundaroma en in een aantal andere sausjes zat ook beest-aroma! Hoe idioot, ze hebben wel vegablokjes, maar geen van de plusminus 10 sausjes is vegetarisch.

Ik zal ze eens emailen. Ik heb ipv de saus verse tagliatelle gekocht en dat mocht ook, dus een sausje is niet verplicht.

Dit dus....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:AH Kies & Kook
« Reactie #8 Gepost op: 24 december 2005, 14:59:21 »
Zit er uberhaupt iets vegetarisch bij, bij de AH Excellent-reeks??

Het enige wat er vega uit leek te zien waren de oesterzwammen in champignonroomsaus, maar daar zat kippenvet in! Misschien dat er nog meer beest in zat, maar ik had het bakje toen al weer gedesillusioneerd teruggelegd.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:AH Kies & Kook
« Reactie #9 Gepost op: 24 december 2005, 19:35:12 »
de champignons met knoflook-vulling! Maar dat is dan ook wel weer ben ik bang..... Ik geloof dat ik gisteren met het halve assortiment in m'n handen heb gestaan en overal zat wel wat in.......

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:AH Kies & Kook
« Reactie #10 Gepost op: 24 december 2005, 21:18:09 »
Belachelijk he? De aardappelpuree is trouwens ook vega, ik heb die met knolselder en knoflook.