Vegatopia Forum

Pluim/vee transport

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wendy

Pluim/vee transport
« Gepost op: 07 juli 2006, 15:24:22 »
Hallo, ik voeg mij af hoe jullie je voelen als je een vrachtwagen ziet rijden met koeien, varkens, kippen ect...
Gister kwam ik weer wat wagens tegen en dan draait mn maag echt om, voel me letterlijk beroerd en wordt verdrietig en boos!
Soms lig ik in bed na te denken over hoe die dieren lijden in hun leven en hoe ze geslacht worden... kan er niet van slapen.
Mn vriend zegt dat ik er niet zo diep overna moet denken,maarja makkelijk gezegd!!
Wou dat ik MEER kon doen dan alleen vegetarisch zijn(en zet me ook wel eens in voor acties)
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2006, 08:06:05 door Sander »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:pluim/vee transport
« Reactie #1 Gepost op: 07 juli 2006, 15:34:13 »
Ik word ook niet vrolijk van zo'n vrachtwagen en ben blij dat ik iig geen vlees eet, maar verder denk ik er niet zo over na. Je vriend heeft gelijk, vind ik, je maakt het jezelf alleen maar moeilijker en het helpt niets.
Verplicht jezelf aan iets anders te denken, iets leuks!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:pluim/vee transport
« Reactie #2 Gepost op: 07 juli 2006, 15:53:44 »
Ik heb ook wel eens de neiging om in een té empatische flow te gaan (hoe voelt het als je pink wordt afgehakt, hoe is het om bepaald slecht nieuws te krijgen etc), MAAR, dat moesten we maar niet doen!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:pluim/vee transport
« Reactie #3 Gepost op: 08 juli 2006, 11:39:54 »
Wou dat ik MEER kon doen dan alleen vegetarisch zijn(en zet me ook wel eens in voor acties)

Nooit opgeven. Er zijn voor de dieren, want die hebben je nodig. Als niemand zich zou inzetten voor de dieren, dan zou er niets veranderen voor de dieren. Vegetarier (veganist nog meer... want die vrachtwagens met koeien en kippen zijn mede dankzij eier- en zuivelgebruik) zijn helpt al een heleboel en regelmatig meedoen met acties ook. Probeer gewoon zo vaak met acties mee te doen, want hoe meer activisten komen, des te vaker krijgt dierenwelzijn/rechten aandacht in de samenleving.
En als je gaat stemmen aanstaande november... stem dan eens op de Partij voor de Dieren, want als die in de tweede kamer zit kan er constant aandacht gevraagd worden voor de dieren. Constant iemand die op komt voor dieren... andere partijen doen vooral alleen populistische onderwerpen mbt dieren.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:pluim/vee transport
« Reactie #4 Gepost op: 08 juli 2006, 16:29:38 »
Misschien is daar in Nederland ook wel zoiets?

Zoiets als Bite Back is er niet in NL. Je hebt wel EDEV, maar dat is heel gesloten. En niet zo actief als Bite Back.
Peta heb je ook niet echt meer in Nederland. Maar er gaat nog wel zoiets komen in de toekomst.

Verder heb je Respect voor Dieren, maar dat is toch ander soort stijl dan Bite Back e.d. qua actievoeren .
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:pluim/vee transport
« Reactie #5 Gepost op: 08 juli 2006, 18:50:40 »
Ja, respect voor dieren ken ik wel ja. Mijn manier van actievoeren is het niet, maar ja, ieder doet wat ie denkt dat goed is.

Ze zijn nu vooral gericht op SHAC-acties tegen HLS.

Citaat
Maar er was nog iets in Nederland waar ik ik niet van op de naam kan komen.
Ik ken verder niet een dierenrechtenorganisatie die een beetje in straatje van peta, edev enzo zit. Heb je misschien meer info erover? Was het iets van vroeger?

Citaat
Peta Nederland dat duurt wel wat lang hè. Maar ja, het valt ook niet mee om eender wat voor vereniging om vrijwilligers te vinden.
Peta NL was er wel.. en is er nog wel een beetje.. nou ja.. vooral om donateurs te hebben, maar echt acties niet meer. EDEV is uit Peta NL eigenlijk ontstaan.

Citaat
Diegenen die al vrijwillgerswerk doen zitten bomvol en de rest hangt voor de buis en is druk bezig met dingen van de ene kant van de wereld naar de andere kant aan het sjouwen en dat noemen ze dan carièrre. Dus heeft niemand tijd. Spijtig.

Het probleem bij peta en edev zijn niet de vrijwilligers. Ze hebben betaalde krachten of zouden betaalde krachten kunnen hebben voor bepaalde taken e.d. (acties opzetten etc.). En EDEV krijgt geloof wel als ze een actie doen wel redelijk wat mensen bij elkaar. Maar het is soms inderdaad erg om een betrouwbare groep activisten bij elkaar te sprokkelen en te houden. Ik zit zelf tegen circussen te protesteren en ik heb wel een redelijk groepje die wel komen of willen komen. Het netwerk groeit ook wel steeds. Maar je moet wel mensen binden en niet afschrikken natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2006, 18:51:14 door Draakje »
Stem op de Partij voor de Dieren