Vegatopia Forum

Communautair actieplan voor het welzijn en de bescherming van dieren

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Nick

  • ****
  • 578
« Laatst bewerkt op: 09 november 2005, 09:44:40 door Nick »
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Re:Communautair actieplan voor het welzijn en de bescherming van dieren
« Reactie #1 Gepost op: 09 november 2005, 09:53:01 »

Wat is communautair, en waarom zou iemand die vragenlijst invullen als  hij de titel erboven al niet kan vatten?
Op zo'n manier krijg je de politiek en 'Europa' natuurlijk wel dichter bij de burger, ja.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Communautair actieplan voor het welzijn en de bescherming van dieren
« Reactie #2 Gepost op: 09 november 2005, 10:01:34 »
 :'(

Communautair betekent "de gemeenschap betreffend", waarbij meestal de Europese Economische Gemeenschap (EEG) bedoeld wordt.

Communautaire organen bijvoorbeeld zijn overheidsorganen van de EEG. Bij het Verdrag betreffende de Europese Unie is de EEG, als Europese Gemeenschap, één van de drie pijlers van de Europese Unie geworden.



Kijk eens bij EVA/forum/dierenwelzijn.
Op één of andere manier lukte het me niet om die pagina te linken.
« Laatst bewerkt op: 09 november 2005, 10:12:31 door Nick »
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Spreek je uit voor dierenwelzijn.
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2005, 23:16:14 »
8 November 2005 - De Europese Commissie bereidt momenteel een communautair actieplan voor het welzijn en de bescherming van dieren voor. Hierin zullen de voor de komende jaren geplande initiatieven op dit gebied uiteengezet worden. Het is erg belangrijk dat bij het nemen van dergelijke initiatieven met de ideeën van Europese burgers rekening wordt gehouden. Daarom houdt de Commissie via internet een enquete.

Deze raadpleging via internet wordt gehouden om informatie te verzamelen over de wijze waarop aangekeken wordt tegen het welzijn en de bescherming van landbouwhuisdieren. De vragenlijst bestaat uit meerkeuzevragen en het invullen ervan kost ongeveer 10 minuten.

http://europa.eu.int/yourvoice/ipm/forms/dispatch?form=animalwelfareactplan?=nl

Bron: Europese Commissie

Offline Kim

  • ***
  • 114
Re:Spreek je uit voor dierenwelzijn.
« Reactie #4 Gepost op: 11 november 2005, 11:16:31 »
Hee, wat goed dat je ons daarop attendeert! Ik zou zoiets nooit geweten hebben.
Het is toch altijd goed om het gevoel te krijgen dat er iets met mijn mening wordt gedaan.

Terwijl ik de vragenlijst invulde kon ik me totaal niet voorstellen dat er ook mensen zijn die invullen dat ze het bijvoorbeeld niet belangrijk vinden dat dieren in de open lucht moeten kunnen gaan. Helaas zal dat toch wel zo zijn...

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Communautair actieplan voor het welzijn en de bescherming van dieren
« Reactie #5 Gepost op: 11 november 2005, 15:51:00 »
Oeps, blijkbaar was Nick me voor maar had ik die post niet opgemerkt.  Ach, het heeft de oproep in ieder geval weer even in het daglicht gezet, en dat kan zeker geen kwaad.