Maandag had ik een stoofschotel gemaakt uit onze nieuwe gietijzeren (rode <3 ) pan van de AH.
Ik had van een vriendin gehoord dat linzen met bleekselderij wel een goede combinatie waren en ik had pas pastinaak gekocht, dus ik heb maar wat geprobeerd.
Voor twee personen wordt dat dan.. *typt recept uit*
Bakboter, 4 tenen knoflook, 1 ui, 3 stengels bleekselderij, 200 gram linzen, 2 pastinaken, water (ik weet niet meer hoeveel, maar ik kom er in het recept op terug), 2 blikjes tomatenpuree, chili-kruiden, koriander, zout en peper.
Knoflook, ui, bleekselderij, pastinaak in stukjes snijden.
Bakboter in de pan doen. Vier tenen knoflook en een rode ui (ik had toevallig nog rode) toevoegen. Bleekselderij en pastinaak stukjes toevoegen. Tijdje laten bakken/sudderen. Linzen en water toevoegen. Zoveel water dat de linzen een beetje drijven. Tomatenpuree toevoegen en kruiden naar keuze. Ik wilde een beetje pittig, dus ik dacht dat chili-kruiden wel okee zouden zijn. Ik twijfel wat ik er nog meer in heb gedaan, maar misschien ook nog tijm en koriander. Verder een beetje zout en peper. Dat heb ik dan weer 20 minuutjes ofzo laten sudderen. En toen had ik dus een pittige stoofpot, het water kookt in en de groenten hebben een beetje saus nog over. Voor de volgende keer wil ik in elk geval pompoen er nog bij doen en wie weet.