Vegatopia Forum

Fou-yong-hai

Offline kimske

• 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Fou-yong-hai
« Reactie #20 Gepost op: 19 augustus 2005, 10:48:12 »
fou-yong-hai van conimexx

Is lekker, als je het geen bezwaar vindt dat er wat garnalen in zitten. De meeste Conimex-producten, waaronder de foo yong hai, bevatten namelijk trassie (garnalenpasta).
Idd, heb me ook scheel gekeken op die conimex pakjes, maar ze flikkeren t werkelijk overal door... :(
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Indira

• 520
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 19 augustus 2005, 11:00:30 »
Is dat een echt zjinees recept? Ik kan me nl niet voorstellen dat de chineez ketchup gebruikt?

Ik keek laatst een kookprogramma en daar deed aan Aziatisch meisje ook ketchup door een curry. Zij vertelde dat in de Aziatische keuken veel ketchup gebruikt wordt, vanwege de ietwat zoete smaak en de mooie rode kleur. Of ik dit moet geloven weet ik niet, want erg professioneel vond ik haar er niet uitzien.

hihi.. ik heb t toevallig ook een stukje gezien en vond t nogal amateuristisch
Za Zemiata!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #22 Gepost op: 19 augustus 2005, 13:34:47 »
tja foe yong hai. Ik ben er niet dol op. Maar het is niet moeilijk om zelf te maken. eieren loskloppen met gembersaus, sojasaus, en lenteuim, knoflook. Je kan evt ook nog wat room door het eimengsel doen. Goed schuimig kloppen. Bakken in sesamolie.
Een tomatensaus maken, zelf met gedoe en ontvelde tomaten, of juist makkelijker met tomatenpuree, water, chilisaus, vegetarische oestersaus en inderdaad ketchup. Een gefruit uitje erdoor eventueel. En de eeuwige doperwten die bij foe yong hai schijnen te horen. Eventueel de saus wat binden met wat aardappelzetmeel.

van een beetje goede tofu kan je ook een foe yong hai achtig gerecht maken trouwens.
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2005, 13:35:08 door Selly »
,,,,فلافل

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: 19 augustus 2005, 16:23:20 »
Dan zou ik het geen fou yong hai meer durven noemen hoor! :O
Nee, dan heet het fou yong ::)
Net als saté zonder vlees gewoon pindasaus heet zeker.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Elsbeth

« Reactie #24 Gepost op: 21 augustus 2005, 19:40:41 »
Is dat een echt zjinees recept? Ik kan me nl niet voorstellen dat de chineez ketchup gebruikt?

Ik keek laatst een kookprogramma en daar deed aan Aziatisch meisje ook ketchup door een curry. Zij vertelde dat in de Aziatische keuken veel ketchup gebruikt wordt, vanwege de ietwat zoete smaak en de mooie rode kleur. Of ik dit moet geloven weet ik niet, want erg professioneel vond ik haar er niet uitzien.

hihi.. ik heb t toevallig ook een stukje gezien en vond t nogal amateuristisch

Ja inderdaad, heel weird...  ???

viv

« Reactie #25 Gepost op: 30 augustus 2005, 13:20:52 »
Fou yong hai is officieel met krab inderdaad. bij de chinees gooien ze er vaak van die surimisticks in.. niet vegetarisch dus
maar..makkelijk zelf temaken volgens mij ;)

ineke

« Reactie #26 Gepost op: 02 september 2005, 15:19:05 »
fou-yong-hai van conimexx

Is lekker, als je het geen bezwaar vindt dat er wat garnalen in zitten. De meeste Conimex-producten, waaronder de foo yong hai, bevatten namelijk trassie (garnalenpasta).

NEE NEEE NIET MIJN FOU YONG HAI...snik snik wat een verlies....

die garnaaltjes...zijn die niet minder zielug...tzijn maar garnaaltjes... :O

snik snik dag fou yong hai...dahaaag...dahaaag....

Kiwi

« Reactie #27 Gepost op: 02 september 2005, 15:20:56 »

Je hebt nu toch wel genoeg tips om het voortaan ook zonder pakje te kunnen maken? :P

ineke

« Reactie #28 Gepost op: 02 september 2005, 15:32:30 »

Je hebt nu toch wel genoeg tips om het voortaan ook zonder pakje te kunnen maken? :P

ja dat wel...maar ik vond die uit het pakje zooooo'n lekkere smaak hebben....

ik moet dus even rouwen om het verlies van mijn lekkere conimexx fou yong hai voor ik kan denken aan vervanging...snik...zo snel gaat dat niet...snik...vaarwel..;-)